שוטר תקף קשישה בת 69 בסניף רמלה ביטוח לאומי ונזקקה לטיפול רפואי

בת 69 הותקפה על ידי שוטר בסניף ביטוח לאומי ונזקקה לטיפול רפואי ,  יניב קובוביץ  ,  30.05.2014

לטענת האשה, השוטר דחף אותה עד שנפלה, ראשה פגע באבן והיא הועברה לבית חולים; גרסת השוטר: פעלתי מתוך הגנה עצמית

תושבת רמלה בת 69 הגישה תלונה נגד שוטר לאחר שהותקפה על־ידו, ואף הזדקקה לטיפול רפואי בבית חולים. ביום שלישי השבוע בשעות הבוקר הגיעה לסניף ביטוח לאומי ברמלה רותי אמסלם. היא ביקשה להאריך את האישור לקבלת זכאות לעזרה בשכר דירה, שתוקפו עמד לפוג בקרוב.

הפקידים בביטוח לאומי שלחו את אסמלם מפקיד אחד לפקיד שני, עד שרגישה שאינה יכולה יותר. "צעקתי 'אתם זבל'", סיפרה אמסלם בשיחה עם "הארץ", "אני לא אשה צעירה והרגשתי שאני לא יכולה יותר באותו היום. אני מודה שאמרתי את זה, גם אם זה לא בסדר. הרגשתי שהם יושבים וצוחקים עלי בזמן שאני מנסה לקבל את מה שמגיע לי".

רותי אמסלם לאחר שהשוטר תקף אותה
רותי אמסלם לאחר שהשוטר תקף אותה
בתגובה לאותה אמירה החליט אחד הפקידים להזמין את המאבטח כדי שיוציא את אסמלם מהסניף. מחוץ לסניף עמד שוטר מתחנת רמלה שהוצב שם במטרה לשמור על הסדר הציבורי. השוטר ניסה לברר מה הבעיה, וכשאסמלם ניסתה לדבר אליו, לטענתה הוא אמר לה "את היום לא תקבלי שירות".

לאחר כמה דקות אסמלם שבה לסניף, משום שסברה שהרוחות נרגעו. אולם אז, היא מספרת, השוטר נכנס אחריה ותפס בחוזקה בידה. אסמלם ניסתה להשתחרר מהאחיזה של השוטר, אבל התקשתה. בידה נוצרו סימנים של שטפי דם.

היא מספר כי אז החליט השוטר לגרום לה לעזוב את המקום, גם במחיר הפעלת כוח מופרז. "הוא דחף אותי מהחזה עם שתי הידיים שלו. הרגשתי מכה עצומה ועפתי אחורה, לא יכולתי לעמוד. כשנפלתי הרגשתי מכה חזקה בראש והכל היה דם". אסמלם נפלה על אבן, וכתוצאה מכך נפצעה בראשה ונזקקה לתפרים בבית החולים.

לאחר הטיפול החליטה אסמלם להגיש תלונה נגד השוטר. בשלב הראשון הגיעה לתחנת משטרת רמלה. "היתה שם שוטרת שאמרה לי שוטר לא מלשין על שוטר", היא מספרת, "'אם את רוצה להגיש תלונה לכי למח"ש בראשון לציון'".

אמסלם המשיכה למשרדי היחידה לחקירות שוטרים בראשון לציון עם בני משפחתה, ושם הגישה תלונה נגד השוטר. עדי ראייה שנכחו בסניף הביטוח הלאומי ברמלה העבירו פרטיהם למשפחה במטרה להעיד נגד השוטר. חלקם טענו שהשוטר ניסה לבדוק יחד עם המאבטח אם האירוע צולם.

מעדויות של נוכחים במקום עולה שהשוטר אמר בתגובה לביקורת האזרחים שצפו במעשיו כי הוא פעל מתוך הגנה עצמית. אחרים טענו שהוא סיפר לשוטר שהגיע למקום, שהאשה ירקה עליו ותקפה אותו, אולם עד כה לא נמצאה לכך עדות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "האשה הפריעה להתנהלות התקינה בסניף ביטוח לאומי, ולאחר שהוצאה מהמקום על ידי המאבטחים, היא תקפה את השוטר שעמד בחוץ. בניסיון להתגונן הוא הדף אותה מעליו, והאשה ככל הנראה נפלה. קיימת לה הזכות להפנות טענותיה למחלקה לחקירות שוטרים, ואלו יטופלו בהתאם".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים