אלין אלול - דרכי רמיה תע"ס 8.9 לענייני ועדות החלטה

ינואר 2017 - ועדת ההחלטה הנה ועדה המתכנסת ברשות המקומית לקבוע גורלם של ילדים בסיכון. ברוב המוחלט של המקרים הוועדות מחליטות להוציא הילדים מביתם ולהעבירם להליך אימוץ סגור או מסגרות משרד הרווחה. הועדות מקבלות את כוחן מאחר ובתי משפט לנוער מקבלים מסקנותיהם כסוף פסוק. המשפחות האומללות הסובלות מועדות אלו הן משפחות קשות יום אשר מתקשים לממן סיוע משפטי הוגן.
רבות דובר על תיקון העוול הקיים אולם פקידים מושחתים במשרד הרווחה מתחמקים מלממש מסקנות הועדות שהוקמו לתיקון המצב הקיים כגון ועדת סילמן, ועדת גילת, מבקר המדינה ועוד קבעו נחרצות כי יש לאפשר להורים ייצוג משפטי בוועדות, ניהול פרוטוקול, קביעת נציב קבילות ועוד.
 
חיים כץ אלין אלול - ביזוי המשפחה ומבקר המדינה
חיים כץ אלין אלול - יריקה בפרצופם של המשפחות ומבקר המדינה

אלין אלול ששימשה ממלא מקום מנכ"ל משרד הרווחה למספר ימים עד מינוי המנכ"ל החדש הספיקה לחתום על עדכון הוראת תע"ס 8.9 לענייני ועדות החלטה. אלול בעלת עבר מפוקפק במשרד הרווחה הודחה ע"י המנכ"ל יוסי סילמן על מעילה בעבודתה ונחקרה ע"י נציבות שירות המדינה על דווח כוזב שעות עבודה.

מעיון בהוראת התע"ס המעודכנת ניתן לראות דרכי הרמיה בהן נוקט משרד הרווחה לתלישת הילדים מביתם תוך ביזוי המשפחה.

ההורים חייבים לציית לוועדת ההחלטה

 
ע"פ תפיסתה המעוותת אל אלין אלול ההורים מחויבים לציית לפקידת הסעד, דרישה זאת של ציות מכבסת  אלול במילים כי "ההורים או הילדים אינם משתפים פעולה עם עו"ס המשפחה..." (סעיף 9.א).

ייצוג משפטי 

 
אלין אלול מונעת ממהורים ייצוג משפטי בועדות ההחלטה למרות שאלו הועדות הקובעות בפועל הוצאת הילדים מהבית הואיל ובתי משפט מקבלים מסקנות הועדה כסוף פסוק. "עורך דין המייצג את המשפחה לא ישתתף בדיון בוועדה בין בדיון בהרכב רגיל ובין בדיון בהרכב מורחב" כותבת אלין אלול בסעיף 9.2.4. ייצוג ההורים בועדות ההחלטה נדון רבות בועדות לתיקון (סילמן , גילת) הואיל והורים רבים מושפלים בוועדות החלטה וחשים כי הם מאולצים לחתום על מסמכי הוועדה.כל ועדות התיקון כולל מבקר המדינה קבעו כי חובה לאפשר להורים ייצוב עו"ד בוועדת ההחלטה.

ללא פרוטוקול 

 
להורים נדרש פרוטוקול ועדת ההחלטה וכן תיעוד המתרחש הואיל ואלו הם כלים להורה ובא כוחו בבית המשפט. אלין אלול מסררסת כלי זה מההורים וקובעת (סעיף  19.9 ) : " יו"ר הועדה ידאג לתיעוד הדיון שיהווה תמצות קרוב ככל שניתן לנאמר בדיון כולל ציטוטים מרכזיים של חברי המשתתפים..." . כלומר יהיה מעין תיעוד מסונן ע"י יו"ר הוועדה ללא פרוטוקול.

כפיה - ההורים מחויבים לחתום על תכנית הטיפול שקובעת הוועדה

 
אלין אלול מכריחה את ההורים לחתום על "חוזה טיפולי" ולא יחשבו ההורים כשאינם מסכימים לתוכנית המוצעת (סעיפים 201 ג.ד).

סוף דבר
תע"ס 8.9 שנערך ע"י אלין אלול יורק בפרצופם של משפחות, חברי ועדות סילמן, גילת ועוד... ובפרצופו של מבקר המדינה. מדובר בעשרות אלפי משפחות הסובלות עשרות שנים מפשעי משרד הרווחה המזכירים פשעים נגד האנושות כגון פירוק משפחות, העברת ילדי משפחות מוחלשות לחזקות ועוד. אלין אלול מסרסת את יכולתה של המשפחה להתגונן מול חברי ועדה אלימה הפועלים בתיאום לתלישת הילדים מהמשפחה ולהרויח כסף מהחזקתם במוסדות, אומנה טיפולים ועוד..

פלייליסט - ועדות החלטה




אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים