בין פרזיטיות להונאה - לשכת הרווחה נתניה מטרטרת סבתא ויתומים בוועדות החלטה - סיפורה של זהבה בן נעים

להגדיר בקצרה ועדת החלטה: חבורת פרזיטים המדברים בדעה אחת בדרכי רמיה לפרק משפחה, כדי לקדם את האינטרסים האפלים של הרשות המקומית ועסקני רווחה העושים כסף מסיבלם של אחרים. 
 
 מרים פיירברג איכר

בלשכת הרווחה נתניה - החליטו בוועדת החלטה לטרטר את זהבה ונכדיה היתומים בהמצאת מסמכים, זלזול, אדישות, והאשמות שווא - הכתבה "ניסו לרמוס אותי": מתמודדת "מאסטר שף" נגד הרשויות , ארז כהן , אוקטובר 2011 , nrg

זהבה בן נעים, תושבת נתניה שריגשה את שופטי "מאסטר שף" כשסיפרה על התאונה שבה איבדה את בתה, מנהלת מאבק מול עיריית נתניה ומשרד הרווחה שיסייעו לה ולשלושת נכדיה. "לאף אחד לא אכפת ממני"

"לעירייה ולמשרד הרווחה לא אכפת ממני. יש כאלה שאפילו לא ידעו שיש לי אפוטרופסות על הילדים", כך אומרת בכעס זהבה בן נעים, תושבת נתניה שהתפרסמה בתוכנית "מאסטר שף" כשריגשה את השופטים בסיפור על בתה שנהרגה לפני כשנתיים בתאונה.

מאז מות בתה מנסה בן נעים להכניס את נכדיה לגן רב תכלית - גן מיוחד לילדים שמגיעים משפחות הרוסות או עם בעיות נפשיות לאחר שעברו טראומה בתוך המשפחה כגון אלימות או מוות.

"יש בגן עזרה פסיכולוגית וטיפול חם אישי ואוהב לכמות ילדים קטנה, בדיוק מה שהנכדים שלי צריכים כדי שיגדלו בצורה הטובה ביותר. הם ילדים חכמים, אינטליגנטים שבסך הכול רוצים לקבל מעט יחס חם, כמו שכל ילד מקבל ואני עושה הכול כדי שהם יקבלו זאת".

לטענתה, משרד הרווחה אינו מוכן לסייע ואף טוען כי היא מכניסה לילדים לראש שהם ילדים חריגים אך אין להם כלל בעיה. "אני לא מבינה על סמך מה הם החליטו זאת, שכן במשך שבעה חודשים הילדים ישבו בבית ואף אחד לא בא לבקר אותם. לאחר שהפעלתי קשרים הגיעה עובדת סוציאלית. אחרי שטרטרו אותי מוועדה לוועדה הם אמרו שאין להם תקציב וזרקו אותנו לעירייה". בעיריית נתניה הבטיחו לבן נעים שסייעת צמודה תלווה את הילדים, אולם לטענתה ההבטחה לא קוימה.

"אחרי שהילדים נכנסו לגן גיליתי שאין סייעת. שאלתי את העירייה איפה הסייעת שהבטיחו לי ואז הם התנערו מההבטחה ואמרו שלא הבטיחו שום דבר. הגננת שלחה מכתב שבו היא מתחננת לעזרה, אבל לא רק שלא הקשיבו לה, בעירייה גם כעסו עליה שהיא משתפת איתי פעולה".
 
"עוברת מיליון מדורי גיהינום"

לאחר כמה חודשים נכנסה לגן סייעת, אולם כעבור זמן קצר נטען כי אין בה צורך. לאחרונה פנתה הגננת לבן נעים בבקשה שתיקח את הילדים שלה כי היא אינה מסוגלת לטפל בהם לבדה. בן נעים סירבה להוציא את הילדים מהגן ודרשה להיפגש עם העירייה.

זהבה בן נעים צילום: אלה פאוסט
זהבה בן נעים צילום: אלה פאוסט
 
לדבריה: "בעירייה אמרו לי בזלזול 'לא נמאס לך לנפנף את הסבל של הילדים שלך? את לא מבינה שאת פוגעת בהם?'. עניתי להם שכשמדובר בכסף פתאום הם יודעים מה טוב לנכדים שלי. אני עוברת מיליון מדורי גיהינום. כל הגופים ניסו לרמוס אותי, אבל מזל שאני אישה חזקה והילדים האלה מחזקים אותי".

בן נעים לא ויתרה והחליטה לפנות לבקשת עזרה למבקר המדינה. "עד היום טרם הוסדרו נושאים בסיסיים, כמו סייעת צמודה או הפיכת הסבתא למשפחה אומנת", אומר עורך דינה של בן נעים, שמעון כץ. "שירותי הרווחה נטשו יתומים תמימים אצל הסבתא, שעושה מלאכת קודש ומטפלת בהם כאילו הם ילדיה. כל הגופים הציבו בפניה חומות גבוהות שהיא לא מסוגלת לעבור וכך הם פוגעים בבריאותם הפיזית והנפשית של הקטינים".
.

.
לשכת הרווחה נתניה מתחמקת מאחריותה באמצעות ועדות וביורוקרטיה

מעיריית נתניה נמסר: "נבהיר כי מערך הרווחה העירוני מעניק סיוע מקיף ורב-תחומי למשפחה ברגישות ובמקצועיות, ובהתאם לנהלים ותקנות משרדי הממשלה וזאת כדי לסייע למשפחה. נבהיר כי מתחייב שיתוף פעולה מצד המשפחה וזאת בין היתר על מנת להשלים את תהליך מינויה של הפונה כמשפחה אומנה לנכדיה, דבר שיקנה לה מעמד חוקי וירחיב את אפשרויות הסיוע.

"לפני שנה התקיימה ישיבה עם הפונה בהשתתפות גורמי הרווחה הבכירים, במהלכה התבקשה הפונה להגיש מסמכים רלוונטיים כדי שנוכל לשלב את הילדים במעון, תוך הבטחתנו לממן את מלוא עלות שהותם במעון. לצערנו, עד ליום זה לא התקבלו המסמכים הנדרשים להשלמת התהליך. לפיכך, התכנסה ועדת החלטה נוספת בה הומלץ לשלב את הילדים בגן עירוני הכולל צהרון וסייעת נוספת. צר לנו על התחושות ועל הטענות בעניין, שאינן עולות בקנה אחד עם המאמץ המקצועי והאנושי המתמשך הנעשה באגף הרווחה".

קישורים:
  • אימת עיריית נתניה - צו הריסה מיידי למשפחות מעוטות יכולת - ערוץ 1 - אוגוסט 2010 - סיפור קפקאי, סיפורן האישי של עשרות משפחות בנתניה בראשותה של העובדת הסוציאלית מרים פיירברג איכר. עשרות משפחות מעוטות יכולת מבניין אחד בנתניה צריכות למצוא לעצמן בית אחר תוך שבוע. עיריית נתניה קבעה כי אין מנוס מלהרוס את הבניין. בבניין גרים משפחות ברוכות ילדים, קשישים, ואדם חולה המחובר למכונת חמצן. "או שאני אשאר, או שמישהו יקח אותי", אמר החולה המחובר למכונת החמצן...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים