רשויות הרווחה אימצו המדיניות הסוציאלית של הרודן הפאשיסטי פרנסיסקו פרנקו

אפריל 2012 - בימים אלו עומדת לדין בספרד נזירה קאתולית באשמת זיוף מסמכים וחטיפת תינוק מאמו לפני כ- 30 שנה. הפרשה חושפת מדיניות שירותים חברתיים של הרודן הפאשיסטי הספרדי פרנסיסקו פרנקו שהחלה עוד בשנות השלושים של המאה הקודמת מימי הספרד הפאשיסטית ונמשכה עד שנות השבעים בימי ספרד הדמוקרטית.
 
רשויות הרווחה אימצו המדיניות הסוציאלית של הרודן הפאשיסטי פרנסיסקו פרנקו
מדיניות משרד הרווחה מול הפאשיזם של פרנקו
 
הפאשיסטים חטפו מאות אלפי ילדים ממשפחות מתנגדיהן, ואח"כ חטפו ילדי משפחות שנראו בעיניהם כ"לא מוסריות".
מבדיקת השיטה הפשיסטית לחטיפת ילדים עולה כי רשויות הרווחה במדינת ישראל אימצו אחת לאחת את השיטה.

השיטה הפאשיסטית לחטיפת ילדים ע"פ הרודן פרנקו

תינוקות נלקחו מאימותיהן לבדיקות "שגרתיות" ואחרי כמה שעות מסרו להן הנזירות, האחיות בבתי היולדות, שהם מתו. גופות התינוקות נעלמו והאמהות לא הורשו להשתתף ב"קבורתם".
השערורייה קשורה הדוקות לכנסיה הקתולית, שבימי פרנקו מילאה פרנקו תפקיד מרכזי בניהול השירותים החברתיים, לרבות בתי חולים, בתי ספר ובתי יתומים. נזירות וכמרים הכינו רשימות המתנה של הורים מאמצים, ורופאים שיקרו לאמהות על אודות גורל ילדיהן.

כדי להסתיר את מעלליהם רשמו הרופאים בתעודות הלידה את התואר "אם אלמונית" – הליך חוקי בספרד שנועד, לכאורה, להגן על אימהות לא נשואות. באחת מהמרפאות אף נשמרה גופת תינוק במקפיא והראו אותה לאימהות כדי להוכיח לספקניות שילדיהן אכן מתו.

מי נהנה מגל החטיפות העצום הזה? ובכן, הראשונים היו פאשיסטים שגידלו את ילדי אויביהם. אחר כך נלקחו ילדים מהורים שנחשבו בעיני החוטפים כבלתי מוסריים או כחסרי יכולת כלכלית לגדל ילדים. התינוקות נמסרו, בהסכמת הכנסייה הקתולית, למשפחות חשוכות ילדים, לרבות כאלה שמחוץ לספרד.

הפושעים מוגנים  - חוטפי הילדים לא הועמדו לדין במהלך השנים הרבות שעשו את פשעיהם. בתחילה קיבלו הגנה מלאה מהשלטון הפאשיסטי, ובמעבר לדמוקרטיה הסכימו ביניהן המפלגות על מתן חנינה לאנשי המשטר הפאשיסטי, במטרה להקל על המעבר למשטר דמוקרטי. חוק החנינה חסם, מעשה, את כל ניסיונות לחקור את סחר התינוקות בספרד ופעם אחר פעם דחתה המערכת המשפטית את הניסיונות הללו.

שיטת משרד הרווחה הישראלי לחטיפת ילדים 

בשנות החמישים חטיפת ילדי תימן נעשתה בדרך דומה. הילדים נחטפו בלידתם, או במהלך טיפול רפואי שלאחר הלידה. למשפחות נמסר כי התינוק מת. מעולם לא הועמד מי מהפושעים לדין, הפרשה טויחה ע"י ועדת חקירה ממלכתית. ראה סיפורם של גיל גרינבוים, אורי וכטל, דודו דהאן, ועוד. החוטפים הפושעים טוענים כי הם עושים "עבודת קודש", נותנים לתינוק "סיכוי לחיים טובים יותר" פועלים ל"טובת הילד" אולם מה שמניע את המערכת היא טובת הנאה, כסף.

בימינו מדיניות משרד הרווחה להוצאת ילדים/ קשישים בכפייה מביתם פועלת ע"פ אותה שיטה מותאמת לתקופה. חוק הנוער, אימוץ, דיני משפחה מעניקות לפקידי סעד ושופטים סמכויות סטטוטוריות להוציא בכפייה ילד/ קשיש מביתו ומשפחתו באופן זמני או קבוע ללא כפיפות לדיני ראיות או הליך סדר דין כלשהו. רשויות הרווחה משתמשות ב"מומחים רפואיים", פסיכיאטרים, עו"סים, ופסיכולוגים המספקים להם חוות דעת "מקצועיות" לבקשתם. מערכת זאת של פקידי רווחה, שופטים, ו"מומחים" מדברים בשפה אחת ודברים אחדים.
מערכת הרווחה פועלת בחיסיון הרחק מהביקורת הציבורית כדי לכסות על פשעיהם ומחדליהם, ומתרצים זאת כשמירה על פרטיות המטופל. הם אינם מפרסמים נתונים סטטיסטים ומאקרו אינפורמטיבים כגון כמה ילדים מוצאים מביתם בשנה בכפייה, כמה צורכים בכפייה סמים פסיכיאטריים ועוד.
מערכת הרווחה על כל עסקניה מוגנים מתביעות ותלונות ומכסים אחד על השני.
פקידי הרווחה ממשיכים להניע את גלגלי המערכת ודורשים עוד תקנים ותקציבים כדי לאכלס את מאות הפנימיות, משפחות האומנה, מרכזי חירום ועוד, למרות שהם מודים כי ניתן להשאיר ילדים וקשישים בקהילה בפחות מחצי עלות אם היה שירות מינימלי בקהילה אך הם דואגים שלא יהיה.
פקידי הרווחה שולטים במחוקקים באמצעות יחצ"נים ולוביסטים בכנסת ואף חבר כנסת לא יעז לעצור אותם.
הם מונעים חקיקות חשובות לזכויות ילדים כגון מימוש אמנת זכויות הילד לחקיקה.

טבלת השוואה בין שיטת הרודן הפאשיסטי פרנקו למדיניות משרד הרווחה

 מדיניות חברתית ע"פ הרודן הפאשיסטי פרנסיסקו פרנקו    
 מדיניות משרד הרווחה
 סמכויות סטטוטוריות
 ע"פ הפאשיזם הסמכויות לשלטון הן טוטליטריות
בפועל הסמכויות לפקידי הסעד הן טוטליטריות, אינם נדרשים להציג ראיות, השופטים משמשים להם חותמת גומי, ורואים המלצותיהם כסוף פסוק.
 חיסיון  כדי להסתיר את מעלליהם בחטיפת התינוקות רשמו הרופאים בתעודות הלידה את התואר "אם אלמונית" – הליך חוקי בספרד שנועד, לכאורה, להגן על אימהות לא נשואות  רשויות הרווחה פועלות בחיסיון, הדיונים בבתי משפט מתקיימים בדלתיים סגורות - להגן לכאורה על פרטיות ההורים והילדים
 הגנה על הפקידות ה"סוציאלית"
 חוטפי הילדים לא הועמדו לדין במהלך השנים הרבות שעשו את פשעיהם. בתחילה קיבלו הגנה מלאה מהשלטון הפאשיסטי, ובמעבר לדמוקרטיה הסכימו ביניהן המפלגות על מתן חנינה לאנשי המשטר הפאשיסטי  פקידי הסעד ומערכת הרווחה פועלים ללא פיקוח ומקבלים גיבוי מלא ממערכת המשפט והמדינה. אף פקיד סעד לא הועמד מעולם לדין על מעשיו.
תרוץ חיובי לחטיפת ילדים ותינוקות
 חוטפי התינוקות של פרנקו גנבו תינוקות מאימהות שנחשבו בעיניהם כבלתי מוסריות
 פקידי הסעד משתמשים בתירוצים כי הם פועלים ל"טובת הילד", "לתת לילד סיכוי"
 שימשו בבעלי מקצוע "מכובדים" לביצוע הפשע
 הפושעים הפאשיסטים החוטפים השתמשו בנזירות קאתוליות ורופאים שהעם הספרדי מתייחס אליהם בכבוד
 פקידות הסעד מנסות לייחס לעצמן מעמד של נזירות קדושות והם משמשות במונחים "עבודת קודש", "עבודה ימים ולילות" למען החברה. פקידות הסעד משתמשות בפסיכיאטרים לקבלת חוות דעת כרצונן הנחשבים כרופאים שהציבור מכבד.
 שקרים, זיופים, רמאויות
 הפושעים הפאשיסטים שיקרו למשפחות ואמרו שהתינוק מת בלידה, הם גם זייפו מסמכים
 בתי משפט לענייני משפחה ובתי משפט לנוער אינם כפופים לדיני ראיות, פקידי סעד כותבים בתסקירים "עובדות" מבלי ניסיון לאמת או להפריך, השופטים משמשים להם חותמת גומי.
 תעשיה שלמה לסחר בילדים ותינוקות
 תעשייה שלמה של חטיפת תינוקות ומסחר בהם, תעשייה שהתנהלה בימי הרודנות הצבאית ושהקיפה רבבות תינוקות תעשיה שלמה של יחצ"נות, לוביסטים בכנסת, כנסי התרמות של עשרות מיליוני שקלים, עמלות תיווך שמנות, ארגונים פילנתרופיים עם משכורות עתק, מאות פנימיות ומלכ"רים, פסיכיאטרים הגורפים הון על דקות אבחון, ועוד... בעוד שהכל מודים שברוב המקרים אפשר להשאיר רוב הילדים בקהילה בפחות מחצי עלות

סוף דבר

נזקי עבודת מערכת הרווחה הישראלית על פקידי הסעד שלה ושופטיה גדולות עשרות מונים מזה של ארגון פשע אפל, מה שמניע את תעשיית הפשע הוא תאוות בצע, ג'ובים, שנור. מערכת הרווחה גורמת סבל לפרט לחברה ולמשפחה ומוטב להתרחק ממנה.

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים