אם משפחה שטופלה אינטנסיבית ע"י לשכת הרווחה ת"א חשודה שהשליכה שני ילדיה מהחלון וקפצה אחריהם

מתוך טירוף בקומה הרביעית , ליאת עזר ויהודה שלזינגר , 29.09.2010 , ישראל היום.
לאיש אין מושג למה השליכה אמא מתל אביב את שני ילדיה מהחלון וקפצה אחריהם. סמוך לשעה חמש וחצי בבוקר שמע מארק רוזמן, שכנם של בני המשפחה, צעקות "אמא! אמא!" מכיוון החצר האחורית של הבניין. "התעוררתי מהצעקות של הילד", סיפר רוזמן, "לא הבנתי מה קרה כי השעה היתה מוקדמת למשחקים. קמתי להסתכל וראיתי שמשהו נופל למטה. הלכתי לחדר השני וראיתי על הדשא אישה ושני ילדים שוכבים. הילדה קצת זזה, והאמא והילד לא זזו. ביקשתי מאחד השכנים לקרוא למגן דוד אדום"

המשפחה טופלה באופן אינטנסיבי ע"י מחלקת הרווחה בעיריית ת"א

המשפחה היתה מוכרת לשירותי הרווחה בתל אביב יותר משנה, לאחר שהאם נמצאה שיכורה בפארק דרום. לדברי נועה שלום, מנהלת אגף הרווחה במזרח העיר, "עובדת סוציאלית התרשמה שהבעל יכול לקבל אחריות על הילדים לכמה ימים לאחר האירוע, והוא חתם לה על הצהרה. ערכנו בדיקות עמוקות על מצב ההורים והתפקוד שלהם. הם הגיעו גם לפגישות במחלקה ונעשה ביקור בית שהיה ביקור טוב. כמו כן, אחיות טיפת חלב דיווחו שהילדים קיבלו חיסונים בזמן".
.

.
במחלקת הרווחה מוסיפים כי בחודש מאי הוחלט לערוך לילדה אבחון פסיכו־דיאגנוסטי כדי לבנות לה תוכנית טיפולית. תוצאות האבחון אמורות להגיע בשבוע הבא.

לדברי שלום, ב- 5 בספטמבר באה האם למחלקה וסיפרה שרשמה את הילדים למועדונית ולחוגים, "וקיבלנו לכך אישור גם מאגף חינוך. היא נראתה אמא שדואגת ואוהבת את הילדים. סוכם עם העובדת הסוציאלית שלאחר החג נפעל להשמת חונכת לילדה לבקשת האם, ולאורך כל התקופה היה איתה שיתוף פעולה. צריך להבין שהאבא היה בתמונה כל הזמן הזה". שלום מדגישה כי "ההחלטה מה יהיה עם הילדים מאוד עדינה ומאוד תלויה באב, במצב הילדים, באבחונים שלהם וכו'".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים