הצעת החוק לפיה עובד סוציאלי שהעיד עדות שקר במהלך עבודתו יימחק מפנקס העובדים הסוציאליים ודינו יהיה עד תשע שנות מאסר

חה"כ מרינה סולודקין - יוצמת הצעת החוק נגד עדויות שקר עובדות סוציאליות
חה"כ מרינה סולודקין - יוצמת הצעת החוק נגד עדויות שקר עובדות סוציאליות
הצעת חוק לבלימת פשעי פקידי הסעד, בתי משפט לנוער, בתי משפט לענייני משפחה, המתדיינים מאחורי דלתיים סגורות מדברים בשפה אחת ודברים אחדים ומרעילים נגד הפרט המשפחה והחברה.

הודעת דובר הכנסת

הצעת החוק לפיה עובד סוציאלי שהעיד עדות שקר במהלך עבודתו יימחק מפנקס העובדים הסוציאליים ודינו יהיה עד תשע שנות מאסר, הפכה להצעה לסדר

התפרסמה בתאריך 22/2/2012 בשעה 13:17

מליאת הכנסת הפכה את הצעת חוק העובדים הסוציאליים (תיקון – עדות שקר), התשע”א-2011, של הח”כית מרינה סולודקין (קדימה), להצעה לסדר. זאת בהסכמת הח”כית היוזמת, סולודקין.

ההצעה באה לקבוע כי ועדת משמעת תמחק את רישומו של עובד סוציאלי מפנקס העובדים הסוציאליים, אם מצאה כי הוא העיד עדות שקר תוך עיסוקו כעובד סוציאלי. עוד הוצע כי דינו של עובד סוציאלי שהעיד עדות שקר במהלך עבודתו, יהיה קנס כספי בסך 25,000 שקלים חדשים, ומאסר עד תשע שנים ולא פחות משבע שנים.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי ”עובד סוציאלי הנקרא להעיד לפני בית משפט מתוקף תפקידו אינו עד רגיל ולעדותו יש השפעה רבה יותר על החלטות שמתקבלות בבתי משפט בישראל בהשוואה לעדותיהם של האזרחים הרגילים. הניסיון מלמד, שבמקרים לא מעטים, לעדותו של עובד סוציאלי ולתצהירים שהוא מוסר לבית המשפט יש השפעה מכרעת על החלטת בית המשפט כשמדובר בהחלטות הקשורות להוצאת ילדים מן הבית בחשד להזנחה או להתעללות, אלימות במשפחה (כולל החלטות על שחרור מוקדם של המורשעים באלימות במשפחה) וכו`.
...בשנים האחרונות ראינו לא מעט מקרים בהם עובדים סוציאליים מוסרים עדויות כוזבות בבתי המשפט במטרה לחפות על החלטותיהם השגויות.
...לעתים נמסרים פרטים מטעים כתוצאה מרשלנות וחוסר מקצועיות של עובדי הרווחה. למשל, מסירת תצהיר על הצורך להוציא נער מן הבית ולהעבירו לפנימייה, בה הוא יוכל לסיים את לימודיו בכיתה ז`, כשבפועל אותו נער כבר לומד בכיתה ח` וכד`.
על כן, מטרתה של הצעת החוק הינה לתת מענה לאותם מקרים שבהם העובד הסוציאלי מעיד עדות שקר כאמור, וזאת באמצעות קביעת עונש גבוה יותר על עדות שקר של עובד סוציאלי בהשוואה לעונש על עדות שקר של אזרח רגיל.

25 ח”כים תמכו בהפיכת הצעת החוק להצעה לסדר ולא היו מתנגדים. ההצעה תידון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

הצעת החוק לפיה עובד סוציאלי שהעיד עדות שקר במהלך עבודתו יימחק מפנקס העובדים הסוציאליים ודינו יהיה עד תשע שנות מאסר, הפכה להצעה לסדר


קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים