עדות מצמררת של אמא שבתה הוצאה מהבית ע"י עובדי רווחה

ספור על משפחה של אב אם וארבעת ילדיהם חברי קיבוץ, אשר פקידי סעד, עובדים סוציאליים משירותי הרווחה 'סימנו' אותם כמשפחה מטופלת ומתנכלים אליהם.
התנכלותם של עובדי הרווחה כללו ביקורי בית בניגוד לחוק. אם המשפחה הוזמנה לבוא מול ועדת החלטה של 12 עובדי רווחה שם איימו עליה כי אם לא תחתום על המסמכים לא תקבל עזרה. בנוסך פקידי הרווחה סירבו למסור לה תסקיר שכתבו על משפחתה. בעקבות פציעת בעלה החליטה האם לצאת לעבודה אך העובדים הסוציאליים דרשו מרופא המשפחה להימנע מלתת לאם אישור עבודה. בנוסף בתה נחקרה ע"י מנהלת בית הספר בשיתוף גורמי הרווחה במשך שנתיים. מנהלת בית הספר חקרה את הבת מידי יום שאלות מכוונות בפירטי פרטים על העובר עליה בבית.
הבת נלקחה ע"י עובדי הרווחה ובמשך חצי שנה הועברה ב-4 פנימיות. בפנימיה אחת נאמר לה ע"י המנהל כי אמה משוגעת, היא הוכתה ע"י מדריכה. ועוד ...
.
.

מהסיפור ניתן ללמוד על שיטות העבודה של פקידי הסעד והעובדים הסוציאליים במשרד הרווחה:
  • ניצול תמימותו של המטופל, וניצול חוסר ידיעתו את החוק.
  • פקיד הסעד והעובד הסוציאלי פועלים גם על סמך עלילות שווא.
  • פגיעה בחופש המטופל לקבלת מידע משמעותי אודותיו כתסקיר סעד.
  • פגיעה בדברים חיוניים של המטופל בטיפול כגון פרנסה, על מנת להפעיל לחץ.
  • שימוש במוסדות חיוניים למטופל כגון קופת חולים, בית ספר על מנת להפעיל לחץ.
  • התגרות המטופל ובבני משפחתו מתוך ציפיה איך יגיב, על מנת שיהיה מה להעליל בתסקיר.
  • לשון הרע על המטופל בכל מסגרת אפשרית.

15 תגובות:

אמא אמר/ה...

עברה שנה מאז שהוצאת מהבית 8 חודשים מאז פירסום התעללות שעברת אין ביקורים לאראית אותנו אבא ואמא ו3 אחים פקידת הסעד מבקשת שאחתום על שתיקה ורק אז איך נאמין הרי אמרו גם לעזוב את העמותה ושום דבר לא השתנה .
פניות לבית המשפט ,מסתימות בהתעלמות
אין צדק חפים מפשע נאשמים ורוצחים מסתובבים חופשי ,אין דין ואין דיין .
לא אוותר עליך ביתי ,נשמתי לא הספקנו כל כך הרבה דברים מתפללת כל יום למען יפתחו שערי שמים והאמת תצא לכולם .

אנונימי אמר/ה...

תודה לתומכים ולעוזרים במלחמתנו .
שהצדק יצא לאור והאמת תתפרסם .

אנונימי אמר/ה...

השמתם לא התרחשה מתוך בחירה חופשית ואמיתית של הילדים והוריהם .בעיקרה מדיניות זו נכפתה על ההורים וילדיהם על ידי רשויות המדינה ,על רקע המצוקה הכלכלית .

אנונימי אמר/ה...

ההידרדרות הכללית במצב הפנימיות .
בעשורים האחרונים חלה הידרדרות במצב רוב הפנימיות בארץ לדוגמה כפר הנוער הדסים הוקם בשנת 1944 ועיקר פעילותו היתה קליטת ילדי התפוצות .
בעבר נחשב למוסד מפואר כיום בהדסים אלימות קשה ונדליזים כאוס ואוירה של פחד מתוך כתבה שפורסמה בידיעות אחרונות בתאריך 13.6.04 לגבי המצב בהדסים:דוח זה הוא מהחמורים שקראתי ,כתבה מנכלית משרד החינוך רונית תירוש .
אחרי שנתיים פירסמו על מורה שלקתה בהתקף לב עלידי זריקת פצצת אשלגן

אנונימי אמר/ה...

אמצעי ענישה קשים ומשפילים בפנימיות
ביתי היתה בפנימית לב הדסים וסיפרה על אמצעי ענישה קשים הכנסה לחדר עונשים על כי רצתה לחזור הביתה ניסיון לתת לה תרופות פסיכאטריות איבחון ללא אישורנו ובניגוד לדעתנו .

אנונימי אמר/ה...

סיפורנו מסופר באתר של לירון .
8וחצי חודשים מוחזקת בניגוד לרצונה ללא זכויות .
השופטת רות בן חנוך מסרבת לדיון לקבלת החומר החסוי לדיון הוחכות מהדיון הראשון ועד היום ,שופטת מגינה על רווחה מושחטת ופקידות סעד ועוו"ס שקרן .

אנונימי אמר/ה...

מה מספרים לילדה בפנימית בית אפל בגןיבנה אמא שלה לא תיתן לה להתחתן לעולם תשמור עליה מאיפה יודע מנהל גבי קונפינו על העתיד והצצות עוסיות קבעו מכאן לעולם לא תחזור הביתה גם אם היתה עדות במשטרה ואין הוחכות .
מיה אמרה העוסית היא לא תחזור הביתה
צוות העוסיות יודעות הכל מנחשים את העתיד בבית אפל .

אנונימי אמר/ה...

בשיחה ביתי אמרה אני אספר לך על כל מה שעושים לי פה בנרדים בערד .הילדה אומרת בשיחה לאמא וגם בערוץ 1 שודר על ההתעללות בפנימיה אך שופטת ופקידות סעד ומנהל הפנימיה מסתירים
וכל מפגש עם האחות מספרת יותר ויתור על ההתעללות בפנימיה וגם בשיחות הטלפון על העובר בפנימיה המחזיקה ילדה בניגוד לרצונה וללא זכויות בניגוד לאמנת הילד .
חטופת רווחה כלואה בנרדים ללא קול .

אנונימי אמר/ה...

חודשים על גבי חודשים אין לנו הסדרי ראיה עם ביתנו 9 חודשים לא נפגשתי עם ביתי אם אלך לפגוש אותה אעצר על ידי המשטרה הרווחה מאלצת אותי לחתום גדי שסיפורי לא יתפרסם דמי שתיקה חתימת שתיקה , אבא ואמא ו3 אחים , ילדה קטנה כלואה חטופה מנותקת מאבא ואמא ו3 אחיה .

אמא אמר/ה...

מדוע לא נותנת השופטת את החומר לעורך הדין האם גם לו אסור לראות את המידע מדוע אין תשובה מהשופטת .

אנונימי אמר/ה...

אמנת האוו"ם -זכויות הילד.
ישראל חתומה משנת 1991 על אשרור האמנה . זכויות להגנה עוסקות בהגנה מפני פעולות ומעשים שעלולים להזיק לילד , כמו ניצול , התעללות ,ענישה קשה ועינויים.
הזכויות לסיפוק צרכים קשורות בנגישות לשירותים שונים שמעמיד השלטון ,כגון בריאות ,חינוך ורווחה .הזכויות להשתתפות בהחלטות ובהליכים שיש להם השפעה על חייו .עוד יש זכויות לחופש ביטוי ,לקבלת מידע ולהתארגנות .

בהתאם לאמנה , מדינת ישראל מחויבת להגיש לאו"ם דוח תקופתי מקיף על אופן מימושן בפועל של כל אחת מזכויות הילד המוגנות באמנה .

אנונימי אמר/ה...

כמה יעלה למדינה להוציא מחוץ לביתם שישה ילדים שלא חטאו משום שמסיבות תקציביות אין כסף לתת מענה לנער בעייתי

אנונימי אמר/ה...

הילדה מאוימת ברצח והסכנה גדולה יותר מחוץ לבית .

אנונימי אמר/ה...

הפציעה של האב מעולם לא הוצאה למשפחה עזרה על ידי הרווחה ,בין השנים 07 עד ליום זה ואפילו לא ענו על בקשת האם
למימון הטיפול ותוכנית העזרה לילדה בקהילה במשך שנה וחודשים לא ניסתה העוו"ס ופקידות הסעד לעזור לילדה המבקשת לחזור להוריה ואחיה ואחותה הקטנה ולסבתא הגרה בסמוך .
האם הגישה תוכנית לטיפול בילדה להחזרת הילדה אך ההתעלמות נמשכת הבקשה של ההורים להסדרי ראיה 10 חודשים לא ראו את ביתם רק להיות בקשר עם פקידות הסעד שהחתימו בעבר על ויתור השיפוץ בדירה וועדת ההחלטה בניגוד לרצון האם וכשהאב פצוע ניסיון העוו"ס לעבור לעיר הוקלטו על ידי האם
הורים מבקשים להיפגש עם ביתם אך המשטרה ומנהל הפנימיה והשופטת מפנים לפקידת סעד - האם 4 שנים את לא מבינה
שכל התדרדרות המשפחה היא בגלל ניסיונות לשכנע את האב והאם לצאת לרחוב כדי שתוכלו לקחת את ילדינו לאימוץ ואומנה כפי שהילדה סיפרה לפני
שהוצאה מהבית והקיבוץ יקח את הדירה כי אינו רוצה שרה ב.
ולכן הדביק למשפחה את הרווחה לתחת .

בת 24, נפש מצולקת אמר/ה...

קראתי ועלו לי דמעות.
כשהייתי בת 4 נלקחתי בכח ממשפחתי למוסד.
נזכרתי כיצד זה קרה...
ישבתי במרפסת הסלון ולפתע ראיתי למטה מכונית כהה, ממנה יצאו אנשים נכנסו אל הבית ולקחו אותי בכח מזרועות משפחתי אל מכוניתם כשראו שאני לא פסיקה לבכות - ניסו לשחד אותי בסוכריה ונסעו לקחת אותי למוסד.

המחזה -כמו בסרטי דרמה המעלים דמעות...

ילדה בתוך מכונית, מסתכלת לעבר החלון האחורי,בוכה ודופקת על השמשה...

טראומה וצלקת לכל החיים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים