תביעת ענק נגד משרד הרווחה ואקי"ם - הזנחה והתעללות בחוסה במשך עשרות שנים

באדיבות לשכת הרווחה גבעתיים - הוצאת ילדים בכפייה מביתם
במשרד הרווחה לא מועילים ומסייעים לאזרחי המדינה, אלא מאבחנים, מתייגים, ו"מטפלים" בהם. האבחונים המטופשים של רשויות הרווחה עולות לאזרחים רבים ביוקר.
טוב וראוי לתבוע את משרד הרווחה על העוול הנורא שהוא עושה לאזרחים מזה שנים רבות.

הכתבה: 21 שנים אבודות במוסד למפגרים , יורם ירקוני / ידיעות אחרונות 05.3.10

21 שנים תמימות הוחזק אברהם שועה (41) מטבריה במוסד למפגרים - והכל בגלל טעות באבחון. לפני כמה שנים שוחרר, ובאחרונה הגיש תביעה בגין העינויים שעבר לטענתו בתקופת שהותו במוסד.

חייו של אברהם שועה היו רצופים בסבל. בגיל 13 הוציא אותו משרד העבודה והרווחה מחזקת הוריו לאחר שנקבע שהם אינם מסוגלים לגדל אותו, שכן אביו היה אלכוהוליסט, ואימו סבלה מבעיות בריאותיות קשות. הכוונה הייתה טובה אבל התוצאה הייתה איומה. כאשר הוצא מבית הוריו נקבע בטעות שהוא מפגר, ולפיכך נשלח למוסד מקי"ם ברמלה.

... זה התחיל בכך שהמזון היה רקוב, ישן או מקולקל ונמשך בכך שלחוסים הייתה מקלחת אחת בשבוע בלבד עם סבון לשטיפת כלים. מן התביעה עולה שהמקלחות היו מהירות, תוך כדי שהצוות מאיץ בחוסים וצועק עליהם. לאחר המקלחות מרחו על ראשיהם חומר מסריח נגד כינים, והעמידו אותם בשמש כדי שיתייבש. בעקבות כך החוסים סבלו מגרדות חריפות.

מהתביעה עולה כי לחוסים נערכו בדיקות ניקיון, וכל מי שציפורניו היו מלוכלכות הוכה. מי שדיבר בזמן הארוחה, נדרש לשים פלפל חריף בפה לזמן ארוך, להרים ידיים או לעבור לעמידת צפרדע לזמן ממושך. עוד נטען בתביעה כי מנהלת המוסד והמדריכים, נהגו להאכיל בכוח את אלה שלא אכלו, וכן לסטור להם ולמשוך באוזניהם.

עוד נטען כי במוסד היה "חדר טיפולים" שבו נהגו להכות בענפים חוסים עם "בעיות משמעת" וכן חדר חושך שבו היו כולאים את החוסים באפילה עד לפרק זמן של יממה שלמה. שועה טען כי במהלך השנים נאנס במוסד כמה פעמים, נכלא בצינוק וקיבל תרופות וזריקות ללא פיקוח.

לכתבה המלאה הקלק על התמונה
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים