ועדה לזכויות הילד או להוצאה בכפייה ילדים מביתם לפנימיות מופרטות

יוני 2010 - תחקיר מעריב על מעון מסילה חשף התעללות קשה בנערות החוסות. הנערות נכלאו למשך שעות ארוכות בצינוק המכונה "חדר בטוח" ללא מיטה חלון ותאורה בתנאים תת אנושיים. חוסה במעון העידה: "לפעמים כשנכנסתי לחדר הבטוח, היה שתן על הרצפה וקיא של הבנות מלפניי. לפעמים את חייבת לעשות שם פיפי, פשוט אין לך ברירה. מחזיקים אותך שם בלי שירותים, והמדריכים מוציאים אותך רק אחרי כמה זמן. אני הייתי שם 48 שעות, ורק אחרי שעות הוציאו אותי לשירותים".
התעללויות נוספות נחשפו במעונות רבים של משרד הרווחה: בית טף , בני ארזים , גיל עם , השלושה , כפר נחמן , מסילה , מצפה ים , מקי"ם , צופיה , רננים , שדה בר , שקמה ... ועוד.

"זוהי תעודת עניות לשירותי הרווחה. המעון הפך ממעון שיקומי ומבית חם לנערות למפעל הרס נערות מלווה בסמים ובפשע", אמר יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ דני דנון.

אך הצהרות לחוד ומעשים לחוד. מדיניות הוועדה לזכויות הילד בכנסת היא הרחבת התשתית הפנימייתית אשר תגביר הוצאת ילדים בכפייה מביתם ומשפחתם לפנימיות מופרטות למרות התחלואים שבדבר, ולמרות שמדינת ישראל שיאנית בתחום.

הוועדה לזכויות הילד - מדיניות הפרטת פנימיות לאוכלוסיות מוחלשות

בהודעה לעיתונות מטעם הוועדה לזכויות הילד "מוסדות נעולים" מיום 01.06.2010 נכתב: "רחל שרביט מנהלת אגף תקו”ן במשרד הרווחה הכריזה מכרז לשתי פנימיות חדשות בשנה הקרובה ועל השקת תוכנית מעטפת אשר תתחיל לפעול בארבעת החודשים הקרובים בב”ש, ת”א, ירושלים וחיפה. לדבריה, התוכנית תעניק לנערים שירותים וטיפול בתוך הקהילה במקום במעון סגור". סוף ציטוט.
משרד הרווחה ממשיך לצאת במכרזים להקמת פנימיות מופרטות חדשות. תכניות משרד הרווחה לכאורה לשירותים בקהילה אינה אפקטיבית. אמר שופט העליון אליקים רובינשטיין על הפנימיות המופרטות: "הפרטה במדינת רווחה היא מהלך בעל תחלואים רבים במישור הערכי ובמישור זכויות הילד... במדינת רווחה אסור להפריט את החוליות החלשות. ההפרטה אינה מהלך חד-כיווני, אלא מהלך שיש בו תחלואים וקשיים רבים - במישור הערכי ובמישור זכויות הילד" - מדוע אם כן ממשיכה הוועדה לזכויות הילד במדיניות הפרטת הפנימיות לאוכלוסיות המוחלשות?.

הוועדה לזכויות הילד מפקירה את זכויות הילדים

"לסיכום אמר יו”ר הועדה ח”כ דני דנון : המצב הקיים שבו בני נוער נמצאים במעצר הוא בלתי נסבל והוא בניגוד לחוק ובניגוד לאמנות שישראל התחייבה להם" - סוף ציטוט. - מדוע הוועדה אינה פועלת לקידום חוק זכויות הילד כמתחייב מאמנת זכויות הילד עליה חתומה מדינת ישראל מזה עשרים שנה. חוק זכויות הילד מגדיר את זכויותיהם של הילדים לגדול במשפחתם וקהילתם, ואת זכויות במסגרות ההשמה החוץ ביתית, ולפגוש את הוריהם ומשפחתם.

הוועדה לזכויות הילד מרחיבה את התשתית להוצאת ילדים מביתם

"הוועדה קוראת למשרד הרווחה לסיים את השיפוצים במצפה ים עד אוקטובר 2010 ולחזור לקלוט נערים נוספים למוסד. הוועדה פונה לשר האוצר ולשר הרווחה והשירותים החברתיים להגדיל את התקצוב כוח אדם במוסדות לנוער בסיכון ולעלות את שכר המדריכים כדי לקלוט כוח אדם איכותי יותר" - סוף ציטוט. - הוועדה ממשיכה במתן פתרונות לא איכותיים להרחבת התשתית להוצאת ילדים מביתם. כל עוד המדריכים בפנימיות הם עובדי קבלן העושים את מלאכתם לתגמול כספי גבוה יותר, תהיה עבודתם פחות איכותית באופן משמעותי מאלו הקבועים הרואים במקום העבודה בית, עם אפשרויות קידום במערכת. בנוסף מדינת ישראל שיאנית בעולם בהוצאת ילדים מביתם, המגמה צריכה להיות הקהילה ולא הפנימייה.

לשכת הרווחה נתניה - פקידי הסעד מפקירים את הילדים שהוציאו מהקהילה

עו”ד נוחי פולטיס, מהסנגוריה הציבורית סיפרה את סיפורו של מ`: ”נער, הומלס מגיל 13, ללא קשר עם הוריו וללא קשר עם פקידת סעד, היה עצור בתנאים קשים מאוד במגרש הרוסים. המלצת השופט והגורמים המקצועיים הייתה להעביר אותו למעון סגור אבל עקב מחסור במקום פנוי, הוא יוכל להיקלט במקרה הטוב רק בעוד 3 חודשים ובינתיים הנער נשאר במעצר". - סוף ציטוט - מדוע הוועדה אינה בודקת וחוקרת מקרים חמורים אלו של הזנחת ילד באחריות פקידי הסעד מלשכת הרווחה נתניה?.

קישורים:
  • פשעי משרד הרווחה: האו"ם - זכויות הילד במדינת היהודים על כרעי תרנגולות - הכתבה דו"ח של האו"ם: ישראל אינה שומרת כראוי על זכויותיהם של הילדים , אור קשתי , הארץ , 21.11.2010 - "בשנים האחרונות מצבם של הילדים מידרדר לפי כל אמת מידה", אומר יו"ר יוניסף-ישראל, עו"ד מוריאל מטלון - "ישראל לא אימצה שום אסטרטגיה או תוכנית פעולה לאומית לזכויות הילד" - כך קובע דו"ח של ארגון הסיוע של האו"ם לילדים, יוניסף...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים