רשויות הרווחה הוציאו ילד מביתו ומשפחתו והשליכו אותו לרחוב

הכתבה בן 14 משוטט בירושלים, כי אין לו מקום במעון , יעל ברנובסקי , ynet , נובמבר 2009  
 
בית המשפט לנוער שלח את י' - שהספיק בחייו לעבור בין פנימיות רבות - למעון סגור של משרד הרווחה. המקום עבורו יתפנה רק בעוד כמה שבועות. עורך הדין שסייע לו: "מקומם שילד בן 14 הפך להומלס ואף אחד לא לוקח אחריות".
 
מאז יום רביעי מסתובב י' בן ה-14 ברחובות ירושלים. הסיבה: במעון הסגור של משרד הרווחה שאליו אמור היה להיכנס אין די מקום. י' מוכר לשירותי הרווחה, כמו גם ארבעת אחיו. הוא לא בקשר עם משפחתו ואמו נמצאת זה שנים במדרשה לנשים בלבד ואינה מסוגלת לטפל בו ובאחיו.

מצוקתו של י' נמשכת כבר כמה שנים. הוא עובר בין פנימיות שונות ולא מצליח להשתלב. גם מהפנימייה האחרונה שבה שהה ברח לפני שבוע ונעצר על-ידי המשטרה כשפרץ לבית כנסת בשעת לילה. להגנתו טען י' כי פשוט התעייף מלשוטט ברחובות וחיפש מקום לינה.

שופטת בית המשפט לנוער בירושלים החליטה לשחרר את י' ולהכניסו למעון סגור של משרד הרווחה, בהמלצת שירות המבחן לנוער, אך במעון טוענים שיתפנה מקום עבורו רק בסוף נובמבר או באמצע דצמבר.

עו"ד דוד פראן מהסנגוריה הציבורית אמר ל-ynet כי עד שיתפנה מקום במעון - נגזר על י' להסתובב ברחובות. "זה מקומם שילד בן 14 הפך להומלס, מסתובב ברחובות ואף אחד לא לוקח אחריות", אמר עו"ד פראן. "זה נכון שהוא עובר מפנימייה לפנימייה והתנהגותו לא אידאלית, אך בסופו של דבר - מדובר בילד שזקוק לטיפול ובגלל הביורוקרטיה הוא נמצא במצב הזה".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "הנער שהה בעבר במספר מסגרות של משרד הרווחה ולא הסתדר באף אחת מהן". המשרד טוענים עוד כי הם עושים הכל כדי למצוא עבורו מסגרת מתאימה.

הכתבה בן 14 משוטט בירושלים, כי אין לו מקום במעון , יעל ברנובסקי , ynet , נובמבר 2009
 קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים