הגשת תלונה נגד פקידי סעד

אוקטובר 2008 - ניתן להגיש תלונה נגד פקידת סעד במספר דרכים, אולם "בסופו של דבר מתנקזות התלונות לשולחנן של פקידות הסעד המחוזיות או של פקידת הסעד הארצית, ונבדקות בתוך המערכת. הלכה למעשה, הפיקוח המחוזי והארצי נותן גיבוי כמעט מוחלט לפקידות הסעד" (מתוך דו"ח סלונים נבו על עבודת פקידות סעד לסדרי דין):
תלונה נגד פקידת סעד
תלונה נגד פקידת סעד

דע, כי תלונה על מערך הרווחה תגרום נקמה של פקידי הרווחה נגד המתלונן. במאמר "מה לגבי טובת הילד" (רונן פז, NEWS1 מה- 11/10/2007) נרשם:"אבות חוששים להלין וזאת מחשש לנקמתה של חברת הוועדה - פקה"ס רונית צור. מי שהעז להלין על המערכת הוענש בפגיעה בקשר בינו לבין ילדיו מאחר שלא פרגן לפקידות הסעד. נתקלתי אפילו במקרה בו פקידות הסעד המליצו לבית המשפט למנוע קשר לא מפוקח ביו האב לבנו בן השלוש מאחר ויש חשש שהילד הקטן לא יאהב את פקידת הסעד. במקרה אחר התעקשה רונית צור בכתב כי פקידות הסעד באו לקראת האב והרחיבו לו את הסדרי הראיה עם ילדיו וזאת למרות שההפך הגמור הוא הנכון."

מקובל כי אין מרשיעים פקיד סעד בשום עברה, פלילית ו/או משמעתית. לדוגמה: פקידת סעד הפרה צו בית משפט בגין אי התייצבות לדיון בגלל שביתה, וגם לא נימקה את אי הופעתה למרות דרישת השופט לא הואשמה במאומה. השופט קנס את העירייה.
דוגמא נוספת היא פקידי הסעד בבאר שבע ששם עשרות הורים אינם רואים את ילדיהם חודשים רבים עקב עיכוב פקידי סעד בהגשת תסקירים, אם אזרח רגיל מהיישוב היה מפר צו בית משפט סביר כי היה נענש קשות.
דוגמא נוספת של פקידות סעד המעבירות ילדה בת 6 ממשפחת אומנה אחת לאחרת כמו רהיט ועל זה פסק
השופט בוקובסקי: פקידות הסעד פעלו באופן מניפולטיבי, תוך הטעייה, רמיה והונאה - לא ידוע ולא פורסם הליכים משמעתיים, פליליים על עברות חמורות לכאורה אלו.
טיפול מופקר בתלונות והפקת לקחים חולש על כל משרד הרווחה. בועדה שמינה אולמרט בשנת 2006 נמצאו כשלים חמורים והיעדר יד מכוונת בניהול משרד הרווחה. מטרת הוועדה היתה לבחון אי סדרים ברשות חסות הנוער שבמשרד, אולם הדו"ח שהגישה מעלה תמונה עגומה על דרך התנהלות המשרד. בין היתר מתוארת שורת מחדלים ברשות, לרבות עבירות על החוק, וכן מחנאות ומעורבות יתר של ועד העובדים. הדו"ח מתאר שורת מחדלים ברשות, לרבות עבירות על החוק וסיכון שלומם של חוסים בעשרות המעונות של הרשות, המטפלת בבני נוער שנפלטו מבתי ספר ו/או הסתבכו בפלילים. הוועדה תולה חלק נכבד מהאשם בהנהלת המשרד. "הוועדה מצאה כי במשרד בכלל, וברשות בפרט, חסרה 'יד מכוונת', דבר המביא לחוסר משמעת ולאי ציות בכל הדרגים בשטח ובמטה", נכתב בדו"ח, "לעומת חוסר הציות להוראות הממונים, קיים ציות יתר לוועד העובדים, גם כאשר הדבר פוגע בחוסים וסותר את החוק". ... על רקע חולשת ההנהלה התעצם ועד העובדים (...) והפך לשחקן מרכזי הקובע את כללי המשחק. ועד העובדים נותן הנחיות לעובדים בתחומים מקצועיים שאינם מעניינו ואף סותרים את הוראות החוק, ומאיים על עובדים", נכתב בדו"ח. הוועדה מצאה שבהוראת ועד העובדים סוכל ניסיון בדיקה של אירוע חמור במעון גיל-עם שבקרית אתא, שבמהלכו התבצרו חוסים על גג המעון. בעקבות אותו דו"ח הופקו לקחים אך תופעות התעללות בחוסים/אזרחים עדיין קיימות.
נקודות:
  • הטיפול בתלונות ולקוחות משרד הרווחה לוקה בשיקולים זרים.
  • האזרח המתלונן צפוי לנקמה מצד גורמי רווחה.
  • הבעיות הנן מערכתיות במשרד.
  • ישנה נורמה במשרד שבה פקידת סעד מפרה צו שיפוטי ומגישה תסקיר באיחור לבית משפט ואינה נענשת על כך.
  • במשרד הרווחה יש ועד עובדים חזק המשפיע על החלטות מקצועיות של ההנהלה.
קישורים:

30 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לצערי נתקלתי בפקידת סעד מרשעת שפירקה את משפחתי לרסיסים, הפרידה דרך בימ״ש בין שני הוריי הקשישים ודנה אותם לבידוד, הכשילה כל ניסיון לשלום בית, וסיכסכה ביני לבין שאר האחים, ובין האחים לאבא, כל תלונותיי למשרד הרווחה לא זכו למענה, סירבו לבקשתי לבדוק דרך התנהלותה וטיפולה של פקידת הסעד במשפחתי, כל ניסיון שלנו לשלום בית נתקל בסירוב בגלל פקידת הסעד שהתערבה בסכסוך והכשילה כל מאמץ לפתרון הסכסוך. האם כך מתנהל משרד הרווחה? האם תפקידה של פקידת הסעד לסכסך בתוך משפחות או לדאוג לשלום הקשישים ורווחתם? Daso567@gmail.com. דני.

אנונימי אמר/ה...

פקידות סעד העם הכי מגעיל גנבה מימני את הילדות כי היא אמרה שהגרוש שלי צודק שאני משוגעת בלי שום אוככה גיזנעית גם כי אני צרפתייה וזה אי אפשר לעשות כלום נגדה אני לא רואה את ילדות שלי ככה סתם כי היה בא לה מדינה ומקצוע של נחשים ונבלות פקידות סעד אלק סטנים כן

מחפשת אנשים שרוצים לתמוך בנפגעי רוווחה אמר/ה...

לא לוותר להילחם נגדם

מחפשת אנשים שרוצים לתמוך בנפגעי רוווחה אמר/ה...

מחפשת גם עזרה דחופה

אנונימי אמר/ה...

מישהו יכול להביא לי פרטים על עורך דין או אנשים. שמוכנים לעזור בעניני פקידי הסעד

אנונימי אמר/ה...

דחוף עזרה

בריגיט אמר/ה...

פקיד סע"ד מרושע תמיד נגד אמא שכולה שרק רוצה לראות את נכדתה. התנהגות גועל נפש, תמיד לטובת הצד השני. בלי אופי ובלי חשק לעבוד. מרמה בשקט. בסוף ביטל את הסדרי הראייה, רק כדי לרצות את האם. חושב שהוא אלהים. לא מספיק חכם כדי לפחד ממנו.

בריגיט אמר/ה...

פקיד סע"ד מרושע תמיד נגד אמא שכולה שרק רוצה לראות את נכדתה. התנהגות גועל נפש, תמיד לטובת הצד השני. בלי אופי ובלי חשק לעבוד. מרמה בשקט. בסוף ביטל את הסדרי הראייה, רק כדי לרצות את האם. חושב שהוא אלהים. לא מספיק חכם כדי לפחד ממנו.

אנונימי אמר/ה...

פקידות סעד זה עם אכזר מאוד
פקידות הסעד חייבים להיזהר מהם ובכלל מרווחה אסור לפנות אליהם לבקשת הנחה בגנים אני כאימא ל2 ילדים ביקשתי סיוע בגנים נכנסו לי לחיים
האמינו למשפחות שדיווחו עלי דיווחים אנונימיים שאני אימא מסוכנת לילדי
הרווחה האמינה לדיווחים ללא בדיקות מקיפות
החליטו לעקור ממני את שני הילדים בני חמש ושנתיים

אנונימי אמר/ה...

פקידות סעד זה עם אכזר מאוד
פקידות הסעד חייבים להיזהר מהם ובכלל מרווחה אסור לפנות אליהם לבקשת הנחה בגנים אני כאימא ל2 ילדים ביקשתי סיוע בגנים נכנסו לי לחיים
האמינו למשפחות שדיווחו עלי דיווחים אנונימיים שאני אימא מסוכנת לילדי
הרווחה ופקידת הסעד לנוער איילת קריסה האמינה לדיווחים ללא בדיקות מקיפות
החליטו לעקור ממני את שני הילדים בני חמש ושנתיים
אסור להאמין להם לטענות שלהם שרואים את טובת הילדים הם לא רואים את טובת הילדים באמת
על כל ילד שפקידת סעד מוציאה מהבית היא מקבלת 17 אלף שקל ועל שני הילדים שלי היא קיבלה 34 אלףףףף

אנונימי אמר/ה...

פקידות סעד זה עם אכזר מאוד
פקידות הסעד חייבים להיזהר מהם ובכלל מרווחה אסור לפנות אליהם לבקשת הנחה בגנים אני כאימא ל2 ילדים ביקשתי סיוע בגנים נכנסו לי לחיים
האמינו למשפחות שדיווחו עלי דיווחים אנונימיים שאני אימא מסוכנת לילדי
הרווחה ופקידת הסעד לנוער איילת קריסה האמינה לדיווחים ללא בדיקות מקיפות
החליטו לעקור ממני את שני הילדים בני חמש ושנתיים
אסור להאמין להם לטענות שלהם שרואים את טובת הילדים הם לא רואים את טובת הילדים באמת
על כל ילד שפקידת סעד מוציאה מהבית היא מקבלת 17 אלף שקל ועל שני הילדים שלי היא קיבלה 34 אלףףףף

אנונימי אמר/ה...

רווחה זה עם אכזר
הרווחה לקחו לי את שני הילדים שלי
הכניסו אותי לתא מעצר במשטרה
ו5 ימי מעצר בבית
אני אימא חפה מפשע
אסור להאמין לרווחה שהם רוצים בטובת הילדים
הרווחה הם יעשו הכל לאמר עלינו כאימהות שאנחנו לא שפויות בשביל לקבל על כל ילד שמוציאים מהבית 17 אלף שקל

אנונימי אמר/ה...

מצב הרווחה בפתח תקווה מזעזע

Unknown אמר/ה...

פקידת סעד בשם אהובה וינוגרד החליטה שעדיף להיות בחוץ בקור ובגשם מאשר אצלי בבית. הילדים סובלים נורא עקב התנהגות אכזרית של פקידות סעד.

Unknown אמר/ה...

בנימנילקח לפני חודש לפנימיית ארזים בראשון לאחר שהעה בפנימיית רננים ומצבו הנפשי הידרדר ושלחו את אברהם לבית בגלל החרדות שסבל האמא לקחה אותו לאברבאנל שייעזרו לילד עוו"ס ויקי הנייה מסניף ת"א ניצלה את ההיזדמנות וביקשה לשלוח את הילד לפנימיית ארזים ההורים מבוגרים לא נותנים לילד לדבר עם ההורים ולא לבקר את ההחלטה להכניס את אברהם נתנה השופטת טובה פרי ההורים דואגים ומיואשים מהחיים זה בנם הייחיד שכל כך אוהבים וההורים לא יודעים איך להציל את בנם אני פונה לעזרה שתעזרו להורים לראות את הילד אברהם כהן אשמח לעזרה כי ההורים נהיו חולים ודואגים מהפנימייה נמסר להורים שהילד לא במצב טוב רוצה את ההורים

Unknown אמר/ה...

בנימנילקח לפני חודש לפנימיית ארזים בראשון לאחר שהעה בפנימיית רננים ומצבו הנפשי הידרדר ושלחו את אברהם לבית בגלל החרדות שסבל האמא לקחה אותו לאברבאנל שייעזרו לילד עוו"ס ויקי הנייה מסניף ת"א ניצלה את ההיזדמנות וביקשה לשלוח את הילד לפנימיית ארזים ההורים מבוגרים לא נותנים לילד לדבר עם ההורים ולא לבקר את ההחלטה להכניס את אברהם נתנה השופטת טובה פרי ההורים דואגים ומיואשים מהחיים זה בנם הייחיד שכל כך אוהבים וההורים לא יודעים איך להציל את בנם אני פונה לעזרה שתעזרו להורים לראות את הילד אברהם כהן אשמח לעזרה כי ההורים נהיו חולים ודואגים מהפנימייה נמסר להורים שהילד לא במצב טוב רוצה את ההורים

Unknown אמר/ה...

מחפשת כתבת עיתונים ותקשורת כנגד פקידות סעד

אנונימי אמר/ה...

צריך לפרק את המשרד המיותר הזה

אנונימי אמר/ה...

מחפשת קבוצה פעילה/עורך דין לא פחות מ"חזק" שייצג אותי בתביעה כנגד פקידת סעד
בהול מאודדדדד
איזור הדרום

Unknown אמר/ה...

שלום.אני רוצה לתבוע עובדת סוציאליות.מי יכול לעזור לי.הם הרסו לי משפחה,ילד, עבודה.הכול.

Unknown אמר/ה...

איפה אפשר לפתוח תלונה על פקידת סעד?

עודד אמר/ה...

אצלי פקידת הסעד מוקלטת על הרשלנות שלה.
הילדים ידברו על אלימות בעזרת פסיכולוג שידובב אותם בצורה מקצועית.
היא אפילו מוקלטת שהיא מודה שלא הכניסה ניכור הילדים.
היום 12 לפברואר 2022 אני עודד יעקב מדימונה ואני לא אתן שהילדים שלי יהיו עוד מספר בספר בגלל שפקידת סעד רוצה לשחק אותה אלוהים.
היא הייתה יכולה לפגוע בי אם הייתה לה אפשרות אבל אני סופר אבא שגידל וחינך את הילדים שלו במסזירות ובאהבה.
כל מה עומד לנגד העיניים שלי זה העתחיד של הילדים.
אני עומד לעלום לכנסת להפגין נגד הדבר הזה שפיקידות סעד עושות!
כל החיים הייתי מלווה בעוסיות וכולן וכולם היו האנשים הכי מדהימים שהכרתי אבל העוסית הנ"ל... לא רואייה להיות עוסית.
צרו קשר למי שרוצה להצטרף
עודד יעקב מדימונה 0534255779
ODEDJAKOB בדואר של גוגל.

Unknown אמר/ה...

נכון אסור לפנות אליהם אני גם חוששת שייקחו לי את הילדים

אנונימי אמר/ה...

פקידת הסעד שרה גייצהאלס שהוקלטה וצולמה הן במצלמת גוף והן בהקלטת שיחות עובדת כיום ברווחת רמת ישי שקרנית פתלוגית מקיימת ניגוד עניינים כולם יודעים הכול מוכח ועדיין ממשיכה בתפקידה



אנונימי אמר/ה...

גם אחי נפגע מרווחה מעללים עליו שקרים בלי סוף מונעים ממנו לראות את בנו מי יכול לעזור ?

אנונימי אמר/ה...

אני מצטרפת

אנונימי אמר/ה...

שלום פניתי לכל העולם בפניות לעזרה דחופה וצועק כבר הצילו אף אחד לא עונה
אני בן 37 שחי עם אמא סיעודית והרווחה לא מוכנים לטפל בנו
אני גר עם אמא רווק מטופל פסיכאטר קשה
הייתה לנו עובדת סוציאלית בשם אתי וכשלושה חודשים פשוט נעלמה לא מוכנה לענות לטלפונים לא מגיעה לביקורי בית לא מתקשרת בכלל לאמא שלי
אמא שלי התחננה לאוכל מאז פסח מצב כלכלי לא טוב . אמא שלי שותה המון כדורים ביום ללא אוכל. אמא שלי עם סרטן בכל הגוף
אמא שלי אחרי ניתוח לב פתוח 4 מעקפים
אין לנו אוכל בבית לא ביקשתי כסף או דברים אחרים . אני מבקש עזרה בלהאכיל את אמא שלי
שולחים לי מכל מיני עמותת שהרווחה תמלא שיראו שמטופלים ברווחה ואתי לא מוכנה אומרת לי תשלח לבד
למי אפשר לפנות בעולם הזה לעזרה ושיתייחסו באמת.
אני שותה 8 כדורי פסיכאטר ביום מעשן קנאביס ואתי הייתה משפילה ומעליבה אותי שאני מכניס כימיכלים לגוף ושזה דופק לי תראש ושאני רוצה לגנוב לאמא שלי כסף .
זה לא צודק בעולם הזה למי שיש רקע פסיכאטר יתנהגו אליו כמו למשוגע ולא באמת התייחסו אלי
בבקשה שמישהו יעזור לי להאכיל את אמא שלי

אנונימי אמר/ה...

בוקר טוב אני שיבלי מונתהא אמה חד הורית אני גרה בכפר שיבלי ויש לי תלונה נגד מנהלת הרווחה וגם תלונה על העובד היומיים האחראי על התיק שלי אפשר לחזור אלי בשיחה טלפונית דחוף

אנונימי אמר/ה...

אנונימית
פקידת סעד קרן אמויאל שיקרה בתסקיר

אנונימי אמר/ה...

עובד סוציאלי שלומי קרדי ממעון נכים גילה מפלה לרעה חוסים במעון

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים