המשטרה הגישה כתב אישום נגד קשישה, ניצולת שואה, נכה בת 80 על תקיפת שוטרים

הכתבה האם כך נראית תוקפת שוטרים? ראובן וייס / ידיעות אחרונות / יום שישי, 12.2.10
צריך להתאמץ מאד כדי לדמיין את קלבדיה שילמן, בת ה- 80 מזנקת מתחת לגלגלי מכונית, מסתערת על שני שוטרים, מנסה לנשוך אותם ואף מאיימת עליהם ברצח. אבל אם להאמין לכתב האישום שהוגש השבוע נגדה ונגד בתה – זה בדיוק מה שקרה.
.
האם, ניצולת שואה ששרדה את מחנה הריכוז בוגדנובקה שבאוקראינה, עלתה לישראל עם בתה לפני כ- 12 שנים. כמו ניצולי שואה אחרים, היא חיה בצמצום רב וחסכה שקל לשקל על מנת לרכוש מזגן לדירתה הצנועה בפתח תקוה.

"הטכנאים שהגיעו להתקין את המזגן עשו עבודת התקנה גרועה מאד", סיפרה אתמול נלי (57), בתה של שילמן. "הם פגעו במזגן עצמו, לקחו 650 שקל וסירבו לתת לאמא קבלה כלשהי או אחריות על העבודה. הם רק צעקו לה "סבתא, תביאי את הכסף", לקחו את התשלום ורצו להסתלק".

האם ובתה ירדו למטה יחד עם המתקינים והתפתח ביניהם ויכוח חריף. "אמא ניסתה למנוע מהם לעזוב את המקום ועמדה מול המכונית שלהם. אני התקשרתי למשטרה ועד שהשוטרים יגיעו רציתי לעזור לאמא למנוע מהטכנאים לברוח, אז נשכבתי מתחת לגלגלים של המכונית שלהם", מתארת נלי את האירוע הקשה שעברה.

"הגיעו שוטר ושוטרת שלא שאלו שאלות. הם דחפו את אמא שעמדה מול המכונית, הפילו אותה על הכביש וגררו אותה הצידה כמו בובת סמרטוטים. אני ניסיתי להגן עליה ולהרחיק ממנה את השוטרים, ואז הם התנפלו עלי והיכו גם אותי".

האם ובתה, שנחבלו ונזקקו לטיפול רפואי, הגישו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים. אבל שלושה חודשים לאחר הגשת התלונה נודע להן שלא רק שמח"ש (מחלקת חקירות שוטרים במשרד המשפטים) החליטה לא לחקור את האירוע "מחוסר עניין לציבור", אלא שמשטרת פתח תקוה החליטה להגיש נגדן כתב אישום.
סעיפי האישום כוללים תקיפת שוטרים ואיומים על שוטרים. כמו כן נטען כי דווקא האם הקשישה היא זו שנשכבה מתחת למכונית, ניסתה לנשוך את השוטרים ואיימה עליהם.

מאז קבלת ההודעה על הגשת כתב האישום נגדה מסרבת הקשישה בת ה- 80 לצאת ממיטתה ורק ממררת בבכי. "זה גזר דין מוות לאמא", אמרה אתמול בכאב בתה.

"איך היא יכולה להישכב מתחת לגלגלים של מכונית? היא בקושי הולכת. איך היא יכולה לנשוך? אין לה שיניים בכלל. אמא לא מאמינה שאחרי שהיא ניצלה מהנאצים בשואה, זה מה שעושים לה במדינת ישראל".

דובר מחוז המרכז במשטרה, סגן ניצב שלומי שגיא, מסר בתגובה: "מדובר באירוע אלים במיוחד, בו תקפו האם ובתה את השוטרים שהגיעו למקום, הכו אותם ואיימו עליהם. לאחר חקירה ובדיקה של האירוע הוחלט על הגשת כתב אישום נגד השתיים, שההאשמות החמורות המפורטות בו מדברות בעד עצמן".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים