משרד הרווחה קורע ילדים מביתם ומשפחתם ומפקיר אותם לתעשיית המין

זה מתחיל מ"טובת הילד", "סיוע" סוציאלי, עובדת סוציאלית, "ביקור בית" פקידת סעד, ועדת החלטה, בית משפט לנוער, משפחת אומנה, אימוץ, פנימיות ומעונות וירידה לרחוב לתעשיית המין.
 
 מידעו"ס - הנדסת תודעה להוצאת ילדים מהבית

מאי 2010 - פרשת השידול לזנות בתל אביב: תמורת סכומי כסף זעומים מכרו הנערים והנערות, יתומי משרד הרווחה, שירותי מין שונים ומשונים, כדי לקבל מקום לינה ואוכל, וכדי שלא יסגירו אותם חזרה למכלאות משרד הרווחה • בראיון מיוחד הם משמיעים תיאורים על חיים קשים ללא מוצא שהידרדרו לשפל קשה מנשוא • אנחנו מזהירים מראש - התאורים האלה קשים.

נ' מספרת על אחת מחברותיה שגם היא נפלה קורבן בפרשה: "אין לה לא בית ולא משפחה, אין מי שיחזיק אותה והיא לא רוצה להיות סגורה וכלואה במוסד. כשמישהו מציע לה לבוא הביתה ולספק לה מקום שינה, היא מסכימה לעשות כמעט הכל כי אין לה ברירה".




למה הקטינים הסכימו לעשות את כל זה, אתם שואלים? "עשינו את זה בשביל כסף ואוכל", מספרת אחת הצעירות. "הוא אמר לנו שנקנה בזה אוכל ו-וודקה ונצא לבלות". הקטינים מספרים שהוא נתן להם סמים ואלכוהול לשתייה. "הוא שכב עם קטינים באורגיות", מספרת י' בתום הראיון.
י', אחת הקטינות, מספרת לחדשות 10 על מה שהתבקשה לעשות מול לקוחות: "הייתי אמורה לקחת שוט, להצליף בהם ולהשפיל אותם. הם היו עירומים. הם היו אמורים לעשות ביד מולי ולגמור". מ', קטין נוסף, אומר: "זה נקרא עבדים, עבד זה מישהו שמשפילים אותו. ככה זה הכסף הכי מהיר והכי קל".

"יש כאלה שהיינו אמורים גם לעשות בהם ביזאר", אומרת י'. נ', קטינה נוספת ששודלה על פי החשד לזנות, מספרת על הדירה שבה בוצעו האירועים: "זו לא דירה, זה כוך. השירותים מלוכלכים משתן וקונדומים שזרוקים שם. יש שם עכברים וג'וקים".

לדברי אחד הקטינים, שי ארביב, החשוד שנעצר במסגרת הפרשה, היה מדבר איתם בצ'ט באינטרנט. "היו מגיעים בערך שני אנשים ביום, וזה היה מספיק. כל אחד שילם 300 שקלים".
.
כתב אישום נגד שי ארביב - בתאריך 27.05.2010 הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שי ארביב, בן 24, המכונה אייל בן פורת, בגין ניצול קטינות לזנות והדחת קטינות לסמים מסוכנים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

בבקשת המעצר כתבה הפרקליטות כי "המשיב ניצל את מצוקתן האישית והכלכלית של אותן נערות, חלקן חוסות שברחו ממעונות של רשות חסות הנוער" וכי "המשיב נטל מכספי האתנן בעד מעשי הזנות כולם, וחי על רווחי מעשי הזנות של אותן הנערות".

התובע, עו"ד חיים ויסמונסקי, אמר כי "מדובר בכתב אישום חמור, נדיר וחריג בכך שרשויות החקירה הצליחו לחשוף מקרים של ניצול קטינות לזנות. שתיים מהקטינות נמצאו בבריחה ממעונות. הן היו רעבות ללחם. על מנת להישאר לישון אצל הנאשם ולרכוש אוכל למחייתן, נאלצו לעבוד בזנות על ידו".

קישורים:
  • קלונם של רשויות הרווחה ובתי משפט לנוער - נערות חוסות ברחו ממוסדות משרד הרווחה וסיפקו שירותי מין כדי לשרוד - מאי 2010 - לרשויות הרווחה ומערכת בתי משפט לנוער תקציבי עתק, כוח אדם, תשתיות של פנימיות משפחות אומנה מרכזי חירום, אולמות דיונים, מומחים, וחוק הנוער (טיפול והשגחה) מעניק להם סמכויות דרקוניות. עבודתם היא להביא לרווחת ילדינו, לאוכלוסיות החלשות. ולמרות הכל יתומי הרווחה מטלטלים במסגרות הרווחה במשך שנים, ומקבלים יחס משפיל ומבזה. לאן הולכים המשאבים? מהו סיפורם של הילדים שרשויות הרווחה ובתי משפט לנוער קרעו מביתם ומשפחתם?...
  • תחנה 2 בהדרדרות לתעשיית המין: מעון מסילה לנערות חוסות של רשות חסות הנוער במשרד הרווחה - הכתבה אשה בת 25 רוצה להיחלץ מחיי הרחוב ולהפסיק להתפרנס מזנות. עדות , מאת אורלי וילנאי , הארץ , מאי 2010... מ"מסילה" זוכרת לינור בעיקר את החדר הסגור. בשפה המקצועית קוראים לו חדר "פסק זמן", הנערות ב"מסילה" קוראות לו הגיהנום. זוהי דרגת הענישה החמורה ביותר במעון: תא קטן, שגודלו מטר וחצי על שני מטרים, קירותיו עטופים בספוג בצורת תבנית ביצים, חידודים חידודים. על הרצפה מודבק שטיח דק ודוקרני המכסה גם מדרגה בולטת שנועדה לשינה. הנערות מוחזקות בו, כל אחת בנפרד, בבדידות מוחלטת, לזמן לא מוגדר, בלי חלון, בלי יכולת להדליק או לכבות את האור...
  • שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג זורה חול בעיני הציבור - פברואר 2010 - ערוץ 1, מבט שני , "מדינה כאבא ואמא" - צפו בתכנית מבט שני "מדינה כאבא ואמא" על השיטות הבזויות של שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג לחטיפת ילדים ממשפחות מוחלשות ושליחתם לפנימיות מופקרות.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים