ועדת סילמן - מעט מידי, מאוחר מידי ומטוייח הרבה

מרץ 2014 - מדובר בוועדה פנימית של משרד הרווחה לבדיקת מדיניותו להוצאת ילדים מביתם והסדרי משמורת בין הורים גרושים. ועדת סילמן הוקמה ביוני 2013 והיתה אמורה להגיש מסקנותיה באוגוסט 2013, באיחור של חצי שנה הגישה בימים אלו הועדה מסקנותיה שהוצגו ע"י שר הרווחה מאיר כהן.

מלבד הנושאים הרבים המהותיים הבסיסיים החסרים בממצאי הועדה כגון חקיקת חוק זכויות הילד ע"פ האמנה עליה חתומה מדינת ישראל מזה כ- 20 שנה המגדירה את זכויותיהם של ילדים שהוצאו מביתם, חקיקת חוק ועדות החלטה הסטוטוריות ברשויות המקומיות ע"פ דו"ח מבקר המדינה, ועדת גילת ואחרות, אין בוועדת סילמן התיחסות לתחקירים (תחקיר זהירות פקידי סעד, מרכזי קשר, ועוד) ונורמות העבודה הפסולות של פקידי הסעד המבוצעים ללא ראיות בדלתיים סגורות. הועדה מטבע הדברים חסרה התייחסות על התעללות בילדים במוסדות משרד הרווחה, משפחות אומנה, והליכי אימוץ דורסניים. אין התייחסות בועדת סילמן לחוק הנוער האנכרוניסטי המאפשר לפקידי סעד לתלוש כל ילד מביתו בדלתיים סגורות ללא ראיות.

 לצפיה / הורדת דוח ועדת סילמן - הקלק כאן

הודעת שר הרווחה מאיר כהן על מסקנות ועדת סילמן 
 


ועדת סילמן פעלה ללא שקיפות ולא ידוע מיהם חבריה, פרוטוקלים, או דוח כלשהו, מה שמעלה חשש לההמשך המדיניות הדורסנית של משרד הרווחה נגד משפחות וסחר בילדים קשישים ונכים.

ע"פ מסקנות הוועדה, יחוזק מעמד עו"ס משפחה לטיפול בילדים בסיכון, ימומן ייצוג משפחתי על חשבון המשרד להורים בוועדה להגנת הילד, הכשרות רב תרבותיות לעובדים סוציאליים, ביטול סמכות בית משפט להטיל על אדם (עו"ס) להכריע בין אפוטרופסים על עניינו של קטין (סעיף 19 לחוק האפוטרופסות), פיתוח מענים להורים מורחקים, שמירה על עוסי"ם, הקמת נציבות תלונות ציבור.

סוף דבר
ועדת סילמן פעלה כוועדה קיקיונית מסקנותיה מתאימות יותר לעבודת פקיד זוטר הפועל ללא פיקוח. ועדת סילמן מיטיבה עם העובדות הסוציאליות, הופכת את משרד הרווחה לגוף מסואב, ומושחת יותר, הפועל ע"פ חוקים אנכרוניסטיים, ומציבה אותו כארגון דורסני אופייני למדינות אפלות.

פלייליסט - הוצאת ילדים מהבית



להלן פרסום מסקנות ועדת סילמן מתוך דף הפייסבוק של שר הרווחה מאיר כהן 3.3.2014
מסקנות ועדת סילמן מתוך דף הפייסבוק של שר הרווחה מאיר כהן 3.3.2014
מסקנות ועדת סילמן מתוך דף הפייסבוק של שר הרווחה מאיר כהן 3.3.2014

קישורים:

דו"ח סלונים נבו: ליקויים מהותיים בהתנהלות פקידי סעד לסדרי דין ובתי משפט לענייני משפחה - מאי 2009 - דובר משרד הרווחה פרסם הודעה לתקשורת על דו"ח ועדת סלונים נבו לבדיקת דרכי עבודתן של פקידות סעד לסדרי דין. מדובר בועדה שהוקמה לפני שלש שנים לבדוק תפקודן של פקידות הסעד לסדרי דין. הרקע למינוי הוועדה היו טענות של גורמים שונים בכל הנוגע לעבודתן של פקידות הסעד, העוסקות בגורלה של משפחה וענייני נפשות. כידוע פקידת סעד ראשית לסדרי דין היא רונית צור...

 פרשת הילדים האבודים מאמר מאת יואב יצחק על דו"ח ועדת גילת  - פרשת הילדים האבודים , יואב יצחק , news1 , נובמבר 2002 - כיצד קורה שגם בשנים אלה מועברים מדי שנה אלפי ילדים מבית הוריהם, לפי המלצת "ועדות החלטה" - הפועלות באופן בלתי חוקי, וגורמות נזק בלתי הפיך לילדים ולמשפחות; היכן השופטים והיכן הרשויות; מה יעלה עתה בגורלם של אלפי ילדים, שהוצאו מהוריהם שלא כדין לכאורה...

שר הרווחה מאיר כהן משפיל הורים במרכזי קשר - מחאה דימונה אוקטובר 2013 - 17 באוקטובר 2013 - שר הרווחה מאיר כהן משפיל ומבזה הורים וילדים במרכזי קשר. תאוות הבצע של עובדים סוציאליים ברשויות הרווחה אינה יודעת גבול. העובדים הסוציאליים כופים על הורים וילדים ללא רבב, על לא עוול בכפם להיפגש במרכזי קשר בתנאים משפילים ולא לא יראו אחד את השני.

פלייליסט - מרכזי קשר רשויות הרווחה - ינואר 2012 - מרכזי קשר רשויות הרווחה משמשים למפגשים בין הורים לילדיהם הנמצאים בטיפול ובהשגחת המדינה, כאשר פקיד הסעד סבור כי ההורה מהווה סיכון לילד באם יפגשו לבדם. אמנם בית המשפט (משפחה או נוער) קובע את הסדרי הראיה במרכז הקשר אך המדיניות היא שהשופט משמש מעין חותמת גומי של פקידי הסעד...

פקידת הסעד לחוק הנוער נרי מנור מציגה טיפול במרכז קשר - נובמבר 2011 - תכנית המקור - ערוץ 10 - פקידת הסעד לחוק הנוער נרי מנור ממינהל השירותים החברתיים תל אביב מציגה את דרכי הטיפול והסיוע הסוציאלי לילד ומשפחתו במרכז קשר. פקידת הסעד לחוק הנוער היא "תובעת" מטעם המדינה בחוק הנוער להוציא ילד מביתו ולהעבירו למסגרת אחרת מופרטת בד"כ, אומנה, אימוץ סגור, פנימיה ועוד מסגרות שונות ומשונות. בנוסף פקידת הסעד קובעת את הסדרי הראיה של הילד עם הוריו במרכז הקשר, מפקחת, משגיחה וגם מטפלת באמא ובילד במרכז הקשר. פקידת הסעד אפוא, לא רק מציגה את ההורים בפני בית משפט לנוער אלא גם בפני בנם, בפני ועדת החלטה או כל גורם אחר מאבחן ומטפל, מכאן הכוח לפקידת הסעד לכוון את ההליך השיפוטי כראות עיניה לכל כיוון שתחפוץ. בתי משפט לענייני משפחה ונוער הם חותמות גומי של פקידות הסעד ורואים המלצותיהן כסוף פסוק...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים