יוסי שטיימנץ - בעלה של פקידת סעד ראשית סימונה שטיימנץ - עבריין מורשע במרמה והפרת אמונים בפרשת רשות המיסים

21 ביולי 2011 - ת"פ 6366-07-09 - יוסי שטיינמץ (יוסף בן גדליה שטיינמץ) בעלה של פקידת סעד ראשית לסדרי דין במשרד הרווחה סימונה שטיימנץ, מי שהיה מנהל תחום יבוא אישי ורכב במכס, הודה במסגרת ההסדר בביצוע עבירה של מירמה והפרת אמונים.
 
 יוסי שטיימנץ - בעלה של פקידת סעד ראשית סימונה  שטיימנץ - עבריין מורשעה במרמה והפרת אמונים בפרשת רשות המיסים

להלן קטע מגזר הדין (שופט מחוזי זכריה כספי) אודות דרכי המרמה והפרת האמונית של יוסף בן גדליה שטיינמץ לקבל ג'וב בעל כוח ברשות המיסים:

"הנאשם (יוסף בן גדליה שטיינמץ) הכיר את קובי בן גור, איש עסקים ורואה חשבון, בעל קשרים עם עובדים רבים ברשות המיסים, בין השנים 2004-2005. בין השניים שררו קשרי חברות קרובים והם נפגשו באותן שנים. הנאשם ידע, כי לבן גור וליורם קארשי, יבואן ואיש עסקים, וכן חבר במועצת עיריית ירושלים, השפעה על מצא, והם סייעו למינויו. במועדים שונים, לכל המאוחר, החל ממארס 2006, ביקש הנאשם מבן גור לסייע לו בקידומו ובמינויו לתפקיד גובה מכס אשדוד. בן גור פנה למצא וביקשו להיפגש עם הנאשם, כדי להתרשם ממנו באופן אישי. על אף שמצא לא היה מעוניין בקידום זה, הוא נעתר לבקשתו של בן גור. על מנת לרצות את האחרון, העלה מצא בפני הנאשם במסגרת פגישה שנערכה ביניהם, את האפשרות, כי הנאשם ימונה לעוזרו האישי לענייני מכס.
על מנת לקדם, בכל זאת, את המינוי וביודעו, כי התפקיד אליו מבקש הנאשם להתמנות חשוב לאינטרסים של קארשי, פעל בן גור כדי לרתום גם את קארשי לקידום המינוי.

ביום 11/5/06 פנה בן גור, בידיעת הנאשם, לקארשי, שהיה בדרכו לפגישה עם מצא בביתו. בן גור ביקש מקארשי לשתף עימו פעולה וללחוץ על מצא, כדי שימנה את הנאשם לתפקיד. הוא הבהיר לקארשי, כי קידום זה של הנאשם יסייע לאינטרסים של קארשי עצמו.

זה האחרון, נעתר לבקשה לסייע למינוי, על מנת ליצור מחויבות של הנאשם כלפיו ובציפייה, שיפעל עבורו במסגרת מילוי תפקידו.

בהמשך, שוחח קארשי עם הנאשם, ודיווח לו, כי המליץ בפני מצא על מינויו לתפקיד גובה מכס אשדוד, וכי מצא הציע שהנאשם ישקול כחלופה את מינויו לתפקיד עוזרו. הנאשם הבהיר לו, כי אינו מעוניין בתפקיד העוזר והדגיש בפניו, כי חשוב שיסייע לו להתמנות לתפקיד גובה מכס אשדוד, תפקיד בעל עוצמה, בו יוכל לסייע לאינטרסים של קארשי מול הרשות. בהמשך, שב והדגיש הנאשם לקארשי, שיגמול לו על סיועו, ועמד על העוצמה הרבה שבתפקידיו במכס, כדי לסייע לעסקיו של קארשי, להבדיל מתפקיד העוזר המוצע.

בתחילת יוני 2006, במקביל לפעולותיהם של קארשי ובן גור לקידום הנאשם, שוחח קארשי עם הנאשם וביקש ממנו, שיסייע לו לשחרר מכולה, השייכת לו ומעוכבת בתחנת המכס באשדוד. הנאשם נעתר לבקשה, טיפל בה באופן אישי והנחה את קארשי כיצד לפעול על מנת לפתור את הבעיה לשביעות רצונו. אין כל טענה, כי שחרור המכולה היה בניגוד לנהלי המכס.

מיד לאחר פתרון בעיית המכולה, הבהיר הנאשם לקארשי, כי מקרה זה ממחיש את החשיבות והכדאיות העסקית, עבור קארשי, בקידומו לתפקיד גובה מכס אשדוד. בתגובה לדבריו, השיב קארשי לנאשם, כי אכן עליו להיות בתפקיד הבכיר ביותר במכס אשדוד.

גם במהלך חודש יולי, בן גור וקארשי המשיכו בניסיונותיהם לסייע לנאשם להתמנות לתפקיד.

מצא, שלא היה מעוניין למנות את שטיינמץ לתפקיד, וברצותו לרצות את קארשי ובן גור, בירר שוב עם קארשי, אם הנאשם מעוניין, בכל זאת, בתפקיד עוזרו לענייני מכס. קארשי השיב למצא, כי הנאשם אינו מעוניין בתפקיד זה.

בספטמבר 2006, פנה הנאשם לבן גור, הפעם הזאת בבקשה לסייע לו להתמנות לתפקיד קצין מטה לענייני הרשות הפלשתינית ברשות המיסים (להלן: "הקמר"פ"). בן גור החל לפעול למען קידום זה של הנאשם לתפקיד ועדכן אותו במהלכיו ובפעולותיו.

ביום 19/9/06 נפגש הנאשם עם מצא, כדי לדון עמו ברצונו להתמנות לתפקיד. בפגישה הבהיר מצא לנאשם, כי בשלב זה אין לו מועמד מועדף מטעמו לתפקיד והורה לנאשם להגיש מועמדותו. יחד עם זאת, ככל ויעדיף מועמד אחר בעתיד, יורה לנאשם להסיר מועמדותו.

במהלך אוקטובר 2006, עדכן הנאשם את קארשי ברצונו להתמנות לתפקיד הקמר"פ. קארשי הבטיח לו, כי יסייע למינויו ובמקביל ביקש סיועו, בפתרון בעיה, הקשורה בעסקיו, מול המכס. בשלהי אותו החודש, סייע הנאשם לקארשי לשחרר מכולה מהמכס, לשביעות רצונו של קארשי. גם בעניין שחרור מכולה זו, אין טענה, לפיה הדבר נעשה בניגוד לנהלי המכס.

על פי אלה, הורשע הנאשם בהתאם לכתב האישום המתוקן, בביצוע של עבירת מרמה והפרת אמונים, הפוגעת בציבור, במילוי תפקידו, לפי סעיף 284 לחוק העונשין
".



השופט זכריה כספי הוסיף: "הנאשם הורשע במעשה של הפרת אמונים, המבוסס על פניותיו לשני גורמים חיצוניים, אינטרסנטיים (בתחילה פנה לבן גור אשר הפנה אותו גם לקארשי), על מנת שיסייעו לו בקידומו האישי ברשות המיסים. הוא ביקש, כי הם יפעילו לחץ על ראש הרשות, שהיה נתון להשפעתם, לצורך כך. את זאת עשה תוך הדגשת החשיבות שבקידומו לתפקיד מסויים, שאז יוכל לסייע לעסקיו של קארשי ובכך יגמול לו על סיועו".

קישורים:

שחיתות בצמרת משרד הרווחה - פקיד סעד ראשי יוסף אמיר שוורץ הודח מתפקידו עקב ניגוד עניינים חמור - משרד הרווחה תייג ילדים כמפגרים משיקולי תאוות בצע - ינואר 2014 - מדובר בפקיד סעד ראשי יוסף אמיר שוורץ שבמשך שנים כלא בכפייה יתומי משרד הרווחה במוסדות כליאה תוך שהוא מתייג אותם כמפגרים. אמיר שוורץ קיבל טובות הנאה מכליאתם הואיל וגם הוא מפעיל ובעלים של המעונות עד שהודח ממשרד הרווחה בעקבות תחקיר חדשות 10. הילדים נכלאו במוסדות הכליאה של משרד הרווחה לעשרות שנים. משרד הרווחה ניסה לטייח פשעי אמיר שוורץ וטען כי הנו עובד למופת. להלן גזר הדין בעניינו של אמיר שוורץ...

 סגנון הטומאה של סימונה שטיימנץ - פקידת סעד ראשית לסדרי דין נגד מוסד המשפחה - יוני 2103 - אחד הכלים המרושעים של עובדת סוציאלית לדיכוי והרס הקשר המשפחתי הוא התשה בירוקרטית בבתי משפט המסבות למשפחה נזקים נפשיים, פיסיים וכלכליים. פקידת סעד סימונה שטיימנץ משתמשת ב"יעילות" מרושעת בכלי מזוהם זה נגד האמא ל' שאינה רואה את בנה הבכור בן ה- 10 מזה 4 וחצי שנים, ואת בנה בן ה-8 מזה כשנתיים שעה בשבוע במרכז קשר כשנתיים לאחר שלא ראתה אותו שנתיים...

סימונה שטיימנץ מבליטה ישבנה בפרהסיה - פינק פלויד "חזירים" - פברואר 2013 - פקידת סעד ראשית לסדרי דין סימונה שטיימנץ, אשר שופטי בתי משפט לענייני משפחה רואים בהבלי פיה סוף פסוק מבליטה בעזות ישבנה בפרהסיה בתמונה עם עמיתותיה פקידות סעד ועובדות סוציאליות. פקידת הסעד סימונה שטיינמץ הנה סמכות מקצועית סטטוטורית בענייני משפחה הכולל ניתוק ילדים מביתם ומשפחתם, ללא ראיות, בדלתיים סגורות, כליאת קשישים בבתי אבות תוך נישולם מרכושם לאפוטרופסים בניגוד לרצונם ורצון משפחתם. סימונה שטיינמנץ לא ישמה המלצות ממסקנות חמורות של ועדת סלונים נבו שחשף ליקויים מהותיים בעבודתם של פקידי סעד לסדרי דין ובתי משפט לענייני משפחה...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים