הפקרות בלשכת הרווחה בבת ים - עובד סוציאלי אברהם יששכר אנס עובדת שלו

עובד סוציאלי אברהם יששכר אנס עובדת שלו בלשכת הרווחה בת ים בניהולה של רחל וידלעבדה בלשכת הרווחה בבת ים בניהולה של רחל וידל כדי לפרנס את ילדיה, הושפלה, נאנסה, עברה התעללות ממושכת, ונקלעה למצוקה כלכלית ונפשית.

לקוח מתוך אתר YNET : שמונה שנות מאסר לעובד סוציאלי שאנס עובדת שלו בלשכת הרווחה בבת ים - מרץ 2008 , (מנהלת הלשכה רחל וידל).

8 שנות מאסר לעובד סוציאלי שאנס עובדת שלו.
אברהם יששכר, עובד בלשכת הרווחה בבת-ים , איים לפטר את האישה אם לא תקיים עמו יחסי מין. באחת מפגישותיהם תקף אותה, הפשיט אותה בניגוד לרצונה ואנס אותה. בביהמ"ש טען כי היא זו שכפתה עצמה עליו, אולם השופטים קבעו כי הוא ניצל את מצוקתה: "המתלוננת נאלצה לספוג חרפתה ולשתוק כדי לתת פת לחם בפי ששת ילדיה הקטנים".
שמונה שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ו-50 אלף שקל פיצויים - זה עונשו של אברהם יששכר (60) מראשון-לציון, עובד סוציאלי מלשכת הרווחה בבת-ים שאנס עובדת אחרת בלשכה, ביצע בה מעשים מגונים והטריד אותה. בית-המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ה') את עונשו.השופטים התחשבו במצבה הקשה של המתלוננת, אם ל-6, שהפסיקה לעבוד בעקבות המקרה ונקלעה למצוקה נפשית וכלכלית קשה. מגזר הדין עולה כי האיש נהג להטריד את האישה, בשנות ה-40 לחייה, שעבדה תחתיו. הוא נהג לחבקה ולנשקה בניגוד לרצונה במהלך שהותם במשרד, ואף הציע לה לקיים עמו יחסי מין במהלך פגישות עבודה בינהם. כשסירבה, איים כי יפטר אותה מעבודתה אם לא תיעתר לדרישותיו.מפרטי ההתעללות עולה כי יששכר אנס את האישה באחת הפגישות בינהם, לאחר שניסתה להיאבק בו. הוא הפעיל עליה כוח, הפשיט אותה בניגוד לרצונה ואז ביצע בה את זממו.

מנהלת לשכת הרווחה בת ים: רחל וידל

ניהול מופקר - מבזה כבוד האדם
רחל וידל - מנהלת לשכת הרווחה בת ים
בעדותו בבית המשפט טען יששכר כי המתלוננת היא זו שכפתה עליו לקיים עמה יחסי מין בניגוד לרצונו, אולם השופטים דחו את טענותיו וקבעו כי מעשיו היו חמורים במיוחד על רקע העובדה שניצל את יחסי המרות בינו ובין המתלוננת. "יש לשקול לחומרת נאשם את ההטרדות והמעשים המגונים שבאמצעותם התאנה למתלוננת, אשר נאנקה תחתיהם במקום עבודתה, באופן עקבי וממושך תוך ניצול יחסי מרות ששררו בינהם."כל זאת על דרך הפעלתו של מעין 'סיר לחץ' עד כדי יצירת מצב דברים, בו נאלצה המתלוננת לספוג חרפתה ולשתוק, הכל כדי לתת פת לחם בפי שש ילדיה הקטינים שסמוכים היו על שולחנה באותה עת", קבעו.
הרכב השופטים - ברכה אופיר-תום, מרים סוקולוב ורענן בן-יוסף - אף החליט להעתר לבקשתה של התובעת, עו"ד טוני גולדנברג, להחמיר בעונשו של האיש בשל המעשם הקשים בהם הורשע. בבית המשפט טענה גולדנברג כי יש להתחשב במצבה הקשה של המתלוננת ש"עולמה חרב עליה".לדבריה, ההתעללות פגעה באישה פיזית ונפשית, והיא סובלת כיום מסיוטים ומפגיעה ממשית בתפקוד היומיומי. בנוסף, היא הפסיקה לעבוד בשל המקרה, צברה חובות כבדים והיא אינה מצליחה עוד לפרנס את ילדיה.

נקודות:
  • האדם הסביר חושב, שייעודה הוא של לשכת הרווחה , להעניק לאנשים סעד, רגישות לבני אדם, חמלה, הקשבה ורצון לעזור, ואולם מתברר כי בלשכת הרווחה נעשים דברים קשים נגד אנשים חלשים, ניצול המצוקה של האזרח, העובד.
  • העובדים הסוציאלים לא הבחינו במצוקתה הקשה של העובדת לידם ואיתם בלשכה. אסור לבטוח כי יבחינו במצוקתם של לקוחותיהם, ומטופליהם.
הפקרות בלשכת הרווחה בבת ים - עובד סוציאלי אברהם יששכר אנס עובדת שלו
הפקרות בלשכת הרווחה בבת ים - עובד סוציאלי אברהם יששכר אנס עובדת שלו
 קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים