חה"כ אורלי אבוקסיס: משרד הרווחה מפקיר ילדים לתעשיית הזנות

ח"כ קריב על האישה מקריית גת: "גורמי הרווחה בחרו להתעלם"  - פלילים ומשפט | 01/06/2014 חדשות nana10
חברת הכנסת יפעת קריב ביקשה דיון מהיר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בטענה שגורמי הרווחה ידעו על המקרים ולא דיברו. "הולכת ומצטיירת תמונה קשה בקשר לגורמי הרווחה שבחרו לסכן את ילדינו", היא אמרה

חברת הכנסת מסיעת יש עתיד, יפעת קריב, הגישה הבוקר (ראשון) בקשה לדיון מהיר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בנוגע להתעלמות רשויות הרווחה (לשכת הרווחה קרית גת) על מעללי האישה בת ה-40 שקיימה יחסי מין עם מאות בני נוער.

"מדובר בעוד מקרה מזעזע שכבר מזמן הפך לתופעה חברתית נפוצה", אמרה קריב שהוסיפה כי "כולנו חייבים לשאול את עצמנו איך קורה שמאות תלמידים נפגשים עם אישה אחת לאורך תקופה, יש מי שיודע ואף אחד לא מדבר".



חברת הכנסת המשיכה ואמרה כי "זו תופעה מסוכנת שצריך לעקור מהשורש. במקרה זה מדובר בקטינים והטיפול חייב להיות גם במישור החינוכי והפסיכולוגי, אך גם במישור הבריאותי".

"מאז חשיפת הפרשה בשבוע שעבר, הולכת ומצטיירת תמונה קשה בקשר לגורמי הרווחה, אשר ידעו, אך בחרו להתעלם ולסכן את ילדינו", ציינה קריב וסיפרה כי "לפי מספר פרסומים, כבר לפני חמש שנים החלו עובדים סוציאליים ויועצי חינוך, לתחקר בני נוער אודות האישה".

"אני מבקשת לקיים דיון מהיר ולהבין מהי המדיניות של משרד הרווחה בנושא ואיך מתכוון משרד הבריאות לפעול על מנת לוודא שמאות בני הנוער לא נחשפו למחלות מסכנות חיים", היא אמרה בנוגע לדיון.

"מחובתנו להמשיך ולפעול למיגור התופעה בחקיקה, ענישה חריפה ואכיפה מתאימה, ולא לוותר על הסברה ומניעה חינוכית, עד למיגור התופעה", סיכמה.

בתוך כך, חברת הכנסת אורלי לוי מסיעת ישראל ביתנו, התארחה בתכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10 והתייחסה למקרה בקריית גת.

"אם היה מדובר בגבר בן 40 כל המדינה הייתה זועקת מזמן, בעיקר אם היה כבר ידוע לשירותי הרווחה לגבי הדברים", אמרה חברת הכנסת.

פרשת עבירות המין בדרום - עובדים סוציאליים ידעו ולא עידכנו את המשטרה

עם זאת ציינה חברת הכנסת לוי כי "מסתבר ששירותי הרווחה ידעו מהמקרים כמו גם היועצות בבית הספר שידעו מכך ולא טיפלו בדברים".

לפני כארבעה ימים עצרה משטרת מרחב לכיש אישה כבת 40, תושבת העיר, בחשד כי קיימה יחסי מין עם נערים מתחת ומעל גיל 14. האישה נעצרה בעקבות מידע שהגיע למשטרה בימים האחרונים, ולפיו הנערים נשלחו על ידי הוריהם לקופות חולים לבצע בדיקות לגילוי נגיף ה-HIV, בשל שמועות לפיהן היא נשאית שלו.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים