משרד הרווחה - חטיפת תינוקות מאמהות חד הוריות בשנות החמישים - סיפורו של גיל גרינבוים


השירות למען הילד - חטיפת ילדים ומחיקת זהותם
השירות למען הילד - חטיפת ילדים ומחיקת זהותם
ינואר 2010 - "אחי החטוף" – תחקיר מבט שני של כרמלה מנשה על חטיפתו של גיל גרינבאום לאימוץ ע"י השירות למען הילד. גיל נחטף מאם חד הורית בלידה בבית החולים בטר בחיפה. לאם נאמר כי התינוק מת. גיל הועבר לבית היתומים שבתאי לוי ומשם נלקח לאימוץ ע"י הורים ניצולי שואה חשוכי ילדים. עפ"י התחקיר מתברר כי מדובר בשיטה של משרד הרווחה.

בשנות החמישים ניהלו רשויות הרווחה מערך חטיפת תינוקות מאמהות חד הוריות ממוצא עדות המזרח במצב סוציו אקונומי נמוך. התינוקות נמסרו לאימוץ למשפחות במצב כלכלי טוב יותר. לאמהות נמסר כי בנן התינוק מת במהלך הלידה בעוד שהוא חי ונמסר לאימוץ סגור.

לעתים נוצר מצב שבו נמסר לאם כי התינוק מת בלידה, אך האימוץ לא יצא לפועל, במצב זה נבלע הילד בתוך פנימיות משרד הרווחה, במוסדות מפגרים ועוד. דוגמה לכך הוא סיפורו של דודו דהאן ("החטוף") שנחטף מאמו ביום היוולדו, התגלגל בין מוסדות הרווחה, ושהה מילדותו עד בגרותו במוסד מפגרים בעוד הוא ילד בריא ונורמלי לחלוטין.

משרד הרווחה דואג לגבות עצמו בצווי בתי משפט שופטי משפחה ונוער קהי חושים, אולם כאשר נפתח תיק האימוץ, מתברר הסירחון, כגון מסמכי מסירה לאימוץ ללא החתמת האם וכדומה. פקידות הסעד מהשירות למען הילד מתחמקות מלמסור מידע לבוגרים המאומצים בניגוד לחוק.
זהו סיפורו של גיל גרינבוים
.
"אחי החטוף" כתבת תחקיר של כרמלה מנשה על חטיפת תינוקות מידי אמותיהן

.
שיחה עם גיל גרינבוים ברשת ב
.

קישורים:
  • פרשת רצח תינוק במשפחת פקידת סעד בכירה - רשויות הרווחה החזירו את התאומה להורים שהתינוק התאום נרצח תחת חסותם - המוסר הכפול של רשויות הרווחה בהוצאת ילדים מביתם ומשפחתם בכפייה - כאשר מדובר באזרח מן השורה כגון המקרה של האמא בנצ'י טקלה שבנה נפצע קלות בתאונה בבית או סיפורה של האמא ל' ש' שילדיה נחטפו מאחר ופקידת הסעד היתה 'סבורה' שהם בסיכון, מבלי שארע ארוע פיזי כלשהו לילדים והאמא ל' ש' בריאה וטובה ללא רבב, והסיפור של משפחת חביבי בהם רשויות הרווחה פרצו לביתם עם שוטרים חמושים וחטפו את בתם א. למרכז חרום ומוסדות כליאה למשך שנים ארוכות מבלי שהסבו לבתם נזק כלשהו, רשויות הרווחה פועלות בתוקפנות ובכוחנות ומרחיקות את הילדים מהוריהם ומטילים מכשולים ביורוקרטיים לכל בקשה של ההורים לפגוש את ילדיהם...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים