לשכת הרווחה חוף הכרמל: שנתיים מאסר לעו’’ס לחוק הנוער, פדופיל, יוסי דיאמנט על מעשים מגונים בבן 14 בפרהסיה לאור יום

עובד סוציאלי לחוק הנוער, פדופיל, יוסף דיאמנט תקף מינית באין מפריע, לאור יום, בפרהסיה נער בטיפולו בחסות בית משפט לנוער ורשויות הרווחה. יוסף דיאמנט קיבל במשך 30 שנה גיבוי מלא וסמכויות סטטוטוריות מבתי משפט לנוער ורשויות הרווחה.
 
 עובד סוציאלי לחוק הנוער יוסף דיאמנט - פדופיל בחסות בתי משפט לנוער ורשויות הרווחה

ספטמבר 2012 -בית המשפט המחוזי בחיפה, שלח, סגן הנשיא, השופט אילן שיף לשנתיים מאסר בפועל, את יוסף דיאמנט, 62, תושב פרדס חנה, עובד סוציאלי של לשכת הרווחה המועצה האזורית חוף הכרמל. זאת בגין שורה של עבירות ובהן מעשים מגונים בבן 14 בו טיפל במסגרת עבודתו במועצה האזורית הזו. הוא גם התיר לו לנהוג ברכבו, בדרך לים, שם הטריד אותו מינית.

כזכור, לבקשת "מגזין המושבות" התיר השופט שיף כניסת עיתונאים לאולם ואת פרסומה של הכרעת הדין בתיק זה, בתנאים. הדיונים בתיק התנהלו עד אז בדלתיים סגורות.

השופט אילן שיף גזר על דיאמנט 3 שנות מאסר, מתוכן כאמור, שנתיים בפועל, שלל את רישיון הנהיגה שלו לשנתיים, מתוך כך לשנה אחת בפועל. הוא הוסיף על כך שלושה חדשי מאסר על תנאי לשנתיים, בגין עבירת נהיגה וכמו כן הורה כי בגין מעשיו, יפצה דיאמנט את הנער בעשרת אלפים ש״ח.

יוסי דיאמנט, עובד סוציאלי מזה 30 שנה, טיפל במציאת מסגרת מתאימה לנער בעל הלקויות, שהגיע מרקע משפחתי קשה ועם קושי במתן אמון במבוגרים. הוא יצא מנקודת הנחה שעתידו בפנימייה וסוג הפנימייה, תלויים, בין השאר, בעובד הסוציאלי דיאמנט. "המדובר אפוא ב’טרף קל’ מנקודת ראות אובייקטיבית", ציין השופט שיף בהכרעת הדין.

 בפגישה הראשונה נכנס יוסף דיאמנט לים כשהוא לבוש בתחתונים ובשתי הפגישות הנוספות התפשט ונכנס לים בעירום. בביהמ"ש טען כי מטרת הרחצה בעירום הייתה "להכין" את הנער לחיי הפנימייה. במהלך המפגשים שיחק דיאמנט עם הנער ב"משחק הטבעות", שמעצם טבעו מחייב מגע והתחככויות, זאת, כאשר העובד הסוציאלי ערום ופעם אחת כשלגופו תחתונים בלבד. חבריו של הנער תיעדו מפגש ערום אחד כזה בוידאו, ובספטמבר אשתקד, זמן קצר לאחר מכן, עצרה משטרת טירת הכרמל את האיש. כשבועיים הוחזק במעצר לחקירתו. אח"כ שוחרר למעצר בית.
 
 פדופיליה בלשכתה של שוש אלזרע - מנהלת אגף הרווחה חוף הכרמל

סגן הנשיא שיף ציין כי חומרת מעשיו של העובד הסוציאלי דיאמנט נעוצה בשילוב שבעצם מעשיו לבין ניצול תפקידו ומעמדו, כלפי קטין מטופל, שרכש כלפיו אמון ולמרבה הצער, למד לדעת כי גם מי שאמור לסייע לו פוגע בו ובנפשו. עוד הוסיף, כי נקל לשער אילו השלכות יהיו לאכזבתו המרה של הנער, לגבי אלו שירצו באמת ובתמים לסייע לו במצוקותיו בעתיד. ככל הנראה, יחלוף זמן רב עד שהצלקות שנחרצו בנפשו של המתלונן יגלידו, ציין השופט. הוא הסביר כי נכון אמנם שהמעשים המגונים שביצע דיאמנט "אינם במדרג הגבוה", אך עיקר חומרתם בשילוב הנורא. יצויין כי בניגוד לפרסומים שונים שהובאו בתקשורת, קובע השופט שיף כי לדיאמנט עבר נקי, למעט עבירות תעבורה בעברו הרחוק.

יחד עם זאת, הוא הזכיר כי אין המדובר בכישלון רגעי וחד פעמי של דיאמנט, אלא בשלושה אירועים מתוכננים ומתפתחים שתחילתם בקביעת מפגש "טיפולי", המשכם במעשה פזיז של הפקדת רכבו בידי נער חסר רישיון נהיגה והמשכם ברחצה בים ובמעשים מגונים המתוארים.

"עשרות שנים של גיל, תבונה, מקצועיות וידע מפרידות בין הנאשם למתלונן ואלו לא סייעו לנאשם לרסן את יצרו", ציין השופט בהחלטתו. "דווקא מהנאשם ניתן היה לצפות לעכל ולהפנים את משמעות מעשיו, אך הוא חטא גם למקצועו ולתפקידו ופעל כפי שפעל".

כבר עם מעצרו, טען דיאמנט כי חברי הנער ניסו לסחוט אותו לאחר שצילמו את השניים בחוף הים. השופט שיף אינו שולל את האפשרות הזו, אבל כבר בהכרעת הדין קבע כי בנסיבות הענין אין לכך השלכה על הענין שלפניו.

עוד הוסיף השופט כי הקל בעונש בין היתר גם בשל הודאתו של דיאמנט בחלק מעובדות כתב האישום, לזיכויו מחלק מהמיוחס לו וכן בשל "חוות הדעת המאוד חיוביות" שהושמעו לזכותו. "בעקבות האירועים הנדונים איבד הנאשם את מקור פרנסתו ואת מעמדו המקצועי ולזכותו יאמר כי מיד התפטר מעבודתו".




חוות הדעת, שהושמעו במסגרת הטיעונים לעונש, כללו את זו של מפקח משרד החינוך מנחם דרוקר, חברו של יוסי דיאמנט מזה כ-27 שנים. הוא העיד על "היחס היוצא מן הכלל" של דיאמנט לאמו המנוחה, על היותו אב למופת לילדיו וחבר נאמן. עוד העיד, כי בשל המשפט נטשו אותו חלק מחבריו, כי "אינו במיטבו" וכי נפגע כלכלית.

אידית תמנה, מנהלת חטיבת הביניים בבית הספר של המועצה האיזורית חוף הכרמל, מכירה את יוסי דיאמנט מעבודתם המשותפת, בהיותו פקיד סעד ונציג מחלקת הרווחה במועצה שטיפל בבעיות של תלמידים ומשפחותיהם. היא העידה כי "גילה סמכותיות והבנה, הצליח בתפקידיו ואף זכה לשבחים". לדבריה, מעולם לא שמעה תלונות עליו וכי כמנהלת מוסד חינוכי דיאמנט היה "כתובת שלא נבהלה ממצבים קשים" והוא מאד חסר להם בביה"ס.

דן קורין, מנהל השירות הפסיכולוגי של המועצה האזורית חוף הכרמל מכיר את דיאמנט מעבודתם המשותפת מזה כ-20 שנים. הוא העיד כי הפעיל בעבודתו שיקול דעת נבון ופעל באחריות ובסמכות. קורין סיפר לביהמ"ש כיצד נעזר בעצותיו הטובות של דיאמנט וכי גם במצבי חירום תפקד בתבונה ובחכמה.

את המדינה ייצגה בתיק עו"ד אורלי רוזנטל נאמן מפרקליטות מחוז חיפה. את דיאמנט ייצגה עו"ד תמי אולמן שאומרת כי תלמד את ההחלטה ותשקול את צעדיה הבאים. דיאמנט עצמו שמע את גזר הדין לצד אשתו בפנים חתומות. הוא בחר שלא להגיב.

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים