"אמא הורדמה בזמן הלידה. בהמשך סיפרו לה שבנה נפטר"

"אמא הורדמה בזמן הלידה. בהמשך סיפרו לה שבנה נפטר" , אביבה אליהו | עדיין מחפשת את אחיה,  ישראל היום , 21.06.2022 , יאיר אלטמן , צילום: יותם רונן/ עמותת עמרם , שמחה ז"ל עם ילדיה

"אמא הורדמה בזמן הלידה. בהמשך סיפרו לה שבנה נפטר" , אביבה אליהו | עדיין מחפשת את אחיה,  ישראל היום , 21.06.2022 , יאיר אלטמן , צילום: יותם רונן/ עמותת עמרם , שמחה ז"ל עם ילדיה

אביבה אליהו איבדה את אחיה בזמן הלידה, ומאז ועד היום היא ובני משפחתה מחפשים אחריו בניסיון לדעת מה עלה בגורלו.

"בשנת 1952 אמא שלי, שמחה מדלן אליהו ז"ל, ילדה בבית חולים במרכז הארץ את אחי, אחד משמונה אחים ואחיות", מספרת אביבה. "הוא נלקח מייד עם הלידה, אמרו לה שהוא נפטר ומעולם היא לא ראתה אותו או את גופתו. אמא היתה בטוחה שהוא נחטף ושהוא חי, ובמשך כל חייה רצתה לדעת מה עלה בגורלו. בבית החולים סירבו לתת לה את התיק".

בעדותה סיפרה האם שמחה כי היא הוחזקה במחל קת שמירת היריון במשך ארבעה ימים, כשהיא כפו תה בידיה וברגליה ותחת סמי הרדמה. היא העידה כי במהלך זמן זה בוצעה בה הלידה, כשהיא אינה בהכרה.

עוד סיפרה כי היתה עדה לחטיפת תינוק של יול דת אחרת. אליהו ראתה את התינוק חי ובוכה ובהמשך הבחינה כיצד הוא נלקח מאמו המורדמת על ידי אישה אחרת שאינה מהצוות הרפואי. כבר אז, לדבריה, הבינה כי מדובר בדפוס קבוע של חטיפות.

שמחה הוסיפה כי שכניה ומכריה הצליחו להגיע למשפחה מסוימת בתל אביב שבה חשדו כי אחד הילדים אומץ. הם שאלו את האם מתי ילדה את הבן, וזו השיבה כי היא "לא ילדה, אלא קנתה אותו".

"באתי ממשפחה ציונית ושורשית", מספרת הבת אביבה. "אך כשמקבלים מכה כזו ורואים את הרשויות שעדיין מסרבות לקחת אחריות, זה מקומם. אין סליחה על זה. לשמחתי אנו מלווים על ידי עמו תת 'עמרם' שפועלת ללא לאות להעלאת המודעות לפרשה. האכפתיות של מנהלי העמותה לכל סיפור, והחיבוק החם שלהם למשפחות, ראויים לכל הערכה".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים