עיריית בת ים - גם מאה אחוזי נכות לא מספיקים לקבלת מקום חניה לנכה

המאמר "גם 100 אחוזי נכות לא מספיקים " mynet, חזי דרקסלר, איתמר פליישמן , אוגוסט 2009

ליהושע וקסמן נקבעו 100 אחוזי נכות לצמיתות בעקבות שיתוק בפלג גופו השמאלי. אבל עיריית בת ים לא אישרה לו חניית נכה כי אין לו אחוזי ניידות. מהעירייה נמסר בתגובה: ועדה מוסמכת דנה בעניין

נכות לצמיתות: לפני שבועיים דיווחנו לכם על אשר לניאדו, נכה בעל 75 אחוזי נכות הנעזר בכסא גלגלים, שעיריית בת ים לא אישרה לו הצבת תמרור לחניית נכה בסמוך לביתו משום שהקריטריון להצבת תמרור שכזה עומד על 80 אחוזי נכות. 5 אחוזים מפרידים בינו לבין חניה נגישות לביתו.
השבוע הגיעה לשולחן המדור פנייה דומה ומקוממת לא פחות. לפני כשנה התגלה בגופו של יהושע וקסמן גידול סרטני. כתוצאה מהגידול ומהטיפולים הכימותרפיים נגרם לוקסמן שיתוק בפלג גופו השמאלי. הוא ניגש לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי שם נקבעו לו 100 אחוזי נכות לצמיתות. מספר ימים לאחר מכן הגיש וקסמן בקשה לעירייה לקבל תמרור חניה לנכים בסמוך לביתו. "כאשר אני חוזר מותש מטיפולי הכימותרפיה אין ביכולתי ללכת גם מרחק קצר אם אין חניה על יד הבית". הוא כתב בבקשתו. להפתעתו הרבה בקשתו נדחתה משום שאין לו אחוזי ניידות. "מה לעשות שהמחלה הקשה נחתה עליו לאחר גיל הפנסיה ואין באפשרותו לגשת לוועדה שתקבע לו אחוזי ניידות" אומרת אשתו. לטענתה, גורם בכיר בעירייה אמר לה שהיא יכולה להגיש ערעור אך הוועדה "לא אוהבת דברים כאלו".

בעקבות פניית המדור: עיריית בת ים מסרה בתגובה שוועדה מוסמכת דנה בעניין המדובר ובפני כל תושב יש את הזכות לערער על החלטת העירייה או לפנות שוב למשרדי רשות החניה. במקרה שיבחר בכך בקשתו תידון בכובד ראש ובאופן מיטבי. שורה תחתונה: עם כל הכבוד לכובד הראש, מדוע לא לחסוך לאדם במצבו את הטרטור הביורוקרטי?
הביורוקרטיה מתישה אתכם? נתקלתם בקירות אטומים? נמאס לכם מהרשויות? שילחו פקס: 0732406930 או ל-tipul.hb@gmail.com

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים