כפר הנוער מאיר שפיה - תקיפה ואונס של נער בן 14 בין כתלי הפנימיה

ערוץ 2 - נובמבר 2008. - אוהד (שם בדוי) בן 14 שהותקף בנובמבר 97 בידי חבריו בכפר הנוער "מאיר שפיה" ליד זיכרון יעקב, התוקפים קיבלו עונשים מגוחכים (קנסות של 2,000 שקל). עשר שנים לאחר מכן החליט הנער לתבוע מיליוני שקלים מהנערים, הפנימיה, ומשרד החינוך.
.
אירוע התקיפה והאונס
כיום אוהד בן 25 ומספר אירוע האונס: "הם נעלו עלי את הדלת, שאפשר לנעול אותה מבפנים, אי אפשר לפתוח מבחוץ, הם הקיפו אותי שלושתם, אחד תפס לי את הידיים, אחד את הרגליים, והבחור שביצע למעשה את רוב המקרה, פשוט עלה עלי. ... אחד הדברים שלא הבנתי זה איך שכל ההנהלה ישבה פה באותו יום, וזה קרה ממש ממול, והם לא שמעו שום דבר מהחלון".
.
חצי שעה אחרי האונס כל הפנימיה כבר ידעה, הילדים הציקו לו לאן שהלך אוהד, הטיחו בו עלבונות. עוד באותו יום מנהל הכפר, קרה לאוהד ולאחד הנערים לשיחת בירור.
.
שיחת בירור אצל מנהל הפנימיהאוהד מספר על שיחת הבירור עם מנהל הפנימיה: "זה היה כאילו שיחת בירור פתטית, מאוד פתטית, כאילו, 'מה היה? , איך היה?, למה קרה?, טוב, תשמרו על מרחק אחד מהשני', הוא יותר נלחץ מהקטע שמשהו רע קרה בפנימיה שלו, בזמן הניהול שלו והוא פחד נורא נורא שזה יצא מכתלי הכפר"
ארבע ימים לאחר האונס הוריו של אוהד לקחו אותו להגיש תלונה במשטרה, אוהד נשאר עוד 4 שנים בפנימיה לבד בלי חברים. בשנת 2000 הורשעו התוקפים, שניים מהם הודו בביצוע מעשה סדום , אחד הורשע בתגרה, אף אחד מהשלשה לא ישב יום אחד בכלא.
.

.
נקודות:
  • הנער הותקף ונאנס ע"י חניכי פנימיית "מאיר שפיה", בה שהה כחניך. התקיפה והאונס נעשו בין כתלי הפנימיה.
  • הנהלת הפנימיה לא ערכה בירור, לא פרסמה דו"ח, ולא הגישה תלונה במשטרה, למרות שמנהל הפנימיה ערך שיחה עם הנער מיד לאחר אירוע התקיפה והאונס.
  • שניים מהנערים הורשעו בתקיפה ומעשה סדום, אחד הורשה בתגרה.
  • הנער נאלץ לשהות עוד ארבע שנים בפנימיה כשהוא סובל מניכור, ובדידות.
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים