השדולה של מרינה סולודקין נגד פשעי הרווחה - עבודה חקיקתית; פניות לערכאות הגבוהות ביותר, כגון מבקר המדינה, נשיאת בית המשפט העליון ויועץ משפטי לממשלה

ב-15 ליוני 2010 התקיימה בכנסת הישיבה הרביעית של הלובי הפרלמנטרי "המאבק כנגד הוצאת ילדים ממשפחות ומהורים נורמטיביים". הועלו שאלות קשות באשר למדיניות הוצאת ילדים מביתם ע"י רשויות הרווחה בצווי בית משפט לנוער, וצווי חירום של פקידי סעד.
נציג משרד הרווחה מוטי וינטר לא ענה לשאלות לגופן וטען כי "כל המקרים אנחנו לא מכירים אותם, לא מכירים את הנתונים...".
.

.
הישיבה הרביעית של הלובי הפרלמנטרי: "המאבק כנגד הוצאת ילדים ממשפחות ומהורים נורמטיביים על ידי שירותי הרווחה" , 21.06.2010

[ח"כ מרינה סולודקין]
הישיבה הרביעית של הלובי הפרלמנטרי: "המאבק כנגד הוצאת ילדים ממשפחות ומהורים נורמטיביים על ידי שירותי הרווחה" (יו"ר ח"כ ד"ר מרינה סולודקין)

ב-15 ליוני 2010 התקיימה בכנסת הישיבה הרביעית של הלובי הפרלמנטרי "המאבק כנגד הוצאת ילדים ממשפחות ומהורים נורמטיביים" שבראשו עומדת ח"כ ד"ר מרינה סולודקין. בין יוזמי הלובי: פרופסור אסתר הרצוג, מרצה ממכללת "בית ברל" ופעילת "ליכוד" גב' איילה שטגמן.
בישיבה השתתפו: ח"כ יריב לוין (ליכוד) – יו"ר וועדת הכנסת; הורים שילדיהם הוצאו מהבית על ידי שירותי הרווחה באופן לא מוצדק; נציגים של ארגונים חברתיים; פעילים ממפלגות "ליכוד" ו"קדימה". סך הכול השתתפו בישיבה כ-70 איש.

ח"כ סולודקין הציגה תשובתו של שר הרווחה ושירותים חברתיים יצחק הרצוג לשאילתה שלה בנושא: "תגמולים לעובדי הרווחה על גיוס משפחות אומנה". היא גם הודיעה שב-9 ליוני 2010 מליאת הכנסת דחתה בהצבעה בקריאה טרומית את הצעת החוק שלה – הצעת חוק שירותי סעד (תיקון – שינוי הרכב וועדת ערר), התשס"ט - 2009. מטרת הצעת החוק: לשנות את הרכב וועדת הערר שליד שירותי הרווחה כך שבראש הוועדה יעמוד משפטן הכשיר להתמנות לשופט בבית משפט השלום וחבריה יהיו נציג ציבור ומי שעבד כעובד סוציאלי בשירותי המדינה או ברשות המקומית או מי שהיה פקיד סעד, ובלבד שהוא אינו ממלא עוד תפקיד כאמור.

פרופסור אסתר הרצוג וגב' איילה שטייגמן הודיעו שלשר הרווחה יש אחריות מקצועית על ההפרות המתמשכות של הזכויות החוקיות של ההורים והילדים על ידי שירותי הרווחה. לפני משתתפי הישיבה העידו נציגים של 3 משפחות שמהן שירותי הרווחה הוציאו או ניסו להוציא ילדים: משפחה אחת הצליחה להחזיר את ילדיה הביתה בעזרתה של ח"כ סולודקין, שתי אחרות ממשיכות במאבקן להחזרת הילדים. מתחילת עבודתו של הלובי העידו 12 משפחות. עו"ד טלי תמרין הציגה למשתתפי הישיבה ניתוח מסכם של כלל העדויות.

ראש ישיבת "דבר ירושלים" הרב יואל שוורץ טען שפעילות העובדים הסוציאליים במתכונתם הנוכחית מנוגדת לרוח המסורת היהודית; חייבים להסביר לעובדים הסוציאליים שהם צריכים לקחת בחשבון לא רק הצדדים הטכניים, אלא גם את הצד המוסרי של עבודתם.

ח"כ יריב לוין הכריז שפעילי ליכוד מוכנים לקחת חלק פעיל באיתור הפתרונות לבעיות שהועלו במהלך הישיבה.

הישיבה הייתה סוערת מאוד, כיוון שנציגי משרד הרווחה שנוכחו בה לא רצו לתת תשובות אמתיות הן למקרים הקונקרטיים של הוצאת ילדים מהבית והן לביקורת הנוקבת של פעילות שירותי הרווחה ודרישות לערוך רפורמה מקיפה בעבודתם.

בסוף הישיבה החליטו המשתתפים לעבור ממתכונת של עדויות המשפחות למתכונת של קבוצות עבודה בהשתתפות חברי הכנסת, משפטנים ונציגי השלטון המקומי. בעתיד תתרכז הפעילות בשתי כיוונים עיקריים:
1) עבודה חקיקתית.
2) פניות לערכאות הגבוהות ביותר, כגון מבקר המדינה, נשיאת בית המשפט העליון ויועץ משפטי לממשלה. במקביל מתוכננת שורת הפגנות מחאה ליד משרד הרווחה והשירותים החברתיים וליד שירותי הרווחה בערים השונות.

לפרטים: ד"ר רעיסה חיריק – ע"פ של ח"כ ד"ר מרינה סולודקין

קישורים:

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

חסר תועלת להילחם .הרווחה גוף מושחת שמקבל תקציבים להם ולנותני שירות מלווים.כספים רבים א בכל הוצאת ילדים מחזקת ההורה.וכן השכרון כח של העוסיות סדרי דין זוועה. חדוגמא אישית .הבאתי לעולם ילדים.בקושי רב ותוך אלימות מבעלי. ושנים שזכיתי לברוח ממנו לקבל גט . הוא מסובב בשקריו את העוס והן אומרות אמן לכל שקריו. והילדים? נהרסים.

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים