המשפחה: לשכת הרווחה כפר יונה אחראים לרצח הילדים

עובד סוציאלי אלברט מור - כפר יונהיולי 2010 - פרשת רצח שלשה ילדים בידי אביהם. גליה סיבוני שניחמה את אחותה, הפנתה אצבע מאשימה לעבר רשויות הרווחה. לדבריה, האם קיבלה מסרים מגורמי הרווחה, שאם לא היא לא תאפשר לאב לראות את ילדיו, ילדיה יילקחו ממנה. "הוא אדם מטורף, ואנחנו ידענו את זה", אמרה סיבוני. "מי שאשמה פה זו רק הרווחה. הם כל הזמן איימו עליה שאם היא לא תיתן את הילדים לאבא, הם ייקחו לה אותם. כמה שהיא התחננה כל הזמן איימו עליה שייקחו לה את הילדים".

פקיד הרווחה מאשימים את שירותי בריאות הנפש - העו"סים הם שליחים

גורמים בשירותי הרווחה שמעורים בטיפול באיתי ולילך בן דרור הפנו אתמול את האצבע המאשימה לעבר שירותי בריאות הנפש. בחוות דעת שהועברה לפני שלושה חודשים מבית החולים הפסיכיאטרי "לב השרון" בפרדסיה לשירותי הרווחה, נקבע כי האב אינו מסוכן לעצמו או לסביבתו, ועל כן אין מניעה שייפגש עם ילדיו ללא השגחה.
.

.
חוות דעת פסיכיאטרית - המלצה שהחשוד ברצח יפגוש את ילדיו ללא פיקוח
בחוות דעת שמסרה הפסיכיאטרית שטיפלה בבן דרור בסוף אפריל, נכתב כי זה חודש וחצי מצבו של האב יציב, וכי החל בחיפוש עבודה. כמו כן ציינה הפסיכיאטרית כי ניכר קשר טוב עם משפחתו, וכי אין מניעה מקיום מפגשים עם ילדיו מחוץ למרכז הקשר. המלצה זו, שבסיכומה נכתב כי האב אינו מסוכן לעצמו או לסביבה, הובילה למפגשים מחוץ למרכז הקשר. לפני חודש, כשאמה של לילך מתה, אף ביקשה האם כי ילדיה ישהו במהלך השבעה אצל אביהם.

בני הזוג לשעבר בן דרור היו מוכרים לשירותי הרווחה בכפר יונה עקב סכסוך ביניהם, סכסוך שהוביל לגירושין. בדיון בבית משפט לענייני משפחה נכנס לתמונה פקיד סעד לסדרי דין, על מנת לקבוע משמורת על הילדים. גורם המעורה בפרשה מספר כי "מכיוון שהאב מאושפז בגין מצב דיכאוני והיה בטיפול בבית חולים פסיכיאטרי, החליטו באגף הרווחה כפר יונה כי המשמורת תהיה של האם - והאב יוכל לפגוש את הילדים במרכז קשר - מרכז שבו המפגשים עם ההורה מתקיימים בהשגחה".

בית המשפט קיבל את המלצת גורמי הרווחה, והפגישות החלו והתנהלו כסדרן. לפי שירותי הרווחה, לפני כמה חודשים אף טענה האם כי האב קיבל טיפול, והקשר שלו עם הילדים טוב. כמו כן, הגיעו דיווחים חיוביים ממרכז הקשר, לשם היה בא איתי עם אביו, סבם של הילדים. לפי שירותי הרווחה, האם אף הביעה נכונות שהילדים יישארו ללון אצל אביהם.

בשירותי הרווחה אומרים כי ביצעו ליווי ומעקב צמוד על המשפחה, "ובסך הכל נראה היה שהאב והילדים מתקשרים בצורה טובה מאוד. הוא היה מתייצב בזמן לכל מפגש, ולא היו דיווחים בעייתיים".

במארס פנה האב בבקשה להיפגש עם הילדים גם מחוץ למרכז הקשר. בתגובה פנו שירותי הרווחה לקבלת חוות דעת של הגורמים המוסמכים בבית החולים הפסיכיאטרי בפרדסיה. בחוות דעת שמסרה הפסיכיאטרית שטיפלה בבן דרור בסוף אפריל, נכתב כי זה חודש וחצי מצבו של האב יציב, וכי החל בחיפוש עבודה. כמו כן ציינה הפסיכיאטרית כי ניכר קשר טוב עם משפחתו, וכי אין מניעה מקיום מפגשים עם ילדיו מחוץ למרכז הקשר. המלצה זו, שבסיכומה נכתב כי האב אינו מסוכן לעצמו או לסביבה, הובילה למפגשים מחוץ למרכז הקשר. לפני חודש, כשאמה של לילך מתה, אף ביקשה האם כי ילדיה ישהו במהלך השבעה אצל אביהם.
"הרווחה אשמה בכל מה שקרה לילדים האלה"

לטענת משפחתה של לילך, שירותי הרווחה החלו להפעיל מכבש לחצים עליה, על מנת לאפשר לאיתי לראות את הילדים. "הרווחה אשמה בכל מה שקרה לילדים האלה", האשימה דליה סיבוני, אחותה של לילך, "כל פעם שהיא היתה מגיעה לשם הם היו מאיימים עליה, שאם היא לא תאפשר לו לקחת את הילדים הם יקחו לה אותם. היא חששה שהוא יעשה להם משהו. אנחנו ידענו שהוא חיה, היא היתה מוכנה לבוא לקראתו ושהילדים יהיו אתו - אבל תחת השגחה".

בני משפחתה של לילך שוללים מכל וכל את טענת שירותי הרווחה, לפיה האם תמכה בהעברת הילדים לאב. "הם לחצו ואיימו עליה. הוא תיכנן הכל. הוא מצד אחד מטורף, אבל למעשה הוא שפוי. כשהוא היה מאושפז הפסיכיאטרית כתבה במפורש שהוא אדם שפוי. כל פעם שהלכנו לרווחה תמיד טענו שהוא שפוי. הבן אדם הזה חייב לשבת בכלא. הוא עשה את זה בכונה ותיכנן את הכל ליום ההולדת שלה".

"בנושא סדרי הראייה פעלנו בצורה מסודרת ומגובה מבחינה מקצועית, ולא הפעלנו לחצים על איש", אומר אלברט מור, מנהל שירותי הרווחה בכפר יונה, "עשינו הערכה מקצועית ואין לנו יכולת לנבא התנהגות של כל אחד ואחד. אני רק יכול לציין שהילדים הגיעו לאבא בהסכמת שני הצדדים".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים