סאדיזם סוציאלי משרד הרווחה - העברת משמורת בשיטת ה"זבנג"

פרזיטיות או סאדיזם לשכת הרווחה תל אביב - ידעו חודשים ארוכים כי האמא עומדת למות מסרטן, ולא איפשרו לילדה ליצור קשר טוב עם אביה. לאחר שנפטרה האם, האב פתאום כשיר לקשר אבהי מלא, ואז בדרכם הברוטלית מעבירים המשמורת.
מדוע עינתה לשכת הרווחה תל אביב את האב ובתו במשך שנים כה ארוכות ולא איפשרה קשר טוב?

האם נפטרה מסרטן – הרבנים הורו להעביר ילדה לגרוש שהתנתק , פלילים ומשפט |   24/10/2013 , מיה איידן

יעל (שם בדוי) בת ה-6 איבדה לפני כמה חודשים את אמה שנפטרה מהמחלה הקשה. מאז היא שוהה אצל סביה, אך בית הדין הרבני הורה להעביר אותה באופן מיידי לאביה, שלא היה עמה בקשר כלל. "היא מפחדת ומבוהלת ממנו", סיפרה דודתה. רק לאחר שהשוטרים הגיעו לקחת את הילדה הורה בית המשפט העליון להשעות את ההחלטה

סיפור קורע לב על הורות, מוות ומשפחה: חצי שנה לאחר שאימה נפטרה מסרטן, אמורה הייתה היום ילדה בת שש לעבור למשמורת של אביה - בהוראת בית הדין הרבני. אלא שבזמן מחלת אמה הילדה גדלה אצל משפחתה של האם. היום (חמישי) בא האב בליווי המשטרה לקחת את הילדה - מהלך שהוקפא ברגע האחרון בהוראת בית המשפט העליון.



את הבכי של יעל (שם בדוי) ניתן היה לשמוע היום למרחוק כשהשוטרים דפקו בדלת. "הילדה מכירה רק אותנו, אנחנו המשפחה המרכזית בחייה", סיפרה בדמעות סבתה. יעל הסתתרה בינתיים מתחת למיטה כדי שלא ייקחו אותה.

"הוא לא נתן לנו אפילו להתאבל על הבת", הוסיפה הסבתא. שירותי הרווחה קבעו כי המעבר יהיה טראומתי וכי יש לבנות קשר הדרגתי עם האב, בית הדין הרבני החליט להעביר את יעל למשמרות אביה. "אין קשר רצוף, הילדה מפחדת ומבוהלת ממנו", אמרה דודתה, שתהתה מדוע האב חידש את הקשר דווקא עכשיו.

"אם אני לא אמסור אותה אני פורעת חוק, אני חוטפת", השיבה הדודה כשנשאלה מה יקרה אם בית המשפט העליון לא יהפוך את החלטת בית הדין הרבני. "החיים שלי יהרסו, החיים של ההורים שלי יהרסו וגם של הילדה כי היא לא תראה אותנו יותר", היא הסבירה.

השוטרים גילו איפוק יוצא דופן ואז הגיע הטלפון מעורך הדין ערן נרדי, שמייצג את המשפחה בבית המשפט העליון. "יש לנו צו שמונע את העברת הקטינה עד קבלת החלטה אחרת של בית המשפט העליון", אמר עורך הדין בשיחה.

יעל היום לא הסכימה לעזוב את סבא. מתחת לטשטוש שרואים מסתתרים הרבה חיוכים ודמעות. "אמרתי לך שהשוטרים לא יקחו אותך", אמר הסב לנכדתו.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר כי ״החלטת בתי הדין נעשתה בכפיפות ובהמלצת שירותי הרווחה".

קישורים:

בתי משפט לענייני משפחה ונוער - אי צדק בדלתיים סגורות

פקידי הרווחה - מלכודות, מחטפים, והתנהלות לקויה מול הורים בקבלת החלטות על גורל ילדיהם

פקידי סעד לחוק הנוער על בתי משפט לנוער: "למרות שהשופט רוטן הוא משתף פעולה"

דו"ח ורד סלונים-נבו – מינוי אומבודסמן חיצוני לטיפול בתלונות הציבור על פקידות הסעד

האם התחננה וזעקה - ועדת ההחלטה בעיריית גבעתיים החליטה בקור רוח לקחת ממנה את ילדיה

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים