מנחם פרוש: חטיפת ילדי תימן נעשתה ע"י עובדות סוציאליות

יוני 2016 - חבר הכנסת הרב מנחם פרוש, חושף את פרשת חטיפת ילדי תימן שנחטפו על ידי עובדות סוציאליות. שודר במקור ביום 17.9.1997 בערוץ 2 המהדורה המרכזית.


מנחם פרוש:
אני חושב שזה הכתם המכפיר ביותר של מדינת ישראל, הכתם הזה של חטיפת ילדי תימן. חטפו ילדים. אני לא יכול עוד להגיד דברים כאלה, חמורים ביותר, אבל הייתה הכוונה ברורה. מגיעים עכשיו ילדים מתימן, משפחות ברוכות ילדים, אבל ניקח מהם את הילדים, וככה הם נהגו.
-- מי ידעת שעוסק בחטיפת הילדים?
העובדות הסוציאליות, השמאלנים שהם היו לא בחזית, אלא מאחורי החזית במפלגות השמאלניות. בעליית הנוער פעלו כוחות כאלה סמויים, שהייתה להם מטרה.
-- מהשיחות שקיימת עם אותם אנשים שבשמם אתה לא מוכן לנקוב, ולמען הצדק ההיסטורי כמובן, מה הייתה השיטה שלהם כפי שהבנת מפיהם?
מרחמים על תנאי החיים של המשפחות ברוכות הילדים, ולמען הילדים, כדי שלא ירעבו, ראו אותם כרעבים, לקחו אותם, גידלו אותם והעלימו אותם מההורים. כל האווירה הייתה אז...
-- זה הגיע ללשכתו של ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון?
לא. זה נעשה מאחורי גבו של בן גוריון. אני זוכר שיחה אחת שהייתה לי איתו בנושא זה, הוא לא האמין. הוא לא העלה על הדעת. "תסלח לי", ככה אמר לי אז, "תסלח לי, אתה ביררת לפני שאתה מביא לי האשמה כזאת, אתה ביררת את זה?"
-- ואז מה השבת לו?
השבתי, זה ידוע. תברר את העובדות, תיווכח בזה.
-- היום אנחנו יכולים למצוא את הילדים? הייתה איזו שיטת רישום לגבי הילדים האלה? אפשר יהיה לאתר אותם?
בעבודה אינטנסיבית, מדוקדקת וברצון להגיע לאמת, אפשר. וזה מה שאנחנו צועקים ודורשים. אלה שיודעים, שיגלו.
-- חלק מהאנשים האלה חיים היום?
כן.
-- ואין שום אפשרות, שתנקוב בשמות?
אני אגיד לך, הלוואי ולא הייתי מפחד לגלות את השמות.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים