יעקב אדרי ראש העיר אור עקיבא פרץ למוסד פגועי נפש קילל איים ובעט

ראש עיריית אור עקיבא יוצא למלחמה במעונות למוגבלים ,   , חדשות 2 , חיים ריבלין , ינואר 2014

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי, עד לפני כמה שנים שר הבריאות, לא רוצה בעלי מוגבלויות בעיר שלו – או לכל הפחות, מוסדות לבעלי מוגבלויות. אחרי ששלח פקחים להוסטל לפגועי נפש, אתמול הגדיל לעשות והגיע למקום בעצמו, כשהוא בועט, מקלל ומאיים



לפני מספר ימים אוכלס הוסטל לפגועי נפש באור עקיבא בשישה דיירים, שהגיעו במסגרת תכנית שיקומית של משרד הבריאות. אתמול (ב') זכו הדיירים לביקור לא שגרתי של ראש העירייה יעקב אדרי - ביקור שהם לא ישכחו במהרה.

"הוא פשוט נכנס בלי להודיע לנו, בלי שום דבר, לתוך החצר ואמר שאנחנו מסיגי גבול ושהוא לא צריך אנשים כמונו פה", סיפרה דנה, משוקמת בהוסטל. "הוא בעט במיטות והתנהג, לדעת, בבריונות עד שקיבלתי התקף פאניקה פשוט".

ראש העירייה לא הסתפק בזה והורה לפקחיו לנתק את המים לדיירים. בשיחה שניהל היום עם תושבים, הוא סיפר על ניסיונותיו להוציא את ההוסטל מהעיר. "אני לא יודע מה מידת הפיגור שלהם, אין לי מושג. מחר הם באים אליי אחרי המהומה שעשיתי להם", אמר אדרי בשיחה עם תושבת. "אני לא רוצה אפילו ש... יגידו שאני ארגנתי את זה, את מבינה? אני כל כך זהיר אבל אני הולך לצאת בצורה נחרצת".

"כל הדיירים מבוהלים מאוד"



הדיירים בהוסטל באור עקיבא "דיברנו עם כל הכוחות שלי, עם הפקחים וכולם וניסינו לראות איך אנחנו תוקפים את זה חוקית", המשיך ראש העיר. "ניתקתי להם מים, הבאתי פקחי בנייה בשביל להגיד להם 'רבותיי, אתם נכנסים למבנים שבחלקם לא חוקיים'. כבר היום הם קיבלו מכתבים מהוועדה לתכנון ולבנייה שיש בעיות במבנים. אני עושה הכל, הכל, הכל, כי זו תופעה שאני חייב לעצור לפני שיהיו בעיות מאוד לא פשוטות".

כמו בכל עיר בישראל, גם באור עקיבא ישנם כמה הוסטלים לבעלי מוגבלויות שמופעלים על ידי עמותות עבור משרד הרווחה ומשרד הבריאות. אדרי, בעברו שר הבריאות, הורה אתמול לפקחיו לפעול נגד בעלי הבתים שמשכירים את הדירות לאנשים עם מוגבלות.

היום כבר קיבל אחד מבעלי הבתים התרעה לפני כתב אישום, בטענה שבבית בוצעו עבירות בנייה. "הוא אמר לי: 'אתה השכרת את הבית? היית צריך לשאול אותי. בשביל זה אני אעניש אותך'", סיפר חנייה שלמייב, שהשכיר את מבנה ההוסטל. "אני מבוהלת מאוד ושאר הדיירים מבוהלים", אומרת דנה, משוקמת בהוסטל. "זה ראש עיר ויש לו סמכויות ואת הכוח".

"לא ייתכן שראש עיר יאיים על בעלי מוגבלויות"

היום דרש אדרי מהעמותה שמפעילה את אחד ההוסטלים להפסיק את אכלוס הדירות. כך כתב במכתב ששלח: "באור עקיבא יש לא מעט בעיות חברתיות ומן הראוי שלא להוסיף מעמסה קהילתית ותקציבית על היישוב שהשנה ירד בדירוג הסוציואקונומי מאשכול 5 ל-4".

"אם הדברים כפי שדווחו לנו מהגורמים בשטח הם נכונים, מדובר במעשה חמור מאוד", אומר אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים: "לא ייתכן שבישראל של שנת 2014, ראש עיר יבוא לביתם של אנשים עם מוגבלות, ייכנס אליו בלי רשות, יאיים עליהם, ינתק להם את המים, ילחיץ אותם, יפחיד אותם ויפגע בזכות האלמנטרית שלהם לחיות איפה שהם רוצים, כמו שהם רוצים, עם הגורמים הטיפוליים שאישרו זאת".

בעקבות ההתפרצות אתמול הציבו בעלי ההוסטלים בעיר מאבטח שמפטרל בין הדירות. אדרי, שנשמע מתרברב בשיחה עם תושבים על כך שסגר את המים לדיירי ההוסטל, מכחיש בשיחה עם חדשות 2 את כל הטענות נגדו: "לא סגרו להם את המים. הם משקרים, הם אומרים שצעקתי עליהם. אני אעשה את מה שטוב ליישוב שלי".

מלשכתו של אדרי נמסר בתגובה: "במהלך כל הפעילות הציבורית שלו, תמיד עמדה לנגד עיניו רגישות חברתית. ראוי ונכון לתאם את האכלוס מול העירייה על מנת לתת מענה מתאים".

שר הרווחה: אירוע מזעזע ומחריד

בעקבות פרסום הדברים, רבים במערכת הפוליטית הגיבו בזעם על הדברים שיוחסו לראש העיר אדרי. שר הרווחה מאיר כהן אמר: "אני מזועזע כראש עיר בעבר וכשר הרווחה. זה מזעזע ומחריד! ראשי ערים פונים אליי ברוחב לב לפתוח הוסטלים. אעלה את הנושא לדיון חירום למען בעלי המוגבלויות". ח"כ אילן גילאון (מרצ) זימן בעקבות המקרה דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) הגיבה אף היא לפרסומים וטענה כי מדובר במקרה מזעזע שמעיד על דעות חשוכות שאין להן מקום. "אדם שהוא נבחר ציבור לא יכול להרשות לעצמו לפעול בצורה מעוותת וחסרת רגישות כל כך שגם מנוגדת לחוק. מעשים והתבטאויות כאלה פוגעים קשות במאמץ להביא לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית כולה", אמרה אלהרר. במקביל זימן חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, זאת בשל הפרסומים אודות הנעשה באור עקיבא.

קישורים:

 שר הרווחה מאיר כהן - באלגן מכוון וחוסר תכנון לכליאת חוסים במוסדות במקום השמתם בקהילה - המאמר המדינה מתעלמת כשנתיים מדו"ח שהנחה לסגור מוסדות למוגבלים , אור קשתי , הארץ , יולי 2013 - דו"ח שהוזמן על ידי שר הרווחה לשעבר קבע נחרצות: יש לשלב בקהילה חוסים עם מוגבלות שכלית. אולם הרצוג כבר לא בתפקיד והדו"ח מעולם לא פורסם,  

לשכת הרווחה אור עקיבא - אין תקציב לאוכל ושמיכות בחורף למוחלשים - המאמר אם לחמישה: "בכל יום אני דואגת מה נאכל מחר" , הילה נגר, mynet , נובמבר 2012 -מצבה הכלכלי של שולה (שם בדוי), אם לחמישה ילדים מאור עקיבא, הידרדר עד כדי כך שאין ביכולתה להאכיל את ילדיה. בעוד בעלי העסקים נרתמו לעזרתה ומספקים לה לחמניות וציוד לבית הספר, העירייה, לטענתה, מסרבת לסייע. העירייה: "הנושא ייבדק על ידי ראש העיר"...

 מעון "נווה יעקב" של משרד הרווחה - תרבות הסאדיזם - ככה זה עובד - תרבות הסאדיזם של רשויות הרווחה, איומים, הפחדות, עלילות, אלימות, הזנחה, סמים פסיכיאטריים, קשר שתיקה, תאוות בצע ועוד - המאמר האם מטופל ב"נווה יעקב": "צוות סדיסטים, אנחנו בגיהנום" , שבתי בנדט ודנה ויילר-פולק , וואלה חדשות , אוקטובר 2012 - משפחות מטופלים במוסד בו נחשפה פרשת התעללות מתארים שנים של הזנחה ואלימות. "היו לו פנסים בעיניים, כוויות על הגב", מספרת אחת האמהות...
מעון למוגבלים כפר נחמן של משרד הרווחה - חשד להתעללות קשה - הכתבה "הוא פשוט הוריד לו סטירות" , נטע לי בינשטוק , mynet , מאי 2010 - אגרופים, הרעבות ופלפל חריף בפה. המשטרה חוקרת חשד להתעללות בבעלי פיגור שכלי בכפר נחמן ברעננה. העובדים מכחישים את המיוחס להם. חושפת הפרשה: "התמוטטתי מהמראות". משרד הרווחה: "פועלים על פי נוהלי המשטרה"...

משרד הרווחה - כליאת אנשים נורמליים במוסדות למפגרים למשך עשרות שנים - כתבת תחקיר - מרץ 2009 - "הסבל, הכאב, הפגיעות, והאונס, הכל נשאר בתוכי עד לעולם הבא" - מצעד האיוולת: משרד הרווחה מאבחן אנשים טובים, הגונים, ונבונים, ע"פ קריטריונים הזויים שאימץ לעצמו, כולא אותם, מתעלל בהם, והורס את חייהם...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים