משרד הרווחה - הנכשל ביותר בעולם המערבי בטיפול בילדים במצוקה- יעקב אליה מדבר על ספרו "ילדים רחוקים"

אוקטובר 2008 - יעקב אליה מחבר הספר "ילדים רחוקים" חקר את נושא טיפול משרד הרווחה בילדים במצוקה והגיע למסקנה כי ישראל היא המדינה הנכשלת ביותר בעולם המערבי בטיפול בילדים במצוקה, וישנם כשלים אופייניים למדינת ישראל.
למשרד הרווחה מדיניות לאכלס את הפנימיות הרבות שהוקמו אחרי השואה לצורכי פרנסה. העברת ילדי מצוקה לפנימיות הם משיקולים זרים ולא שיקולים סוציאליים ענייניים. משרד הרווחה שומר על קשר שתיקה בעניין זה.
רוב הילדים נשלחים לפנימיות ע"י פיתוי ההורים. המדינה מכסה את תשלומי הפנימיה, וגם ממשיכה לשלם קצבאות ילדים להורים. גם מבחינת העובדים הסוציאליים בלשכת הרווחה זה נוח כי הטיפול בילד במצוקה אינו באחריותו. בעלי הפנימיות ועובדיהם מרוויחים גם הם שכן הם מקבלים תקציבי ענק.
ישראל היא שיאנית בהרחקת ילדים מבתיהם בכפייה, פי 5 מכל מדינה אחרת. ועדת החלטה היא המצאה ישראלית של משרד הרווחה, אשר ועדת גילת וועדת רוטלוי בדקו את הנושא לעומק וקבעו חד משמעית כי ועדות ההחלטה פועלות ללא סמכות והרשאה חוקיים. בארץ פזורות כ- 200 ועדות החלטה ברחבי הארץ ברשויות המקומיות והם מתפקדות כבתי משפט לכל דבר. ועדות ההחלטה מרחיקות את הילדים מהבית בצל החוק, ואם ההורה מתנגד אז באמצעות בית משפט.
קשר השתיקה של משרד הרווחה מתאפשר בגלל הדלתיים הסגורות של בתי המשפט לענייני משפחה ובתי משפט לנוער. פסקי הדין אינם מתפרסמים גם לא בעילום שם. קשר השתיקה נועד להגן על עובדי הרווחה נגד הביקורת הציבורית.
.
.
נקודות
  • משרד הרווחה פועל משיקולים זרים להוצאת ילדים מהבית בכפייה ובלחץ.
  • ועדות החלטה פועלות ללא סמכות ו/או הרשאה חוקית והן המחליטות בפועל על הוצאת הילד מביתו, בתי משפט לענייני משפחה ובתי משפט לנוער מקבלים את המלצות ועדות ההחלטה כסוף פסוק.
  • אי פרסום פסקי דין בעילום שמות בעלי בדין גורם לקשר שתיקה ואי צדק של מערכת הרווחה.
קישורים

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קשר שתיקה ,איומים והפחדה , אם לא תוותרי על הילדה ניקח את כל ילדייך

אנונימי אמר/ה...

למזלי אני מהנדס ויש לי כסף. הבת שלי קפצה מקומה שביעית וניצלה בנס. מאז העובדות הסוציאליות מנסות לפגוע בנו. ומצליחות.
הם דיברו עם הפסיכיאטר ואחרי שנה וחצי הוא הפסיק לטפל בבת שלנו בגלל שלא רצה להתעסק איתם, נעלצנו לקחת עורך דין כי הם עשו לנו את המוות ופגעו בילדים.
הם עלו לנו סדר גודל של 50000 ש''ח וגרמו לנזקים טיפוליים נזקים נפשיים ולא עזרו בקלום.
אספתי ראיות על עברות פליליות שהם ביצעו בנו אבל אורך הדין שלי ממליץ לי לא לתבוע אותם.
הם לוקחים את כספי המיסים שלי ומשתמשות בהם כדי ליצור נזק למשפחה שלי.
הייתי קרבי ואני משלם אמון מס.
זה התמורה שאני מקבל. בושה.
ומה אם הייתי במצב כלכלי קשה או שהייתי טיפש.
היו מסיימות את האסון כך שלא ייגמר בנס.

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים