בתי משפט לענייני משפחה ונוער - אי צדק בדלתיים סגורות

דרך עבודת פקידת הסעד והעובד הסוציאלי של משרד הרווחה מול בתי משפט לענייני משפחה בישראל מתואר בדיוק מפליא ע"י ד"ר לין ורנל המתארת בבהירות את המצב בבריטניה.

ד"ר לין ורנל סוציולוגית וקרימינולוגית בריטית מסבירה מדוע הכרחית שקיפות הדיונים בבתי המשפט לענייני משפחה ונוער תוך מיסוך בעלי הדין. לדעתה אם ידע הקהל הרחב את המתחולל בבתי משפט אלה הוא היה בהלם. בבתי משפט פליליים, אזרחיים יכול כל אדם להיות נוכח בדיון מבלי להזדהות. נוכחות זאת היא מעין פיקוח הציבור על הדיונים בבתי משפט אלו.
בבתי משפט לענייני משפחה המצב שונה, השופט הוא הקובע מי יהיה נוכח בדיון. רשויות הרווחה מתנגדות גם הן לשקיפות הדיונים בתירוץ של "טובת הילד" ואולם אם הציבור היה יודע את המתרחש בבתי משפט לענייני משפחה זה היה הסוף של חלק מרשויות הרווחה.
החיסיון גורם לרשויות הרווחה להיות מנותקים מדעת הקהל והביקורת הציבורית, והם מקבלים משוב רק מעמיתיהם המסכימים איתם כמעט תמיד. יש להגן על הציבור מפני אנשים שמשקרים בבתי משפט לענייני משפחה, ואז תהליך קבלת ההחלטות שגוי מיסודו. ישנם ה"מומחים" המציגים "שטויות" בבתי משפט אלו רחוק מעיניו של הציבור ויוצרים כאב וסבל לאזרחים טובים עקב החלטות שיפוטיות שגויות. . . .
.

.
נקודות חשובות על החיסיון בבתי משפט לענייני משפחה ונוער:
  • הדיונים בבתי משפט אלו בדלתיים סגורות ולכן הציבור אינו יכול לפקח על הנעשה שם.
  • בגלל החיסיון רשויות הרווחה אינן משתפות, ואינן שומעות את הציבור בדרכי עבודתן ולכן הן מנותקות מהציבור.
  • הניתוק של רשויות הרווחה מהציבור עקב החיסיון, גורם להתרחקותם מהציבור המתון.
  • החיסיון גורם לרשלנות מקצועית מתרחבת ללא בקרה ופיקוח של רשויות הרווחה ובתי משפט לענייני משפחה.
  • הרשלנות גוררת שקרים, עיוותי דין ועוול הנעשים בבתי משפט אלו.
קישורים:

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני סבתא לא מבינה למה השופטת מוציאה אותי מה גם אני מסוכנת גם הבת שלי מסוכנת השניה גם הבן שלי אני לא מבינה מה קורה פה אף פעם לא ראיתי על הנכדה שלי סימנים אף פעם לא ראיתי את הבתשיל מכה את הילדה איך יכול להיות שהשופטת מקשיבה רק לפקידות הסעד
סבתא א .

Unknown אמר/ה...

הפקידות סעד שקרניות מניפולטיביות. על סמך מה מטילים את כל הנטל על שקרנית שהופכת מילים. צוחקת בפנים לבן אדם עושה סכסוכים מחרחרת ריב. להוציא לאלתר את לשכות הרווחה מהחוק הם גורמים לגירושים וגם גורמים לאנשים אשפוז בכפייה הם צריכות להיות בכלא או במוסד סגור לכל ימי חייהם.

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים