שמואל בוקובסקי - מינוי אפוטרופוס חיצוני מופרט לאישה בגוף וברכוש תוך הורדת רמת חייה ופגיעה ביכולותיה הקוגנטיביות

ינואר 2007 - בג"צ 10404/06 -  שופט בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון, שמואל בוקובסקי נשוי לפקידת סעד לחוק הנוער מיכל מילשטיין בוקובסקי ואשר שימש כ- 11 שנה במחלקה המשפטית במשרד הרווחה, הוא אחד מאדריכלי מדיניות משרד הרווחה המאופיינת בתרבות שקר, סחר בילדים וקשישים, עבודה פרועה ללא סדרי דין, ללא ראיות מאחורי דלתיים סגורות בבתי משפט, תוך פגיעה חמורה בגופם ונפשם של פרטים ומשפחות.

מדובר במחטף פרוע למינוי אפוטרופוס חיצוני מופרט שקבע שופט לענייני משפחה שמואל בוקובסקי לאישה אשר נתגלעה מחלוקת בין שני ילדיה לגבי זהות האפוטרופוס. הבת מבקשת לפטר את תאגיד האפוטרופסות המופרט ("שי" אפוטרופסות וטיפול בחסויים בע"מ) שמינה השופט שמואל בוקובסקי לאלתר מתפקידה כאפוטרופא ולמנותה במקום.

שיטת מינוי האפוטרופוס בגוף וברכוש הבזויה במחטף משנה את חיי האזרח תוך יום ויוצרת בלבול בתוך המשפחה. שמואל בוקובסקי השתמש בשיטת המחטף הבזויה גם במינוי אחר אפוטרופוס לאישה מבלי שראה אותה, תוך שהוא משסע בה את פקידת הסעד שירה שביט אורגד ועו"ס נעמי הלימילשכת הרווחה בת ים לביקור בית אלים ותוקפני. שמואל בוקובסקי אימץ את הבלי פיהן ודברי הבלע של הפקידות נגד האישה ובנה מבלי שהתייחס לטענות שכנגד. עקב המינוי השתנה תוך לילה אורח חייה של החסויה, מצבה הפיסי והנפשי התדרדר במהירות, ותוך כחודשיים הפכה להיות שבר כלי, ולא יצאה ממצב זה, אלא מצבה מידרדר מיום ליום.
שמואל בוקובסקי - שיטת מינוי אפוטרופוס בגוף וברכוש לאזרח
שמואל בוקובסקי - שיטת מינוי אפוטרופוס בגוף וברכוש לאזרח
 בבג"צ 10404/06 טוענת בת נגד השופט שמואל בוקובסקי על מינוי אפוטרופוס חיצוני במהלך המשפט עקב מחלוקת בינה לבין אחיה על האפוטרופסות. להלן טיעוני הבת העותרת:

שמואל בוקובסקי לא התייחס לרצונה של הבת - בעתירה טוענת הבת "כי ראוי היה שהשופט ישוחח  עימה בלשכתו ביחידות וינסה לעמוד על רצונה, בכל הנוגע לזהות האפוטרופוס". שמואל בוקובסקי מינה אפוטרופוס חיצוני לאישה מבלי להבין כראוי את רצונה ודעתה של בתה המקורבת אליה

שמואל בוקובסקי מינה אפוטרופוס חיצוני בניגוד לרצון הבת - הבת "מעלה את השאלה, האם עדיף לאנשים מבוגרים בכלל ולה בפרט לקבל שירותי אפוטרופסות מקרוב משפחה או מגוף זר". שמואל בוקובסקי מינה לאישה אפוטרופוס חיצוני מופרט הפועל משיקולי רווח. מינויים מסוג זה גורמת לירידה ברמת חיי האזרח, והפיכתו למוצר ביורוקרטי מניב כסף למערכות אפוטרופסות ומוסדות כליאה מושחתים.

שמואל בוקובסקי קובע קביעות ואטום לרצון הבת -  "עוד מלינה העותרת על קביעות שונות של בית המשפט, ומבקשת לזמנה להביע את רצונה בפני שופטי בית המשפט , הגבוה לצדק". שמואל בוקובסקי אינו מתייחס לטענות הבת או לרצונה מה שהביא אותה לעתור לבג"ץ.

שמואל בוקובסקי גרם להורדת רמת חייה של האישה - "העתירה כוללת גם ... וטענה לפיה המשיבה 6    ("שי" אפוטרופסות וטיפול בחסויים בע"מ) שמונתה כאפוטרופא לעותרת, מביאה להורדת רמת חייה של העותרת" - הליך הבזק שניהל שמואל בוקובסקי מבלי להתייחס לרצון הבת ודעתה הביא לירידה ברמת חייה של האישה.


שמואל בוקובסקי משתמש בסחבת הביורוקרטית וניצול מצבה הבריאותי של האישה - "עוד נטען בעתירה כי ייתכן שעד למועד הדיון בערעור יחמיר מצבה של העותרת והיא לא תוכל להביע את רצונה לגבי זהות האפוטרופוס" - ידוע כי אפוטרופוסית חיצוניים מנסים להוזיל עלות החזקת האזרחים ולכן מסממים אותם בסמים פסיכיאטריים. המחטפים של שמואל בוקובסקי והחלטות הבזק שלו מסבות נזקים קשים אשר לוקח זמן רב לתקנם אם בכלל במערכת הביורוקרטית


סוף דבר
התנהלות השופט שמואל בוקובסקי בתיק מאופיינת ברשלנות קיצונית תרבות שקר של מערכת רווחה ומשפט המנוהלת בדלתיים סגורות ללא סדרי דין, ללא ראיות. שמואל בוקובסקי התעלם מרצון בתה של האשה ומינה לה אפוטרופוס חיצוני מופרט בגוף וברכוש ביודעין כי רמת חייה של האמא תרד וכן יכולותיה הקוגנטיביות והיא לא תוכל להביע דעתה בסחבת הביורוקטית שבישל בוקובסקי.

קישורים:

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שי אפוטרופוס עושים את אותם דברים קשים לאימימ אך אנו לא עומדים לותר להם ואנו בימים אלה פוניםשובלבית המשפט ,ואם משם לא תבוא ה ישועה נפנה לכל גורם אחר על מנת לחשוף את הביזיונות שאימי עוברת ולמנות אפוטרופוס ממשפחתינו

אנונימי אמר/ה...

גם לנו שי אפוטרופוסות בעמ עושים את אותו דבר!!!

אנונימי אמר/ה...

לכל מי שקורא את הכתבה והוא או משפחתו חווים התנהלות לא תקינה של אפוטרופוסים נא ליצור קשר בכתובת mor1988@windowslive.com

אנונימי אמר/ה...

לאנונימי שכתב את התגובה הראשונה אנא צור קשר במייל mor1988@windowslive.com

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים