לשכת הרווחה בת ים על אונס קבוצתי של הילדה בת 12: "לא ראינו, לא ידענו, לא שמענו"

מאי 2010 - רחל וידל - מנהלת לשכת הרווחה בת יםלמרות שהילדה בת ה-12 ממרכז הארץ, שלכאורה נאנסה על ידי ארבעה נערים, הייתה מוכרת לשירותי הרווחה בת ים, במשרד הרווחה הביעו זעזוע רב מפרשת האונס הקיבוצי. "מדובר במקרה קשה של פגיעה מתמשכת בילדה בת 12, והיא מטופלת כיום במלוא הרגישות", נמסר ממשרד הרווחה.

בשירותי הרווחה בת ים בו מתגוררת הילדה הכירו היטב את משפחתה, אך בגלל קשיים בתפקוד ומשברים משפחתיים. גורם המעורה בפרטי הפרשה ציין כי לאורך הטיפול במשפחה לא התגלה אף סימן או רמז לה שמתרחש בסביבתה של הילדה, שלא התנהגה באופן חריג או מעורר חשד.

הפרשה התגלתה לפני כשלושה שבועות, כשהילדה ניגשה למנהל בית הספר בו היא לומדת וחשפה את פרטי האירועים הקשים שחוותה. הילדה סיפרה למנהל כי במשך תקופה ארוכה נפלה קרבן לפגיעה מינית קשה מצדם של ארבעת הנערים עמם קיימה יחסי מין, כשלדבריה בחלק המקרים, נערים אחרים צפו מהצד.

פקידי הסעד בלשכת הרווחה בת ים החליטו להרחיק את הילדה מביתה ומשפחתה בצו בית משפט. באופן פרדוקסלי הילדה לא רק שנאנסה והושפלה אלא גם הורחקה מביתה ומשפחתה, בעוד הנערים החשודים באונס נמצאים בביתם ומשפחתם ומקבלים את מלוא התמיכה.

עובד סוציאלי אנס עובדת שלו בלשכת הרווחה בת ים
זוהי אינה הפעם הראשונה שמתרחש אונס מתחת לאפם של העובדים הסוציאליים ה"מומחים" בלשכת הרווחה בת ים, ואין להם מושג מה מתרחש. במרץ 2008 אנס עובד סוציאלי בשלכת הרווחה בת ים עובדת שלו, ונכנס ל- 8 שנים לכלא. העו"ס האנס איים לפטר את האישה אם לא תקיים עמו יחסי מין. באחת מפגישותיהם תקף אותה, הפשיט אותה בניגוד לרצונה ואנס אותה. בביהמ"ש טען כי היא זו שכפתה עצמה עליו, אולם השופטים קבעו כי הוא ניצל את מצוקתה: "המתלוננת נאלצה לספוג חרפתה ולשתוק כדי לתת פת לחם בפי ששת ילדיה הקטנים".
.
טיוח מעשים מגונים של ילדים בבית ספר בבת ים
נובמבר 2009 - תלמידי כיתה א בבית ספר בבת ים התעללו בחברם לכיתה - המורה והיועצת ביקשו מההורים לא לספר להורי תלמידים אחרים - האלימות הפושעת בחברה חצתה שיא חדש: המשטרה חוקרת חשד להתעללות של כמה תלמידי כיתה א' בילד בכיתתם בבית ספר יסודי בבת ים. התלמידים המתעללים הושעו מבית הספר והורי התלמיד העבירו אותו לבית ספר אחר. אמו של הילד אמרה כי צוות בית הספר בבת ים ביקש ממנה שלא לספר על המקרה להורים אחרים. באחד המקרים הפשיטו הילדים, בגילאי 6-7, את הילד ממכנסיו בשרותים ונגעו בו...

נערים מבת ים אנסו נערה

.
עופרה מנדלקורן ראש מחלקת קשישים - מדיניות מופקרת של סימום קשישה
בפגישה עם העובדת הסוציאלית נעמי הלימי ופקידת הסעד שירה שביט אורגד מלשכת הרווחה בבת ים ספגה אישה כבת ששים טובה ותמימה, מאובחנת בדמנטיה השפלות רבות: ביקור בית אלים ו"מקצועי", הוצאת דיבה רעה בתסקירים וחוות דעת שונות ומשונות, הפנייה לפסיכיאטר איתן חבר אשר תייג אותה קשות (חסרת תובנה, שיפוט לקוי) ורשם לה סם אנטי פסיכוטי מסוג ריספרדל (אסור לחולי דמנטיה ע"פ ה-FDA). ... טיפול בפיסיותרפיה, תרפיה, או ביציאה מהבית כמובן לא עלה בדעתן של העוס"יות - רק סמים פסיכיאטריים הכפשות ודברי בלע. העוסיות של עופרה מנדלקורן דיווחו שקרים כאילו מצבה של האישה טוב בעוד מצבה קשה ומדרדר...
.
בת ים - "פעילות העשרה" - קטינים מהמרים בחצר בית ספר , דצמבר 2009 , ידיעות בת ים. קטינים נאספים בחצר בית ספר בבת ים ומהמרים. מדובר בילדים בני 13, והם מוצאים את עצמם בחברתם של מבוגרים בני שלושים. הוסיפו לכך גם צריכה של סמים ואלכוהול בסביבה, ותתחילו להבין את גודל הצרה. המשטרה: העניין ידוע ואנו נלחמים בו ...

ועוד מחדלים קשים רבים של לשכת הרווחה בת ים.

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים