עמותת מגדל אור - חשש לאי סדרים - משרד הרווחה מתנער מאחריות

משרד הרווחה בעקבות הגירעון ב: "להחליף את ההנהלה" , ישראל היום , ליאת עזר ודניאל סיריוטי , 22.01.2010

משרד הרווחה החליט להחליף את הנהלת המרכז השיקומי לעיוור "מגדל אור" לאחר שבעמותה הגיעו לגירעון של יותר מ- 9 מיליון ש'. לטענת ועד העובדים למרות העברות של מיליוני ש' לעמותה הניהול כושל וקיים חשש לאי סדרים.

"לא ייתכן שמשרד הרווחה והביטוח הלאומי מעבירים למוסד 14 מיליון ש' על מנת לספק את השירותים הכי טובים שאפשר לתת לעיוורים ומוצאים כי ההנהלה הביאה את המקום לגירעון של 9 מיליון ש' " אמר אתמול מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ. "אנחנו מתקצבים את העמותה בכ-140 ש' לשעת הוראה למורה שיקומי אבל הכסף שמגיע למורים הוא 30-20 שקלים לשעה. אנחנו לא יכולים לשבת מנגד. אנחנו נעשה את כל המאמצים שיהיה אפשר להפעיל את המקום אבל לא בניהול הנוכחי" אמר.

בוועד המורים האחראים על שיקום העיוורים מספרים כי לאחרונה התעכבו המשכורות ומרכיבים מסוימים במשכורת וכן חלק מהזכויות הסוציאליות לא ניתנו להם. "החלטנו שאין לנו אלא לנקוט אמצעים משפטיים" הסבירו בוועד "אנחנו מבקשים להחליף את ההנהלה מבלי לפגוע בעיוורים עצמם. כל הכסף והתמיכה במוסד הזה הם מכספי משלם המסים ולא יכול להיות שהעמותה תנהל את המפעל החשוב הזה בצורה כושלת על חשבון העיוורים."

מדובר במרכז שיקום הפועל יותר מ- 50 שנה ומעניק שירותים לכ3 500-עיוורים. במקום גם מפעל תעסוקתי מוגן המייצר רכיבי אלקטרוניקה וציוד לחדרי ניתוח. ל"מגדל אור" מופנים העיוורים מכל אזור הצפון.

מלכה טאחורי בת 55 אמרה אתמול בעצב: "זה הבית שלנו. אם יסגרו אותו אין לנו לאן ללכת. גם ככה אנחנו חיים בחשיכה ואת מעט האור שיש לנו בחיים רוצים לקחת מאיתנו". אולם איצקוביץ' הבטיח אתמול כי העובדים העיוורים לא ייפגעו. "השימוש הציני שנעשה בפחדים של העיוורים הוא כדי לכסות על הכשל הגדול של העמותה. יש לנו מי שישמח להפעיל את המפעל המוגן. הוא לא נכס פרטי של אף אחד ואם יהיה צורך נפנה לבית המשפט" אמר.

מנכ"ל העמותה ניסים בכר מכחיש טענות לניהול לא תקין. "קיבלנו פרס על ניהול תקין ואף מונה יועץ כלכלי לעמותה. אנחנו מעניקים למי שמגיע אלינו כל מה שהוא זקוק לו כדי לתפקד בחיי היומיום. אם מגדל אור ייסגר וזה עלול לקרות בימים הקרובים אין פתרון לאלפי העיוורים שמקבלים כאן שירותים. גם אם משרד הרווחה ירצה להקים מרכז שיקומי חלופי זה ייקח חודשים רבים ומה יעשו העיוורים בכל הזמן הזה?" אמר בכר.

עמותת מגדל אורקישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים