מוטי וינטר ממייסדי מערך הרווחה המופקר לא השיב לטענות הקשות שהועלו בדיון שדולה בכנסת על הוצאת ילדים בכפייה מביתם

פקיד הרווחה מוטי וינטרבתאריך 15.06.2010 התקיים באולם נגב כנסת דיון בנושא הוצאת ילדים בכפייה מביתם ע"י שדולת חברת הכנסת מרינה סולודקין.
ברקע פרשת ההתעללות בנערות חוסות במעון מסילה של רשות חסות הנוער במשרד הרווחה, כמו כן ידועים אינספור פרשיות התעללויות קשות בילדים במסגרות הרווחה פנימיות, אומנה: בית טף , בני ארזים , גיל עם , השלושה , כפר נחמן , מסילה , מצפה ים , מקי"ם , צופיה , רננים , שדה בר , שקמה ... ועוד.

לדברי נוכחים בישיבה פקיד הרווחה מוטי וינטר דיבר בקולניות תוך הנפת תנועות ידיים לעבר נוכחים בישיבה, כינה את שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג "השר שלי", והטיח באזרחים באולם ש"אינם משתפים פעולה".

בישיבה סיפר רופא על פקידת סעד מלשכת הרווחה ת"א שבאה בליווי שוטרים חמושים באישון לילה לקחת את בנה בן השש של אחותו למרכז חירום. הילד ספג מכות בפניו מצוות מרכז החירום:

"אני מתרגש מאוד מהמעמד. אני ורעייתי רופאים. גם הוריי רופאים. אני מגיע ממשפחה מכובדת מאוד מתחום הרפואה. אחותי מ' שעבדה במסירות במשך 20 שנה כאחות בכירה בבית חולים בתל אביב, הרתה והחליטה לתת את כל עולמה למען בנה. הבן שלה בהיותו בן 6 שנים, התחיל לקלל בגן הילדים.

בשעת לילה מאוחרת לפתע דפיקות בדלת ביתה. אחותי ובעלה נבהלו מאוד. לא הבינו מי דופק על דלת ביתם בשעת ליל. פתחו את הדלת, כשפקידת הסעד מלשכת הסעד תל-אביב בליווי שוטרים העירו את בנה, ואמרו לאחותי: "הילד שלך נלקח למרכז חרום".

אחותי ובעלה נותרו המומים. תסלחו לי שאני בוכה. עד היום אני לא מאמין על הקלות בה נלקח בנה של אחותי ממנה. נמצאת כאן איתנו אמא שלי. הבן של אחותי נשלח למרכז חרום, שם ספק אלימות קשה ממדריכים. כשאחותי שאלה למה פניו של בנה מנופחים, אמרו לה כי הם מנופחים בגלל בעיות בשיניים... שקר מוחלט.

הסבתא דיברה בהתרגשות גדולה ובכאב רב על הוצאת נכדה מביתה. הקלות הבלתי נסבלת בה הואשמה בתה בהזנחת בנה, שקר מתועב מעין כמוהו וסיפרה על דין השדה שעשו בבתה". - סוף ציטוט

.

.
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים