פקידת סעד מלשכת הרווחה חיפה מוציאה בכפייה קשישה מביתה - בין טמטום בירוקרטי לגזל

פברואר 2012 - תא 1492-08-11 - מדובר באישה כבת 67 אשר פקידת סעד מלשכת הרווחה חיפה מנסה להוציאה מביתה בכפייה בניגוד לרצונה באמצעות הליכים שיפוטיים לבית אבות "בן יהודה".
עלות החזקת האישה בבית אבות הנו כ- 10,000 שקל בחודש בעוד להחזקתה בבית ידרש תוספת תשלום של 3,400 שקל לטיפול ע"י עובדת זרה, נוסף על 2,400 שקל תקבול מביטוח לאומי.


 אריאלה קנה - הוצאת קשישים בכפייה מביתם - טמטום בירוקרטי או גזל
 
 
שופטת השלום בחיפה עדי חן ברק קבעה כי הקשישה תישאר בביתה בשלב זה בתיקצוב מחסכונותיה, ודרשה ממשרד הבריאות כי ימצא פתרון לאבסורד.

השופטת קבעה: "אין לי ספק שטובתה של המשיבה, בשלב זה, מחייבת הישארותה בבית בלוית מטפלת ובפיקוח שירותי הרווחה והקרן לטיפול בחסויים, תחת העברתה למחלקת תשושי נפש (מחלקה סגורה) בבית אבות – העברה (לה היא מתנגדת בתוקף) אשר תשלול את חירותה, ואשר עלולה לגרום להתדרדרות במצבה הנפשי.
דברים אלו מבוססים על מצבה הכללי של המשיבה, הטרגדיה שחוותה לאחרונה - אובדן אחות תאומה זהה כשזו הייתה כל עולמה בחיים (למשיבה אין קרובי משפחה והיא ערירית), ובהתחשב בסירובה הברור לעבור לבית אבות, כאשר התרשמתי ממספר שיחות שקיימתי עימה במהלך הדיונים כי היא מבינה את הדברים שנאמרים, ומבקשת מאוד להישאר במקום המוכר לה – ביתה...

באשר לנקיטת הליכים אחרים ראוי לומר מספר דברים:
ראשית – לו תעבור המשיבה לבית אבות תישא המדינה (משרד הבריאות) בתשלום חודשי, ישירות למוסד המטפל בסכום של כ - 10,000 ₪, בעוד שבמידה והמשיבה נשארת בביתה, בלוית עובדת זרה, נדרשת תוספת של כ – 3,400 ₪ בלבד על מנת לכסות את הפער בין הסכום העומד לרשותה מהמוסד לביטוח לאומי לבין ההוצאות בפועל, כאשר אין כל קושי להבטיח כי במידה ויועבר ההפרש הנדרש על ידי משרד הבריאות, הוא אכן ישמש להעסקת המטפלת (שכן עניניה הכלכליים של המשיבה מנוהלים על ידי הקרן לטיפול בחסויים). אבסורד זה חובה לבחון במסגרת הליך משפטי מתאים שיש לנקוט בדחיפות (בג"ץ או בית משפט לענינים מנהליים, כולל סעד זמני).
.
עתירה לבג"צ נגד הוצאת הקשישה בכפייה מביתה וכליאתה בבית אבות
 


.
פקידת הסעד שירה שביט אורגד מלשכת הרווחה בת ים צועקת באמוק "אני בכלל לא בעסק" - בהליך מינוי אפוטרופוס לאישה


.
קישורים:

תגובה 1:

יוני אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים