אל תתנו לרשויות הרווחה להשתיק אתכם

ינואר 2016 - עושים צהריים עם יעל דן - משרד הרווחה ארגון פשע לסחר בילדים תולש בכפייה ילדים מביתם לאימוץ ומונע חשיפת תיק האימוץ להורים והילדים כחוק עם הגיע הילדים לגיל 18.
משרד הרווחה משקיע הון עתק במוסדות כליאה לילדים, עמותות רווחה, אומנה, אימוץ, ועוד, במקום לסייע למשפחות.


"כשצעירה פותחת תיק אימוץ - זכותה לקבל תשובה מיידית"

א' עוזרת למשפחות למצוא את ילדיהם המאומצים ולילדים למצוא את הוריהם הביולוגיים. בגלצ העבירה ביקורת קשה על התנהלותו של משרד הרווחה ואמרה: "זכותו של אדם היא ידיעת האמת"
א' נענית לבקשות של אנשים שפונים אליה לעזרה במציאת הילד או הילדה שנלקחו מהם ונמסרו לאימוץ. גם ילדיה של א', שהחוק אוסר לחשוף את זהותה, נלקחו בעבר לאימוץ, והיא חיפשה ולבסוף מצאה אותם. בשיחה היום (שלישי) עם יעל דן ב"עושים צהריים" הטיחה ביקורת קשה על האופן בו מוצאים ילדים מביתם ונפתחים תיקי האימוץ.

"זכותו של אדם היא ידיעת האמת - זו נקודת המוצא, ולו כדי שבן אדם יחיה עם עצמו בשלום", אמרה, "לא מקובלת עליי הוצאת הילדים. לא מקובלת עליי הקצאת המשאבים הבלתי-נדלים כדי להוציא ילד מהבית. זה הון עתק".

היא סיפרה על מקרה בו עזרה לצעירה למצוא את משפחתה הביולוגית: "מגיעה ילדה בת 20, והיא אומרת לי שהיא ניגשת פעמיים לשירות למען הילד לפתוח את התיק ודוחים אותה כי היא לא מספיק 'מתעניינת' לטעמה של אותה פקידה שעומדת מולה ולא שואלת מספיק שאלות. ילדה בת 18 מגיעה לפתוח תיק אימוץ - זכותה לקבל תשובה מיידית".

ליטל (שם בדוי), נעזרה ב-א' שפעלה למציאת אחותה והצליחה בכך תוך פחות מיממה. בשידור היא סיפרה כי "אנחנו חיפשנו אותה בערך שש שנים ולא ניתנה לנו האפשרות לפנות לרווחה. ברגע שהיא פנתה אליי ומצאה אותה - לא האמנתי. אף אחד לא האמין".

אחותה של ליטל, עם זאת, ניסתה לפתוח את תיק האימוץ שלה ללא הצלחה. "במועצה לשלום הילד אמרו לה שרק אחרי שתתייעץ עם פסיכולוג יתנו לה לפתוח את התיק. סיפרו לה סיפורים שאמא משוגעת ואלכוהוליסטית. זו ממש לא המציאות - אמא נלחמה עליה בשיניים, ובכוח היא נלקחה", סיפרה ליטל.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים