עיריית בת ים - לא מספקת מענה לתושב חסר ישע ובני משפחתו

הכתבה : "צעיר מידי להוסטל, מבוגר מידי לבית אבות" , mynet , ספטמבר 2009

לא ייאמן: תושב בת ים בן 60 שביקש להגיע להוסטל למבוגרים בעיר התבשר: מצטערים, אתה זקן מדי לקבלת אישור כניסה לשם. והוא, אילו הוא היה "רק" בן 57. עיריית בת ים: משרד הרווחה אחראי


כן חשוב הגיל. נעמי בכר (72) נתקלה בביוקרטיה כשביקשה לדאוג לאחיה יוסף הזקוק לתמיכת החברה. יוסף (60) מוכר כנכה 100%, מוגדר כבעל אינטליגנציה גבולית ואינו מסוגל לטפל בעצמו כראוי. למרות זאת הוא עובד כגנן. "הוא שקט, עדין, אינו מעשן, בריא בגופו ומתמיד בעבודתו" אומרת האחות המסורה שללא ספק מגיע לה התואר 'אישה אצילה'.
.
עיריית בת ים, ומשרד הרווחה - מפילים חסרי ישע ובני משפחותיהם בין הכיסאות
עיריית בת ים, ומשרד הרווחה - מפילים חסרי ישע בין הכיסאות לאחר מות הוריהם, לפני 24 שנים, נותר יוסף בודד בדירתם, והאחות, שבחמש השנים האחרונות סובלת ממחלה קשה, מטפלת בו ובבעלה הנכה צה"ל. היא מטפלת ותומכת בכל ענייניו, מארחת אותו בביתה בשבתות ובחגים ודואגת לכל מחסוריו. כשהייתה נעמי מאושפזת בבית החולים נותר יוסף בודד ומוזנח ולקה בדיכאון, וכתוצאה מזאת היא נאלצה לאשפז אותו בביה"ח 'אברבנאל' למספר חודשים. זמן קצר לאחר מכן היא פנתה למחלקת הרווחה בעיריית בת ים על מנת למצוא עבורו הוסטל למגורים, לטיפול ולחברה. "הרי אנו, כמו הורינו, לא נישאר כאן לעד" אומרת נעמי בדאגה. יוסף עבר מבדקים להתאמה להוסטל ונמצא עבורו מקום מתאים סמוך למקום מגוריו.

אך רגע לפני שאחות המסורה הפקידה את הטיפול באח הזקוק לעזרת החברה בידי צוות ההוסטל צצה בעיה בירוקרטית. לפני כשבוע נודע לה להפתעתה, על ידי העובדת סוציאלית של העירייה, שיוסף לא יוכל להתקבל להוסטל אך ורק בשל גילו. "מקבלים להוסטל עד גיל 57 והוא בן 60" אומרת נעמי בכעס. כל הפתרונות שהוצעו לה, מלבד ההוסטל, אינן פותרות את בעיות ההזנחה היומיומיות ואת בעיית הבדידות.

בעקבות פניית המדור: העירייה: "בעייתו העיקרית של האיש היא שילובו בהוסטל, נושא המצוי באחריות הבלעדית של אגף השיקום במשרד הרווחה. העירייה דאגה להעברת החומר, הבקשה והדו"ח לוועדה המטפלת, אך הבקשה לא אושרה, כאמור".

משרד הרווחה: "האיש הינו יליד 1948 והוא בן 60, המענה לאוכלוסיה בגילאים אלה לאנשים שאינם נכים קשים הוא בבית אבות ושהותו שם תמומן על ידי משרד הרווחה".

שורה תחתונה: דבר אחד שכחו במשרד הרווחה: יוסף צעיר מידי לבית אבות. אנו נמשיך לעקוב עד לקבלת פתרון הולם לו ולמשפחתו.

"הלכתי לשם פעמיים, ואיש הביטחון לא נתן לי להיכנס"

ימים מספר לאחר פרסום הכתבה קיבלה אחותו של יוסף מכתב ממשרד הרווחה, שבו נאמר כי אחיה מתאים לבית אבות, וכי עליה לפנות לעובדת הסוציאלית של העירייה. האחות העבירה את המכתב לעובדת הסוציאלית, אך מאז מנסה לקבל את תגובתה, ללא הועיל. "הלכתי לשם פעמיים, ואיש הביטחון לא נתן לי להיכנס".

"אני לא יודעת מה לעשות", אומרת האחות. זמן קצר לאחר שפנינו לעירייה בשנית, התקשרו נציגי מחלקת הרווחה לאחות, ומסרו לה כתובות של בתי אבות שיכולים להתאים לאחיה. בימים אלה היא מחפשת אחר המקום המתאים ביותר ליוסף. העירייה מסרה שהנושא בטיפול.

מנהלת לשכת הרווחה בת ים : רחל וידל , ראש צוות קשישים: עפרה מנדלקורן

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים