שלושה דיירים מתו מהרעלת מזון במעון לבעלי מוגבלויות "בית דפנה" בחולון של משרד הרווחה

שלושה דיירים מתו במעון לבעלי מוגבלויות "בית דפנה" בחולון של משרד הרווחה; דיירים רבים במעון חשים ברע וסובלים משלשולים. 

שלושה דיירים מתו מהרעלת מזון במעון לבעלי מוגבלויות "בית דפנה" בחולון של משרד הרווחה
מעון לבעלי מוגבלויות "בית דפנה" בחולון של משרד הרווחה - צילום: יוסי זליגר

צוות של משרד הבריאות הגיע למעון "בית דפנה" בעקבות הדיווח על המקרים וגילה ליקויים במטבח. שלושת הדיירים שמתו, שלהם מחלות רקע קשות, סבלו משלשולים ביומיים האחרונים , 02 במאי 2022 , הארץ.

שלושה דיירים במעון לאנשים עם מוגבלויות "בית דפנה" בחולון מתו ביומיים האחרונים, ומשרד הבריאות בודק חשד ראשוני לזיהום במזון. צוות של המשרד שהגיע למקום בעקבות המקרים גילה ליקויים במטבח המעון ופתח בחקירה. מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הורתה על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות המעון. גורם במשטרה אמר ל"הארץ" כי הם למדו על המקרה מהתקשורת ולכן טרם פתחו בחקירה. במשרד הרווחה אמרו מנגד שהעבירו דיווח למשטרה.

משרד הרווחה והביטחון החברתי הודיע הערב (שני) על מקרי המוות במעון, שבו מתגוררים כמאה דיירים. אתמול בסביבות השעה 7:00 בבוקר גילו עובדי המעון כי אחת הדיירות, שלה כמה מחלות רקע, מתקשה לנשום. זמן קצר אחר כך מצבה הידרדר, וצוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותה בתום פעולות החייאה.

כשעה לאחר מכן התברר כי דיירים רבים במעון חשים ברע וסובלים משלשולים. ארבעה דיירים פונו לבית החולים וולפסון בעיר והלילה מתו שניים מהם, שסבלו ממחלות רקע חמורות. שני דיירים נוספים עם אותם תסמינים אושפזו הערב. את האוכל במעון מכינים עובדים קבועים של רשת בית אקשטיין, המפעילה את המוסד.

ממעון בית דפנה נמסר בתגובה: "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרד הרווחה והבריאות על מנת לאתר את הסיבה לאירוע המצער. בשלב ראשון ומיידי, נסגר המטבח הקיים והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".

שלושה חוסים בחסות משרד הרווחה מתו בתוך זמן קצר
מעון לבעלי מוגבלויות "בית דפנה" בחולון של משרד הרווחה - צילום: יוסי זליגר

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים