שכונת דורה בנתניה - עוני מחפיר, צפיפות מזעזעת, הזנחה נפשעת, אין עבודה, אין תקווה

ראש העיר נתניה - מרים פיירברג איכרהחצר האחורית של ראש העיר נתניה, העובדת הסוציאלית לשעבר מלשכת הרווחה נתניה מרים פיירברג איכר...

הכתבה "דורה מדבר" צדוק יחזקאלי, מרב בטיטו, // צילומים טל שחר, עמית מגל, ידיעות אחרונות, 7 ימים, יוני 2010

עוני מחפיר, צפיפות מזעזעת, הזנחה נפשעת, אין עבודה, אין תקווה: כך נראים החיים בשכונת דורה בנתניה, שיותר משליש מתושביה מטופלים בקביעות ע"י רשויות הרווחה. במרחק נגיעה צצים המגדלים המטופחים של רמת פולג, ואילו כאן חיים אזרחים שלא מסוגלים לתת לילדיהם חמישה שקלים לחוג מחשבים. לעתים הם לא יכולים לתת להם אפילו אוכל. ביקור המקום הכי נמוך במישור החוף.

רחלי יוסף: "הסלילו אותנו להיות פועלים במקרה הטוב. הייתה מדיניות סמויה לקבור את כולנו פה באמצעות הזנחה ואפס ציפיות. למה בכפר שמריהו אין מגמת נגרות ולא שולחים אף אחד ללמוד מדעי אינסטלציה?".

יוסי ז'ורנו: "הבעיה העיקרית של הילדים שאין להם תעסוקה. הם יושבים חסרי מעש, ולשיעמום הזה נכנסים אלכוהול, קטטות, גניבות. אלה דברים זמינים שנמצאים מתחת לאף שלהם כל הזמן. הם חיים בג'ונגל, ולכן חייבים לשרוד".

הרצל קרן: "לב לבו של העניין הוא חינוך. אם היו משקיעים שם היו תוצאות. אם לא ישקיעו בחינוך, ייאלצו להשקיע ברווחה, בבתי משפט ובתי הסוהר. בכל עיר התקציבים מועטים, ומי שזועק יותר מקבל יותר, דורה לא זועקת".

יפעת טבגה: "הטעות הייתה שכיוונו את הקהילה לשכונה כל כך חלשה" , סיגלית: "ילדי המגדלים משיגים את הילדים שלי והפער גדל כל יום" , אריה נעים: "אני רואה ילדים רעבים כמעט על בסיס יומי".

לכתבה המלאה הקלק על התמונות.

דורה מדבר
דורה מדבר
דורה מדברקישורים:
  • אימת עיריית נתניה - צו הריסה מיידי למשפחות מעוטות יכולת - ערוץ 1 - אוגוסט 2010 - סיפור קפקאי, סיפורן האישי של עשרות משפחות בנתניה בראשותה של העובדת הסוציאלית מרים פיירברג איכר. עשרות משפחות מעוטות יכולת מבניין אחד בנתניה צריכות למצוא לעצמן בית אחר תוך שבוע. עיריית נתניה קבעה כי אין מנוס מלהרוס את הבניין. בבניין גרים משפחות ברוכות ילדים, קשישים, ואדם חולה המחובר למכונת חמצן. "או שאני אשאר, או שמישהו יקח אותי", אמר החולה המחובר למכונת החמצן...

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

שלום שמי ליאור אני גר בדורה. אני גם חושב שהאזור עם פושעים אבל זה לא יפה מה שאתם רשמתם אתם משפילים אותי ואת כל השכונה.אני רוצה לעבור מהאזור אבל יגידו לי אתה מידורה אל תיתקרב אליי אתה פושעע אז זה לא יפה אני מבק בבקשה בבקשה בבקשה תשפרו את המקוםםםםםםםםם!!!!!!!!

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים