תביעת ענק נגד משרד הרווחה ואקי"ם - הפקירו והזניחו חוסה במעון מפגרים להתעללות, אונס ואיידס

הכתבה "הילדה סובלת כתוצאה מהזנחה שלהם" , פז שוורץ , חדשות ערוץ 10 , דצמבר 2009

הוריה של חוסה בת 24 הסובלת מפיגור תובעים את אקי"ם ואת משרד הרווחה. לדבריהם אווירת הפקרות וחוסר פיקוח בהוסטל שבו שהתה בתם הביאו לכך שנאנסה על ידי אחד המטפלים שגם הדביק אותה באיידס
.

.
חוסה בת 24 בהוסטל של אקי"ם, הסובלת מפיגור, נאנסה על פי החשד על ידי אחד המטפלים שגם הדביק אותה באיידס. הוריה תובעים את המוסד ואת משרד הרווחה. לדבריהם חוסר פיקוח בהוסטל שבו שהתה בתם הביאו לכך.

"התרענו על טיפול לא נאות בילדים, על הזנחה בתחזוקת המקום, ילדים שהושארו בממ"ד לבד ללא מטפלת", מספר האב. במשך שנים כתב האב מכתבים להנהלת אקי"ם. הוא שב והתריע על ליקויים בטיפול בבתו.

לפני כשנה כאמור כל החששות שלו התבררו כנכונים. במשך חודשים ארוכים בתו חלתה שוב ושוב ואז התברר כי חלתה באיידס. ההורים הבינו שבתם נדבקה לאחר שנאנסה. "הם פשעו, הם בגדו בילדה. הילדה סובלת כתוצאה מההזנחה שלהם", הוסיף האב.

מאיר אבוהי, אחד המטפלים בהוסטל של אקי"ם הואשם כי אנס את הצעירה בעת שהתקלחה והדביק אותה בנגיף האיידס. "בחיים, בעולם לא היה דבר כזה, במה שאתה מאשים אותי", הוא אומר. בבדיקה הסתבר כי היה לו עבר פלילי אבל באקי"ם לא בדקו זאת לפני שהעסיקו אותו.

מאקי"ם נמסר בתגובה: "בבדיקה חיצונית ופנימית התנהלותו של ההוסטל נמצאה ללא רבב. לכל העובדים בהוסטל היו אישורים שאין להם מחלות מדבקות. ממשרד הרווחה נמסר כי לפי החוק אסור למעביד לבקש או לקבל מידע אודות עברו הפלילי של עובד, למעט מידע בדבר עבירות מין. לנאשם לא היה לו עבר פלילי בתחום עבירות המין, וכן הוא הציג אישור רפואי כמקובל".


מוסד בשרון: מטפל אנס שני חוסים והדביק אותם באיידס (ישראל היום, ספטמבר 2008)
מטפל אנס שני חוסים והדביק אותם באיידסהפוסט נערך בסיוע הרהורים על משפחה וילדים

 

הכתבה "הילדה סובלת כתוצאה מהזנחה שלהם" , פז שוורץ , חדשות ערוץ 10 , דצמבר 2009


קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים