עיריית בת ים: פינו חסרי בית גם מהאוהל


להלן המאמר: "בת ים: פינו חסרי בית גם מהאוהל" , mynet , יאיר הרוש , אוגוסט 2009

תושבת בת ים לא עמדה בתשלומי שכר הדירה, והושלכה עם שלושת ילדיה לרחוב. במשך חצי שנה היא התגוררה באוהל ברחבת העירייה, אבל השבוע פינו אותה גם משם

חסרי אוהל: שוטרים ופקחים פינו אם ושלושת ילדיה, שבחצי השנה האחרונה חיו באוהל שהקימו ברחבת העירייה בבת ים. בשבוע האחרון ישנו בני המשפחה תחת כיפת השמיים. "אין לי לאן ללכת", טוענת האישה, "ומחלקת הרווחה לא עושה דבר כדי לעזור לי".
נישואיה של האישה עלו על שרטון לפני שנתיים וחצי, והיא נקלעה למצב קשה: "לא הצלחתי לעמוד בתשלומי החשבונות השוטפים, ניתקו לי את הגז והחשמל, ובלית ברירה מצאתי את עצמי עם שלושה ילדים ברחוב", היא מספרת.
כולם בסביבה כבר מכירים אותה ואת ילדיה. מתפללים בבית הכנסת דאגו להם למזון ולמקלחת, וכך עשו גם שכנים טובים. לטענתה, בזמן האחרון הם מתייחסים פחות, אולי בגלל שהמצב הארעי שלה הפך לקבוע. כשהאישה מתחילה לבכות על החלטת הפינוי, אומרת לה עוברת אורח: "חצי שנה נתנו לך לחיות כאן ולא אמרו מלה. לא כל עירייה היתה מסכימה שזה יקרה. אני בטוחה שבסוף זה יסתדר לך".
במהלך התקופה שבה התגוררה באוהל, הוצע לאישה פתרון: דירה בקרית גת, אך היא סירבה בכל תוקף. "אני לא יכולה לעבור לגור רחוק מפה", היא טוענת, "אני רוצה להיות ליד בני משפחתי. אני לא מסוגלת לעקור את הילדים שלי מפה. מה זה לזרוק אותי לדרום? הילדים שלי נולדו פה.


מנהלת לשכת הרווחה בת ים: רחל וידל
רחל וידל - מנהלת לשכת הרווחה בת ים
רחל וידל - מפקירה ילדים ומשפחות
.
"הבוקר הזה היה נורא", היא מספרת. "הגיעו לפה הפקחים ותלו לי צו פינוי. בבוקר כשקמתי וראיתי אותם ואת השוטרים, לא הייתי מסוגלת לשבת בצד ולראות אותם מפנים את האוהל. לקחתי סכין וקרעתי אותו. לא הייתי מסוגלת לתת להם לפנות אותי. הרימו פה הכל: את המזרנים, את הבגדים, ספרים וחפצים של הילדים. חלק מהדברים לקחו למחסן של העירייה. אין לי איפה לשים את הרכוש הדל שלי. את אף אחד זה לא מעניין".
האישה אינה מתכוונת לעזוב את רחבת העירייה. החופש הגדול עומד להסתיים, ובקרוב יצטרכו הילדים לחזור למסגרות החינוך, ועדיין אין לה פתרון. הבן הגדול שלה מביט בכעס לעבר העירייה ושואל: "למה לא עוזרים לאימא שלי? להם יש בית ואנחנו פה זרוקים ברחוב. להם יש כריות ולנו אין".
תגובת עיריית בת ים: "בעייתה העיקרית של המשפחה היא דיור, והנושא נמצא באחריות הבלעדית של משרד הבינוי והשיכון. יחד עם זאת בת-ים באמצעות ראש לשכת ראש העיר יעקב מור חיים, והאגף לשירותים חברתיים פנו באופן אישי למשרד השיכון על מנת לסייע בידם במיצוי זכויותיהם על פי כללי המשרד.
"למשפחה הוצעו מספר אופציות לדיור בערים שונות ברחבי הארץ ממשרד השיכון, אך היא סירבה לממש אותן. בנוסף במהלך הקיץ שולבו ילדי המשפחה בקייטנות ללא תשלום, וכן ניתנו להם מענים נוספים וחיוניים במהלך שנת הלימודים. נציין כי בכל תקופת שהותה של המשפחה ברחבת העירייה, סייעו להם ראש העיר, מנהל לשכתו וצוותי העירייה והיו קשובים לצרכיהם".
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים