שחיתות ומרמה בצמרת משרד הרווחה - פקיד סעד ראשי אמיר שוורץ הוא הבעלים של הוסטלים שעובדים עם המשרד

אוגוסט 2013 - זהבי עצבני - 103 FM - איידן, כתבת ערוץ 10, חשפה שפקיד בכיר במשרד הרווחה מנהל במקביל לעבודתו מספר הוסטלים פרטיים - האם יש בכך ניגוד עניינים? נתן משוחח עמה - אל תחמיצו!




במהלך השישי שבת וגם היום ביום ראשון, חיפשתי לראות אם יש פולו אפ לסיפור שמבחינתי הוא סיפור גדול, עצוב, משקף, שהביאה הכתבת לענייני רווחה של ערוץ 10 מיה איידן, בחדשות ערוץ 10 ביום חמישי במהדורה המרכזית. אתם יודעים בישראל ישנם לא מעט, לצערנו, אנשים שהם חולי נפש בעלי מוגבלויות שנזקקים לסעד, בכלל יש המון המון מקרי סעד. משרד הרווחה, (אני לא מתייחס לשר הנוכחי מאיר כהן אני מתייחס לשרים הקודמים) תיפקד לפי עניות דעתי בצורה כושלת ברמות הכי גרועות שאפשר לומר. אני נתקלתי בזה בעת ששימש השר לענייני רווחה - יצחק בוז'י הרצוג. לגבי השר משה כחלון אינני יכול לומר מילה רעה, במספר מקרים שהייתי בקשר עם משרדו הוא עשה את מירב המאמצים לפתור בעיות. הקודם, הרצוג, היה אלוף העולם, אם תשאלו אותי, בהקמת ועדות שלא מוצאות פיתרון, יש להן הצעות אבל פתרונות לא. והנה מביאה מיה איידן את סיפורו של פקיד בכיר במשרד הרווחה, מר אמיר שוורץ שהוא פקיד הסעד הראשי.

שלום לך מיה איידן, אני מוכרח לומר לך שאם מדברים בענייני רווחה הסיפור הזה מה זה מעצבן, אולי את יכולה לספר בקצרה מהו סיפורו של פקיד הסעד הראשי של משרד הרווחה מר אמיר שוורץ

אנחנו מדברים על אמיר שוורץ, פקיד סעד ראשי בשירות למפגר כבר המון שנים, כבר 30 שנה בעצם שהוא עובד במשרד הרווחה. והוא אחראי על כל ההוסטלים לבעלי פיגור שכלי בכל הארץ משהו בסדר גודל של כ-6000 חולים, הוא אמון על האבחון הטיפול כל מה שקשור אליהם בעצם. בעבר כבר הייתה איזושהי בעיה איתו.

לפני 8 שנים בשנת 2005 כשהיה עובד מדינה, הורשע בכך שבמקביל עבד במגזר הפרטי באותם נושאים שהוא מטפל בתוקף תפקידו

זה יותר מזה, בשנת 97', באמצע הקריירה שלו, הוקמה חברה פרטית שאשתו בעצם היא אחת הבעלים של החברה הזאת, שעוסקת בהוסטלים לאנשים פגועי נפש. מותר לאשתו לעסוק כמובן בעניין הזה אלא שאז בשנת 2005, כמו שאמרת, גילו בנציבות המדינה שהוא בזמן תפקידו כפקיד סעד ראשי בשירות למפגר עוסק באותו זמן גם בענייניו הפרטיים זאת אומרת בענייניה של החברה שרשומה על אשתו. שם הוא באמת הורשע בעסקת טיעון, הוא הודה בממצאים שנמצאו נגדו - גם שיחות טלפון שהוא עשה תוך כדי זמן העבודה, גם ביקורים בזמן העבודה, דיווח כוזב בדבר שעות עבודתו.

בקיצור בואי נגדיר אותו כ"צדיק", והנה את באה אליו, ואני שמתי לב שהייתה גם מצלמה נסתרת והקלטות, והאיש ממשיך לטפל בענייני המוסדות שנמצאים בין השאר בבעלות אשתו וגם לא מתבייש לומר שהוא גם הבעלים והבוס שלהם והוא גם חותם חוזים בשם אותם עסקים שאשתו כביכול המנהלת שלהם

נכון, אנחנו בעצם קיבלנו אינדיקציה על זה שהוא ממשיך לעסוק בענייניו הפרטיים והגענו למישהו שהוא פשוט עשה איתו משא ומתן על קניית הוסטל, הוא בעצמו היה בפרונט, לא הסתיר את זה, עבד על זה בשעות שהוא היה אמור לעבוד במשרד הרווחה, ואז נשלחה אליו תחקירנית בשם אנטוניה ימין, התחקירנית שלנו, שהתעניינה במקום עבור אחיה באחד ההוסטלים של החברה של אשתו בחברה הפרטית, הוא מזמין אותה למשרד הרווחה, למשרדים של משרד הרווחה בתל אביב בשעה ארבע בצהריים, מנהל איתה את השיחה הזאת היא מתועדת במצלמות ראינו אותה, הוא מציג את עצמו כבעל הבית של רשת ההוסטלים

בואי אולי נקצין את הדברים - הפקיד הממונה במשרד הרווחה מציג את עצמו בקולו שלו, אל מול מצלמה שהוא לא יודע שקיימת, ואומר שהוא הבעלים של הוסטלים שאליהם הוא שולח אנשים ממשרד הרווחה בעת שהוא עובד מדינה וההוסטלים האלה משלמים להם כסף שמגיע באופן עקיף לכיסו שלו

תראה הקשר הזה הוא כמובן עולה אבל הוא לא ישיר

ברור שהוא לא ישיר הוא לא אידיוט הוא איש מתוחכם...

מתוקף תפקידו כמובן שהוא בקשר עם עובדים סוציאליים שפזורים ברחבי הארץ וזה שיש לו רשת הוסטלים פרטית משל עצמו לא מזיק לזה. כמובן שזה מעלה שאלות מאוד מאוד גדולת גם לגבי התפקוד שלו בעוד הוא אמון על שלומם של אנשים ואמור לעסוק רק בזה בשעות עבודתו, אלא גם אני מניחה מכיר את האנשים ששולחים מטופלים להוסטלים הפרטיים שבבעלות המשפחה וזה בעצם מעלה תמונה מאוד קשה.

מה הייתה התגובה הממשית, הכתבה שודרה ביום חמישי, מה משרד הרווחה בראשותו של השר מאיר כהן, השר הטרי יחסית, עושה מהרגע שבו הם רואים ושומעים את העדויות האלה?

אנחנו יצרנו איתם קשר וסיפרנו להם על זה כמובן לקראת הכתבה, ממה שאני יודעת כרגע אמיר שוורץ פקיד הסעד מחכה לשימוע בעניין השעייתו המיידית, ככה נאמר לנו, ואני מניחה שהוא יעבור את השימוע ואנחנו נתעדכן ונדע מה קורה עם זה.

גילוי נאות, הגברת איידן ואני עבדנו בחדשות הוט שהיו חדשות של הפריפריה. אני הייתי מגיש את החדשות, הייתי קצת עורך את החדשות בעזרתה של ידידתי רונית סלוניקיו, ואני רוצה בהזדמנות הזאת להדגיש כמה חשוב שתהיינה חדשות שעוסקות בפריפריה ועוסקות בענייני רווחה זה פשוט גם מעלה ומציף בעיות, לא כמו השטויות של אמנון לוי בתכניתו המחורבנת על השד העדתי אלא מציף בעיות אמיתיות. לא שמביאים עוד פעם את עורך דין ציון אמיר או את העבריין אריה דרעי, אני מתפלא שששי גז ושלמה מעוז עוד לא הופיעו ב'שד העדתי' כי יש שורה של אנשים שבוכים. יש בעיות חברתיות ובעיות רווחה שנדפקים בהם יוצאי מדינות אירופה ויוצאי מדינות המזרח והמערב ומאיפה שאתם לא רוצים. מה שקורה, כאשר מעלים בעיות אמיתיות זה לא זוכה לתעודה, ולכן שוחחתי עם מיה איידן, כי זה עצבן אותי שלא ראיתי לא ב-'ידיעות', לא ב-'מעריב', לא ב-'מקור ראשון', לא ב-'יתד נאמן' ולא ב-'הארץ', לא ראיתי שום תגובה, שום פולו אפ. א' - כי העיתונות המזורגגת הזאת לא מפרגנת לכתבים שעושים כתבות בענייני רווחה אלא רק לטאלנטים מקופחים בני עדות המזרח, טוב אני לא רוצה להשתלח הלאה כי בא לי כבר להקיא. אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר של צ'לו רוזנברג בעיתון 'מעריב' שכותרתו 'מפברק השדים'.

אני חוזר לעניין שלנו מאיה, 10 שנים עברו מאז חדשות הוט, כשאת עושה כתבות בענייני רווחה, ויש לך עמית שהוא גם כן נהדר בחדשות ערוץ 2, ריבלין, שעושה עבודה נפלאה וגם איתו אנחנו בקשר באופן קבוע, הפידבקים שאת מקבלת על דברים צורמים, על דברים כואבים, במקרה הזה פקיד ממשלתי במקרים אחרים אלו האירועים עצמם בשטח - האם יש פידבקים ברמה שאת באמת מרגישה שאת עושה עבודה שמשנה את פני הדברים או שטיק טיק טיק וזה נגמר?

זה תלוי, כן אני מקבלת פידבקים. אני חושבת שגם במערכת שלי ואני חושבת שגם במערכת חדשות ערוץ 2 נותנים גב לסיפורים כאלה למרות שהם לא סקסיים כמו שנוהגים לומר בתקשורת. אבל אני חושבת שאתה צודק במובן הזה שאין מספיק תהודה לסיפורים האלה כדי לשנות מציאות, אני יכולה להגיד לך שיש על שולחני כמה וכמה סיפורים שמחכים שנטפל בהם וזה לא פשוט גם צריך לעשות את התחקירים יותר עמוק ולסגור את זה מכל הקצוות.

האמת שגם התחקירנים האמיתיים דפוקים עם שכר זעום לעומת הטאלנטים "המקופחים" שעושים תכניות יוקרתיות. עוד דבר שמאוד חשוב לציין, היו מקרים שבאמצעותם באמת חל מהפך כשהעלו לטלוויזיה אירוע כזה או אחר, קחו לדוגמא כתבה של מאיה על צעיר ש-21 שנה נסגר במוסד קשה, עבר התעללויות, וכשעשו את הבדיקות האמיתיות אחר כך התברר שהוא בכלל לא היה צריך להיות במוסד הזה כי הוא פגוע נפש ברמה קלה והוא לא היה צריך להיות מאושפז 21 שנה. קורים פה עוולות חברתיות אנושיות מזעזעות ואנשים מתעסקים ב..

הסיפור שהוצג בכתבה אגב הוא לא היחיד יש גם את דודו דהאן שגם 23 שנה שהה במוסד למפגרים ובעצם היה לא מאובחן, ועוד כמה כאלה שתחקירים קודמים הראו שלא מעט אנשים לא אובחנו...

העיקר שהמוסדות האלה מקבלים כסף ובחלק מהמוסדות הבוס באופן עקיף כמובן הוא פקיד הסעד הראשי של מדינת ישראל.

נכון... אין ספק שצריך לחפור וצריך למצוא וצריך להביא הוכחות לפעמים מגיעים כל מיני קצוות של סיפורים שלוקח שבועות וחודשים כדי להגיע למשהו באמת

אני מקווה שלפחות בגין הסיפור הזה ערוץ עשר, אה הם לא נותנים בונוסים שכחתי... מגיע לך בונוס ובונוס ממני קיבלת. מיה איידן תודה רבה על העבודה ועל זה שמנסים באמצעות התקשורת שכולם נוהגים לקלל ולגדף אותה לעשות דברים טובים.

קישורים:

אמיר שוורץ - פקיד הסעד הראשי במשרד הרווחה מנהל בשעות העבודה את עסקיו הפרטיים - הפקרות אטימות אכזריות ותאוות בצע בצמרת משרד הרווחה - תחקיר חדשות 10: האחראי על בעלי הפיגור מנהל את עסקיו בזמן העבודה - אנטוניה ימין ומיה איידן - אוגוסט 2013 - אמיר שוורץ, פקיד הסעד הראשי במשרד הרווחה שמופקד על רווחתם של אלפי החוסים, מנהל בשעות העבודה גם את עסקיו הפרטיים - רשת הוסטלים שלו ושל אשתו. "לקחו לי 21 שנים מהחיים", סיפר חוסה שאושפז במוסד שלא התאים לו, וכמוהו רבים נוספים. משרד הרווחה: "נקיים בירור מידי ומעמיק והנושא יטופל באופן נחרץ"...
פקיד הסעד אמיר שוורץ - משתמש בתואר דוקטור בניגוד לחוק ולכללים - הכתבה תקראו לו דוקטור (למרות שהוא אינו כזה) , רדיו חיפה , טלי ליבמן , יוני 2012 - פקיד הסעד הראשי במשרד הרווחה, אמיר שוורץ עושה שימוש בתואר דוקטור בניגוד להנחיות ברורות של משרד הרווחה, כך מגלה כתבתנו טלי ליבמן. שוורץ בתגובה: "יש לי אישור להשתמש בתואר"...


בין נרקסיזם לפסיכופטיות - פקיד סעד ראשי בשירות למפגר במשרד הרווחה אמיר שוורץ - המאמר "לא יודע את נפשם" , ידיעות אחרונות , המוסף לשבת , פברואר 2012 - תארו לכם ששני הקריטריונים הבאים היו קובעים אם אתם זכאים לאבחון שבו יקבע אם אתם בעלי פיגור שכלי או לא. אם אתם בקיאים בכתבי שקספיר, או שאתם מכירים את יצירותיו של מוצרט. עכשיו תארו לעצמכם שמאחורי הקריטריונים האלה עומד פקיד הסעד הראשי בשירות למפגר במשרד הרווחה.

משרד הרווחה נגד העיתונאות החוקרת על התעללות עובדי משרד הרווחה בחסרי ישע - נחום עידו - יולי 2008 - תכנית "שומר מסך" של העיתונאי החוקר אמנון לוי חשפה התעללות קשה בילדים חוסים ע"י מטפלת במוסד אתגר. התברר כי מדובר בכשל מערכתי של משרד הרווחה שכן האלימות של המטפלת הייתה ידועה למשרד הרווחה עוד מלפני כ- 3 שנים מהמוסד הקודם שבו עבדה. משרד הרווחה העביר אותה למוסד "אתגר" שם המשיכה להתעלל בחוסים. משרד הרווחה כתגובה הגיש תלונה במשטרה נגד העיתונאי החוקר אמנון לוי. לטענת משרד הרווחה אמנון לוי לא דווח די מהר על החשש להתעללות אלא התעכב כעשרה ימים עד לדווח על המטפלת האלימה הידועה למשרד מזה כשלש שנים...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים