האם משרד הרווחה יכול להוציא את ילדיי מהבית? - שיטות הרווחה בטקסס ארה"ב

מדובר במשפחה בארה"ב אב, אם, ו-13 ילדים, 11 מתוכם מאומצים. יום אחד הופיעו פקידי סעד ושוטרים בבית המשפחה להוציא את כל ילדי המשפחה מהבית.
ההורים הופתעו לגלות כי פקידי הרווחה פעלו ללא צו בית משפט, אלא ע"פ "הרחקת חירום" עקב "סכנה ממשית" לטענתם של הילדים בבית. פקידי הרווחה טענו כי מבית הספר התקשרו אליהם כי ראו את אחד הילדים עם עטיפת אוכל שהצמידו הוריו לחולצתו כי ראו אותו גונב אוכל. הילד הגיע עם מכתב ומספר טלפון מההורים למקרה של שאלות.
.
האב: "איך אפשר לקחת 13 ילדים? ... באותו רגע הבנתי שיש כאן משטר מסוג אחר ... בהיותי תמים חשבתי שיש כאן עבירה מצידם, על הסעיף בחוקה (האמריקאית) של הגנת הפרטיות, אתה יודע שאתה אמור להיות מוגן בביתך ... באותו יום ששה שוטרים וחמשה עובדים סוציאליים הגיעו אלינו, ולקחו 13 ילדים למתקן חירום.... לטענתם (פקידי הסעד) ה'סכנה' היתה אי שיתוף פעולה מצידי, ואם אני לא משתף איתם פעולה, אז הילדים שלי נמצאים בסיכון".

כעבור ימים אחדים הורה שופט להחזיר את הילדים באופן מיידי לביתם. השופט ביקש גורם ניטרלי (פסיכולוג) לחוות דעתו על המצב הילדים בביתם. הפסיכולוג בדק, וחווה דעה מאוד חיובית ואוהדת על אופן הטיפול בילדים ע"י הוריהם.



נקודות:
  • פקידי רווחה מנצלים סמכויותיהם שלא ע"פ חוק להוצאת ילדים מביתם למשפחות אומנה, ובכך גורמים נזקים למשפחות.
  • משרד הרווחה הישראלי מאמץ שיטות אמריקאיות במדיניות הוצאת ילדים מבתיהם ומשפחתם.
  • הוצאת ילדים מביתם יוצרת עיוותים, דוגמא משפחה המגדלת 11 ילדים מאומצים, המוצאים מביתם בניגוד לחוק תוך יום, ואחר ימים אחדים הילדים מוחזרים לביתם.
  • פקידי הרווחה ראו 'סכנה' בכך שההורים לא שיתפו איתם פעולה לטענתם, ולכן הוציאו 13 ילדים מביתם ומשפחתם.
  • פקידי הרווחה סובלים משכרון כוח, ושררה בעקבות סמכויות שניתנו להם להוציא ילדים מביתם ומשפחתם.
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים