אלימות מורים על תלמידים בכפר הנוער הדסה נעורים שבשרון

הכתבה: תלמידים: המורה משפילה ומכה , ישראל היום , נובמבר 2009
.
התלמידים מכפר הנוער הדסה נעורים הגישו תלונה במשטרה. טוענים: המורה נטפלת אלינו, ובעיקר לתלמידים ממוצא אתיופי. ההנהלה החליטה דווקא לתת גיבוי למורה.
תלמידים מכפר הנוער "הדסה נעורים" שבשרון מתלוננים לאחרונה כי אחת המורות נוהגת להשפילם להתבטא בגסות מילולית ופיזית כלפיהם מכנה אותם בשמות גנאי ומאיימת עליהם.
בשבוע שעבר הגישה תלמידה במוסד תלונה למשטרה בגין אלימות של המורה כלפיה ומשטרת נתניה פתחה בחקירה. מ' תלמידת כיתת י"א מספרת: "המורה כל הזמן מרביצה מושכת ומטלטלת תלמידים. זה מחזה יומיומי."
.
אותה תלמידה טוענת כי תלמידים רבים סובלים מנחת זרועה של המורה בגלל מוצאם האתיופי. "היא נטפלת בעיקר
אליהם בגלל שהם חלשים והיא יודעת שהוריהם לא יתערבו" היא מספרת. תלמידת כיתת י"א בת העדה האתיופית מוסיפה תיאורים לא נעימים: "בשיעורים בדרך קבע היא צורחת עלינו 'מה אתם מפגרים? סתומים טיפשים.'זה משפיל ומייאש אבל אין מה לעשות מי יאמין לנו אם נתלונן? תמיד יגידו שזה נעשה בצחוק."
.
בעקבות תקרית אלימה שאירעה לפני כשבועיים בין המורה לאחת התלמידות הושעתה התלמידה ליום אחד ולאחר מכן סולקה לצמיתות מבית הספר ומכפר הנוער. התלמידה מספרת שהיא בסך הכל ישבה עם חברתה ו"פתאום שמענו צרחות 'אסור לכן לשבת כאן. תלכו מפה.'המורה ניגשה גררה אותי מהרגליים תפסה לי את היד והתחילה לטלטל אותי. הייתי בשוק ומבוהלת. דחפתי אותה כדי להגן על עצמי. התחלתי לבכות גם מכאב וגם מההשפלה."

ההנהלה החליטה לתת גיבוי מוחלט למורה ודרשה מהתלמידה להתנצל בפניה בנוסף להתנצלות פומבית בפני כל תלמידי כיתות י"א-י"ב שהיו עדים לתקרית.

ממשטרת ראשון לציון נמסר כי אכן הוגשה תלונה בגין אלימות וכי התלו
נה הועברה למשטרת נתניה שפתחה בחקירה. הנהלת בית הספר טרם הגישה תלונה כפי שמחייב החוק.

אבינועם מאיר דובר המינהל לחינוך התיישבותי שבמשרד החינוך לא
הגיב על טענות התלמידות לאלימות ובתגובה לאירוע שבעקבותיו סולקה תלמידה מסר כי המינהל ערך בירור מקיף ויסודי לסיבות האירוע ובעקבותיו הוסקו מסקנות.
.
קישורים:

תגובה 1:

UNILIFE אמר/ה...

כתבו לנו: unilifeproject@gmail.com
נשמח לפרסם מידע מסוג זה אצלינו באתר
http://www.unilife-project.com/

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים