מדיניות משרד הרווחה המופקרת - הוצאה בכפייה מהבית ומהמשפחה ילדי משפחות קשות יום

'כולם קרים אלינו', המאהל של י' ודליה (צילומים: גיל יוחנן)מדיניות משרד הרווחה הבזויה של השר משה כחלון

מהכתבה חודש תשיעי, באוהל מול משרד השיכון, עומרי אפרים, ynet , יולי 2011

הסיוע הכספי היחיד שמקבל דליה הם 1,600 שקל בחודש מהביטוח הלאומי. לטענתה, מחלקת הרווחה של עיריית תל-אביב לא סייעה לה בשום דבר. "הדבר היחיד שהם עשו זה לאיים שייקחו לי את הילדים. בחודש הראשון שהייתי ברחוב הם נתנו לי 400 שקל", היא מספרת. לדבריה, הייאוש והתסכול הם שהביאו אותה לפני זמן לא רב לעלות על גג אחד המבנים בתל-אביב. "רציתי לקפוץ כי נגמר לי הכוח", היא נזכרת.



כבר 5 ימים הן גרות במאהל מול משרד השיכון בירושלים. י' שעזבה את ביתה עם שלושת ילדיה ונמצאת בחודש התשיעי להריונה, ודליה שנעה ונדה עם בנה ברחובות ת"א בשנה וחצי האחרונה. הם דורשות פיתרון מיידי מבלי לעקור מהאזור שבו התגוררו, אך לממשלה חסרות אלפי דירות. ומה יהיה על הילדים?

מחאת האוהלים האמיתית: שני אוהלים קטנים מהסוג שרואים על החוף בכנרת ניצבים בכניסה למשרד הבינוי השיכון בירושלים. ברוכים הבאים לביתן של י' רוכמן (שם בדוי) ודליה לוי. כבר 5 ימים שהן גרות כאן: מסתתרות מהחום הכבד עם ילדיהן תחת יריעה דקה ביום, מנסות להתמודד עם היתושים והנמלים בלילה. שתי משפחות חד-הוריות עם ארבעה ילדים קטנים, חלקם תינוקות ממש. אי אפשר לפספס אותן והן עדיין כאן, ללא קורת גג, תחת כיפת השמיים.

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים