עמותת "אור שלום" - תזונה צמחונית רווית שומנים ופחמימות לילדים בסיכון

מרץ 2009 - עמותת "אור שלום" הנה מלכ"ר (מפעל ללא כוונת רווח) המתוקצב ע"י משרד הרווחה והרשויות המקומיות, ופועל באחריותן וע"פ הנחיותיהם. העמותה מפעילה מעונות משפחתיים, משפחות אומנה, מעונות "רעות" ובית גולדשמידט. ילדים שהוצאו מבתיהם ומשפחתם ע"י עובדים סוציאליים של משרד הרווחה והרשויות המקומיות נשלחים למעונות של העמותה.

העמותה החליטה כי הילדים המטופלים בה יאכלו אוכל צמחוני. בבדיקת משרד הרווחה נתברר כי העמותה נותנת לילדים במשפחתונים תזונה לקויה המבוססת על בעיקרה על שומנים ופחמימות.



נחום איצקוביץ (מנכ"ל משרד הרווחה): "הילדים במקום לאכול את מגוון המוצרים הצמחוניים, מתמקדים בסוג מסוים של מזונות שעיקרן שומנים ופחמימות". איצקוביץ מודה: "ילדים שהתזונה שלהם לא מאוזנת יש בכך פגיעה מסוימת"
לפי הממצאים הילדים ב"אור שלום" קיבלו אוכל תעשייתי רווי שומן, ולזה יש השלכות על התפתחותם התקנית.

הילדים שהוצאו מביתם ומשפחתם נאלצו בניגוד לרצונם וצורכיהם להיות צמחונים.

נקודות:
  • ילדים המוצאים מביתם ע"י משרד הרווחה ועובדים סוציאליים של הרשויות המקומיות הופכים להיות ילדים בסיכון עקב המזון הדל שהם אוכלים.
  • משרד הרווחה מאפשר למלכ"רים שלו לכפות על הילדים מזון צמחוני.
  • משרד הרווחה לא קבע מנות מזון יומיות סטנדרטיות עשירות באבות המזון, לילדים שאותם הוא מוציא מבתיהם.
  • הפיקוח של משרד הרווחה על הנעשה בפנימיות ובמעונות לקוי.
קישורים:

2 תגובות:

שי אמר/ה...

טוב מי שמבין בתזונה יודע שתזונה צמחונית היא הרבה יותר בריאה. כמובן, אם נותנים לילדים הרבה סוכר, חלב, ביצים, לחם לבן, משקאות ממותקים וכו', זה תזונה גרועה, אבל זה שלא נותנים להם בשר זה דווקא חיובי.

אנונימי אמר/ה...

עבדתי באור שלום וכל הזמן נושא התזונה של הילדות הפריע לי, התפריט של הילדות הורכב מיום פסטה יום פיצה יום חביתות יום בורקסים יום טוסטים
הילדות כולן סבלו ממשקל עודף וזה בזיון בעיני שכך מתייחסים לבנות שגם כך סבלו רבות

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים