כל מילה שווה זהב: בנימין נתניהו קיבל כמיליון שקל עבור נאומים באירועים של עמותה קטנה וענייה

תעשיית הון עתק, חובקת עולם, של העמותות ל"סיוע" למוחלשים במדינת ישראל.

הכתבה מיליון שקל, ביבי , מרב בטיטו, צדוק יחזקאלי , ידיעות אחרונות , 09.03.2010

עמותת "לב מלכה" מירושלים עוזרת לחולים ממשפחות עניות. היא מתנהלת ממקלט בירושלים. לראשיה היה חלום, לגייס הרבה כסף ולהפוך לאימפריה. הם גייסו את נתניהו, ושילמו לו 180 אלף דולר עבור 4 הרצאות לאורך יום וחצי של עבודה. התוצאה הפסד כספי כבד.

בשנים 1999-2002 , בתום כהונתו הראשונה כראש ממשלה, נהג בנימין נתניהו - שהיה אז אדם פרטי ולא החזיק במשרה ציבורית - לגבות עשרות אלפי דולרים עבור הרצאה.

רוב לקוחותיו היו חברות פרטיות ברחבי העולם, שהעשירו את חשבון הבנק שלו במיליוני דולרים. אולם ל"ידיעות אחרונות" הגיעו עדויות ונתונים שלפיהם במקרה אחד, ביוני 2002, התחייבה עמותת חסד ירושלמית קטנה לשלם לו דרך מתווך 180 אלף דולר עבור השתתפות בשלשה אירועים במקסיקו סיטי, שכולם התקיימו באותו יום ובעוד הופעה אחת בניו ג'רזי. מאחר ששער הדולר באותה תקופה היה בשיאו - 4.95 שקל לדולר - מדובר בסכום המתקרב למיליון שקל עבור מעט יותר מיום עבודה בודד.

מעוטי יכולת
לשוק עמותות החסד היהודיות יש כללים משלו: יש את העשירים והנוצצים, אלה שנהנים מאגודות ידידים ומשלל תורמים מקושרים ומתוחכמים, שמזרימים להם מיליונים, ולא מהססים לארגן ערב התרמה חגיגי במקום הכי יקר במנהטן. אבל יש גם עמותות קטנות שחוג ידידיהן כולל אברכים עניים ומשפחות מעוטות הכנסה. אצל אלה חשבון הבנק מדולדל על פי רוב, ובקושי אפשר לשלם משכורות למספר עובדים בודדים. ...

למאמר המלא, הקלק על התמונה

 

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים