עושק בחסות המדינה - חשד: עו"ד ידוע, אפוטרופוס הונה קשישה וזייף מסמכים

מוטי וינטר - ראש אגף שירותים חברתיים במשרד הרווחהה'פירצה קוראת לגנב', ואכן תהליך מינוי אפוטרופוס לחסויים פרוץ ומאפשר עושק קשישים וחוסים לאור יום ללא הפרעה.

השחקנים המרכזיים מטעם המדינה המאפשרים את העושק והשפלת החוסה הם:
שופט בית משפט לענייני משפחה - מתנהג בהליכים אלו בקהות חושים וברשלנות ומאשר את המלצות פקידי הסעד ורשויות הרווחה למיניהם, ללא בדיקות או תהיות.
מחלקות לשירותים חברתיים - פועלים ברשלנות בהמלצתם למינוי אפוטרופוס ללא בדיקת עובדות, אימותן או ניסיון להפרכתן, אינם מתעניינים אודות מצבו של החוסה שמינו לו אפוטרופוס ומפקירים אותו לחסדיו.
האפוטרופוס הכללי - אינו מודע כלל למצבו של החוסה, אינו בודק את דיווחיו של האפוטרופוס.

שחקנים נוספים הם הפסיכיאטרים הבודקים את הקשישים ורושמים עליהם חוות דעת קטלניות מלוות במתן סמים פסיכיאטריים חזקים כגון ריספרדל, קלונקס, והמלצה לסגור אותם במוסדות סיעודיים, פסיכיאטריים לשארית חייהם.

הכתבה חשד: עו"ד ידוע הונה קשישה וזייף מסמכים | איילה חננאל | וואלה | 25.04.2010

לפי החשד, עורך הדין ששמו אסור לפרסום מונה לכהן כאפוטרופוס של חוסה בבית אבות והעביר לרשות בתו אחת מדירותיה. הוא חשוד בקבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף, זיוף ועושק. שמו של החשוד נקשר בפרשה מתוקשרת אחרת, שאיננה קשורה

עורך דין ידוע נעצר היום (ראשון) על ידי חוקרי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב. הוא חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף, זיוף ועושק.

לפי החשד, עורך הדין ואדם נוסף העבירו לרשותם, באמצעות זיוף מסמכים, רכוש הכולל שתי דירות יקרות, וזאת תוך כדי ביצוע העבירות המיוחסות להם. הערב הובא עורך הדין להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. הוא שוחרר בהתאם לבקשת המשטרה למעצר בית לאחר הפקדת ערבויות וקביעת תנאי השחרור.

עורך הדין הוא תושב תל אביב בן 75, ששמו עלה לכותרות בחודשים האחרונים בהקשר של פרשה אחרתו. לפי החשד, הוא קשר יחד עם חשוד נוסף קשר להעברת נכסים של חוסה בבית אבות שלנכסיה מונה אפוטרופוס. באמצעות זיוף מסמכים וייפוי כוח העביר עורך הדין שתי דירות יוקרה שהיו בבעלותה של חוסה בבית אבות: דירה אחת הועברה לרשות אביו של החשוד הנוסף, ודירת יוקרה נוספת הועברה על שם בתו של עורך הדין. על הדירה שהעביר לאביו של החשוד הנוסף רשם הערת שיעבוד ואזהרה.

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים