רשויות הרווחה הפנו משפחות לטיפול בכת ה"איתקה" - ליקויים חמורים של מערכות הרווחה והחינוך

מאי 2010 - ערוץ 10 - בסוף השבוע שעבר נעצרה מורה שהואשמה בהתעללות אכזרית בבנה וטענה. לאחר מעצרה התברר כי המורה חברה בכת "איתקה" ואפילו ממלאה בה תפקיד מרכזי. תחקיר חדשות השבת חושף את שיטות הפעולה של הכת, את מנהיגה הדוגל בחינוך אלים ואת קורבנותיה. אחת האמהות העידה בפני כתבי ערוץ 10 כי רשויות הרווחה במקום מגוריה הפנו אותה אל שי אברהמוב לטיפול משפחתי.
.
כתבתה של אושרת קוטלר
 

.
בסוף השבוע שעבר נעצרה מורה החשודה בהתעללות אכזרית בבנה בן ה-10. לטענתה של האישה כך היא מחנכת אותו. ימים ספורים אחרי מעצרה התברר למשטרה שהמורה חברה בכת, ואפילו ממלאה בה תפקיד מרכזי. תחקיר חדשות השבת חושף את שיטות הפעולה של הכת הזו, את האיש שהמשטרה עומדת וגם את מי שנפגעו ממנה.

אחת הנשים שבנה טופל על ידי שי אבהרמוף סיפרה כי אחד הפתרונות שלו היו עונשים שבנה זיהה שהטיפול לא מתאים לו.

שכנה של המורה שנעצרה, פטריק, סיפר כי כל הזמן היתה אלימות בדירה "פעם שמענו מוזיקה באמצע הלילה ואז שמענו צעקות" סיפר.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה - "מבדיקה שערכנו לא ידוע לנו על עובדים סוציאליים שהפנו מטופלים לשי אברמוב. אם הדבר נעשה הוא נעשה על דעת העובד. נציין כי בעקבות פניה שהגיעה למשרד הרווחה העביר מנכ"ל המשרד הנחיה ללשכות הרווחה שלא לשתף פעולה עם שי אברמוב".

אנשי כת "איתקה" דוגלים בחינוך נוקשה כלפי ילדים
כזכור ביום חמישי נחשף כי המורה שנעצרה שימשה כסגנית בכת "איתקה". מעדויות שמצטברות עולה כי אנשי הכת דוגלים בחינוך נוקשה כלפי ילדים.

מבחינת המשטרה הפרשה כבר חורגת מהתעללות של אמא בילדים, וכל הזמן גובים עדויות מאנשים בכל רחבי הארץ שמכירים את האנשים שחברים בכת הזאת. המנהיג נעלם ומסתתר וצפוי להיעצר בקרוב.

המורה, שנחשבה בעבר לאשת חינוך מצטיינת כשלימדה במוסדות חינוך בעפולה ובהוד השרון, האשימה באמצעות פרקליטה את מנהיג "איתקה" במצב הקשה. "הילדים סגדו לו. הוא דרש מהם והרצה להם הרצאות. לא אוכלים אלא כאשר מסיימים את ההצאות האלה. זו, אגב אותה טענה של ההרעבה. לא היתה שום הרעבה. פשוט הם לא אכלו עד שהוא סיים", אמר עו"ד שמואל קנה. "המכות היות חלק בלתי נפרד מהתהליך שהוא טיפל".

סוף כתבה ערוץ 10 .. -------
מוטי וינטר - מדיניות רווחה כושלת ברשויות המקומיותלהלן קטע מתמליל תכנית הרדיו "מדברים ברדיו" , חיים הכט , 06.12.2006 , רדיו כל רגע
אמא מספרת שהופנתה ע"י עובדת סוציאלית מלשכת הרווחה באזור מגוריה לטיפול אצל שי אברהמוב. למטפלים אלה כוח רב שכן הם יכולים לאיים בהוצאת ילדים מביתם ע"י פקידי הסעד במידה ולא יצייתו להם.

מאזינה: אני אמא לילדים, אמא חד הורית ואני הגעתי לשי (אברהמוב) למרבה הפלא דרך עובדת סוציאלית מאחת המועצות האזוריות באזור.
חיים הכט: כן
מאזינה: והיינו במספר פגישות די רבות, עד שהוא הגיע למצב שאני חושבת שהוא, אני מדברת על שי, עבר על החוק שהוא לא מוסמך אליו, שאני מקבלת איזה שהוא כדור, והוא ממש צעק וצרח עלי, איך אני מעזה לקחת כדורים שהרופא המליץ לי עליהם, ואני חושבת שזה מה שאצלי הדליק את הנורה האדומה להתנתק ממנו.
חיים הכט: איפה התנהלו הפגישות?
מאזינה: בבית בבית עם הילדים וחלק בלי הילדים.
חיים הכט: ומה קורה בפגישות? מה זה כל את יודעת השפה המוזרה שלו, תנועה, חיזור, כל הדברים האלה, לאן זה הולך?
מאזינה: זה הולך די, זאת אומרת הוא נכנס ועושה בתוך המשפחה כבשלו.
חיים הכט: ותגידי, נגיד, אחרי פגישה אחת או שתיים, את לא הבנת שאת נוטלת סיכונים, אנחנו יודעים על משפחות, את יודעת, השלב הראשון של הטיפול שלו הוביל לניתוק בין האב לאם. אחר כך הילדים התבקשו לקחת צעד, כל מיני דברים מוזרים כאלה, זה נשמע לך?
מאזינה: אני מאמינה שזה ככה, אצלי זה לא הגיע למצבים כאלה לשמחתי הרבה, כי ילדיי הם הדבר הכי יקר לי.
חיים הכט: תגידי שאלת אותו על הכשרתו, מאיפה הוא נוטל את הסימוכין לדברים שהוא עושה?
מאזינה: אני לא שאלתי אותו מפני שאני חושבת שאם עובדת סוציאלית שהיא תחת גוף כמו מועצה אזורית ממליצה על דבר כזה, שלהם יש את הידע מיהו, מהו, למה הוא.
חיים הכט: זאת אומרת שאת פתחת את עצמך מכיוון שקיבלת אותה המלצה שהאמנת שהיא טובה, תגידי כמה עולה כזאת פגישה עם שי?
מאזינה: זה משהו בסביבות ה- 600 , 700 ש"ח...

"ישראל היום" 28.05.2010 - כת האיתקה - תיבת פנדורה - ליקויים חמורים של מערכות החינוך והרווחה
כת האיתקה - תיבת פנדורה - ליקויים חמורים של מערכות החינוך והרווחהתויות: לשכת הרווחה נתניה, חינוך נוקשה, כת האיתקה, שיטת חינוך, מורה, התעללות בילדים, חנה סלוצקי

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים