מאמץ מטעם משרד הרווחה רצח מאומץ

 16.07.2023 - מתחלואי תעשיית האימוץ של משרד הרווחה. 

 


בית משפט השלום בראשון לציון האריך בחמישה ימים את מעצרו של האב החשוד ברצח בנו המאומץ בחורשה הסמוכה לביתם שביישוב מכבים. האב טען להגנה עצמית וסיפר שבנו, מתמודד נפש, איים עליו בסכין מה שאילץ אותו לירות בו. השופט אמר בדיון: "אני כבר יכול לומר שהטענה להגנה עצמית לא חפה מקשיים בלשון המעטה". סנגורו של החשוד הדגיש: "האבא אוהב את בנו לא היה לו מנוס מהירי. אחרי 22 שנים של מאמצים על אנושיים לטפל בילד זה נגמר בטרגדיה. הוא המתאבל על בנו ומבקש להיות בלוויה שלו". 

אימו של הנרצח מספרת

 "במשך 20 שנה, הייתי אישה מכורה לסמים", אמרה האם. "כשבני נולד, אני כמובן הייתי עדיין על סמים ובמשך שנה וחודשיים הייתי נפגשת איתו ברווחה פעם בחודש. אחרי שנה וחודשיים מאז שהוא נולד, הוא נלקח למעון חסוי ולא יכולתי לפגוש אותו, ומשם בני הזוג אימצו אותו. לא יכולתי לדעת על הילד שום דבר: איפה הוא נמצא, איפה הוא גדל".

האם סיפרה שגם אחרי שנגמלה, נמנע ממנה לפגוש את בנה, עד שהגיע לגיל 18. "הכול היה חסוי ממני", אמרה, "לא ידעתי איפה הוא נמצא, ואז הילד נהיה בגיר ועמד על זה שהוא יפתח את תיק האימוץ ושהוא בוחר להכיר את האמא שלו". בעקבות פתיחת תיק האימוץ, השניים נפגשו: "אחרי זה הוא כל כך שמח והתרגשנו ביחד ואני שמחתי מאוד. כל כך התרגשתי, זה ילד שחיכיתי לו 18 שנה, וכשפגשנו הייתי נקייה כבר 17 שנה מסמים. היום אני עוסקת בחינוך לגיל הרך, ממש שיקמתי את עצמי. באמת אחרי שנפגשנו הילד הזה היה מאז כל עולמי". 

בהמשך האם שיחזרה כיצד היא וזוג ההורים המאמץ יזמו מפגשים משותפים עם בנם. "במפגשים בינינו, התחלתי לראות את השנאה של האבא כלפי הילד", טענה. "ראיתי את ההצקות ואת כל ההתעללות של האבא. על כל דבר קטן שהילד היה עושה, הילד היה מקבל עונשים מהאבא. הבן שלי סיפר לי הכול, אמר שאני אהבת חייו וביקש שלא אספר דברים לאבא שלו. הוא היה אומר לי 'הוא נותן לי עונשים, הוא גם פעם אחת הרים עלי ידיים'. השתדלתי להעניק לו חום ואהבה ולהבין אותו".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים