לשכת הרווחה שדרות - כמה זמן אישה חולה צריכה לחכות לעובד סוציאלי?

כמה זמן אישה חולה צריכה לחכות לעובד סוציאלי?  , עדי בטאן  ,  19.11.13, mynet

העובדים הסוציאליים באגף הרווחה של עיריית שדרות באים והולכים. תקווה בן כביר נשארת עם בנה הסובל מאוטיזם חברתי וממתינה שמישהו יטפל בו

משפחת בן כביר משדרות ממתינה מזה שלושה חודשים לפגישה עם עובד סוציאלי מטעם מחלקת הרווחה העירונית. בגלל חילופי עובדים באגף לא הצליחה עד כה אם המשפחה, תקווה, לשוחח עם אף אחד שיוכל להעניק סיוע לבנה שאובחן כסובל מאוטיזם חברתי. "אז מה אם יש תחלופה גבוהה?", שואלת שכנה שמסייעת למשפחה. "תקווה לא צריכה לסבול".

לפני כשנה אובחנה אצל תקווה דלקת פרקים ומאז היא אינה עובדת ונעזרת במקל הליכה. באותה שנה אובחן אצל בנה (10) אוטיזם חברתי, המתבטא בעיקר בהפרעות חמורת של קשב וריכוז. "הוא לומד בבית ספר רגיל אבל דורש התייחסות מיוחדת", אמרה תקווה. "קשה לי מאוד להתמודד איתו לבד". בעלה, שעובד כפקיד בבית החולים ברזילי באשקלון, נאלץ לקחת על עצמו עבודה נוספת מאז שהפסיקה לעבוד וכיום הוא גם מחלק עיתונים לפנות בוקר.

בניסיון לשמור על אחדות המשפחה ולהעניק לבנה הצעיר את הטיפול הטוב ביותר בלי לפגוע בשני בניה האחרים, פנתה תקווה בפעם הראשונה בחייה לאגף הרווחה וביקשה עזרה.

"בהתחלה רצו לתת לי מועדונית לילד, כדי שיהיה שם עד אחרי הצהריים, אבל אני לא הסכמתי", היא סיפרה. "לא האמנתי שאנחנו עד כדי כך נזקקים. מהר

מאוד הבנתי שהטיפול בילד מצריך המון תשומת לב ועבודה וגם לוקח ממני המון אנרגיות. עם כל הדלקות והכאבים אני פשוט לא יכולה לתת לו את כל זה".

היא פנתה שוב למשרד הרווחה, ביקשה מסגרת לשעות שאחרי יום הלימודים, ונקבעה לה פגישה עם עובדת סוציאלית לעוד כחודש. "אחרי שעבר חודש הגעתי לפגישה והתבשרתי שהעובדת הסוציאלית עזבה ושמינו לי מישהו חדש", היא סיפרה. "קבעתי פגישה עם העובד הסוציאלי החדש לעוד חודש, חיכיתי יפה עד למועד הפגישה, ובאותו בוקר התקשרו אלי מהרווחה ואמרו לי שהעובד הסוציאלי עבר לטפל באזור אחר בעיר ושעליי להמתין שוב. הבטיחו לי שעוד שבוע-שבועיים תבוא עובדת חדשה, אבל זה לא קרה".

אחת השכנות של תקווה, שמסייעת לה, סיפרה: "הילד דורש המון תשומת לב ותקווה כבר ממש חולה, אז לפעמים אני עושה לו בייביסיטר. לא הגיוני ששכנים יעשו את העבודה במקום אגף עירוני".

מאגף הרווחה נמסר: "כתוצאה מעזיבה של אחת העובדות נאלץ עובד סוציאלי אחר לקבל על עצמו את הטיפול באזור נוסף בעיר. כשזה החל לפגוע בתפקודו נלקח ממנו האזור שבו מתגוררת משפחת בן כביר וכרגע ממתינים לכניסתה

לשכת הרווחה שדרות מזלזלים בציבור הפונה אליהם
לשכת הרווחה שדרות מזלזלים בציבור הפונה אליהם

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים